Alltså nu blir jag konfunderad. Jag vet inte om detta med hästen är som han säger eller inte. Vad jag däremot vet är att jag garanterat var på mit körfält om de så bara var över mittlinjen innan jag såg bilen och väjade. Som du säger. Klart han inte vet att jag åkte ut för hästen om han inte såg mig. aja.. fast det behöver han kanske inte sett. Det är ju ganska logiskt att jag gör det men inte att jag kör ut så pass som till hans körfält.tobbeviking skrev:Satt vittnet i samma bil eller bakom han som du smällde med?
I vilket fall som helst KAN inte vittnet ha samma uppsikt som föraren om han nu inte körde en högerstyrd bil
Lugna ner dig nu och tänk bara på att du har rätten på din sida, tjaffsa inte mer med gubben.
Han är minst lika rädd som du över att få bonusnedräkningar osv, därför gäller det att du nu håller dig 100% till sanningen!
Börjar du ändra din story och säga att det kanske var osv då har hans verre fått ngt att fästa i.
Stå på dig, hästar eller stridsvagnar, han ska lämna dig företräde och inte på ngt sätt utsätta dig för fara.
Är det så små marginaler att han kört ut så att du hamnat i hans körbana när du väjat för en häst så är det ju märkligt.
Btw gömde du dig bakom hästen eftersom han OCH vittnet såg den men inte dig?
Hur vet han annars att du väjat för en häst? Hans story haltar kraftigt och låt den göra det tills ngn ställer andra frågor.
//Tobbe
EDIT: vittnet satt i en bil bakom förövaren.