gurra2fast
The Chase is Better than the Fetch...
philsson skrev:Var påväg till min kära mormor för att äta lite tårta på hennes födelsedag så kommer denna IDIOTEN! fram och sabbar hela min sesong.
Jag körde på huvudled och höll ca 60 på 50 väg helt plötsligt så åker en stillastående bil som står på en angränsande väg till höger mitt ut på min körbana och jag försöker väja men han fortsätter åt det håll jag väjar och vi frontalkrockar! :kocko
Han påstod att han aldrig såg mig. Inte fören de small. Och att han höll högst 10km/h vid smällen vilket jag hävdar var mer. 30km närmare. Jag han bromsa upp hojen lite men pga rullgrus så la jag den på backen innan den kasade in och mosade gafflar, instrumentering, styrkrona, toppkåpa mf, speglar mm under bilen. Krossade spoilern och kylaren på bilen. Själv rullade jag bredvid bilen åt höger efter att ha landat på knät! All utrustning förstörd!.
Han vill inte erkänna sig skyldig till något eftersom han säger att han stannade vid stopp och sen körde ut utan att se mig. :kocko Han ville även få det till att jag var vållande eftersom jag befann mig på hans vägbana!
såhär ser benet ut för närvarande. Skyddet tog smällen sen revs det bort så kom det igenom lite därav skrapsåret. Kan tillägga att det gör väldigt ont. Kom hem från akuten för några timmarsen. Tur att jag "klarade" mig så bra trots allt. Hade jag och hojen bytt plats vet jag åtminstonde vem som skulle fått betala min begravning.
Ville bara skriva av mig lite. Kommer nog bilder på hojen imorgon om jag kan röra på benet. Ville främst ha lite tips av er här hur jag ska gå tillväga försäkringsmässigt. Min hoj är halvförsäkrad och reparationerna jag räknat på övergår hojens värde. Jag finner mig definitivt inte skylldig men det gör inte han heller. Dessutom har han ett vittne som står på hans sida.
Gjorde en snabb ritning i flash på hur det hela gick till. FLASH
Sitter extrautrustning på hojen såsom arrowsystem, trim CDI samt stålomspunna slangar och lite mer sådant lull lull. Hur tar man detta med försäkringsbolaget?
Vad spelar det för roll om att han har ett vittne på sin sida om det är han som är vållande vilket han vid denna incident solklart verkar vara...