Billig bankörning på Mantorp i Juni

Sportmoppe

Med Lem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
-10 Gsx1250FA -05 gixxer-04 gixxer K1200S(Borta) DRZ 400E
Är det någon som inte kan åka så köper jag gärna dennes plats i svart el röd grupp, jag såg detta försent:huvet

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Funderar på att släpa med mig en Husvagn till detta event och ställa upp på området. Husvagnen är modell större och 4 pers sover ledigt i den + att det är ett stort förtält man kan smälla upp.

Jag är själv än så länge och finns inga fler intressenter så sover jag hos en polare om vi får ihop full husvagn kan jag tänka mig att ställa upp den.

Fördelen för mig är att jag vi som delar på vagnen slipper packa kärror lägga undan delar har någonstans att ta skydd från både sol och regn under hela denna helgen + att vi kan rulla in hojarna i förtältet på natten och att man slipper lämna området på hela helgen.

Finns intresse så skicka ett P.m..

P.s det blir inget rövarliv i vagnen självklart blir det lite bärs och grillat o.s.v men är man intresserad av att leva fan och supa hejvilt gör man klokast i att leta annat boende.

// Sandfållan

mrspl

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
CBR1000RR KTMEXC450 KTMSX65
Jag hoppas att det går bra och åka med slicks även om man har en gatreggad hoj ?
Någon som vet?

Michey

VetInteVadJagSkaSkrivaHär
Gick med
21 May 2006
Hoj
Nån gammal skräphög..
Jeg læste et sted, at det også skal være en slags race i løbet af dagen, men jeg kan ikke finde nogen oplysninger om dette på webstedet eller her i tråden, kan du forklare lidt mere om reglerne og hvordan man registrere?

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
2xR1
Du kommer att få ett mail inom några dagar med information om vad som kommer hända under dom 4-dagarna, samt hur "Racen" skall gå till osv...

Jeg læste et sted, at det også skal være en slags race i løbet af dagen, men jeg kan ikke finde nogen oplysninger om dette på webstedet eller her i tråden, kan du forklare lidt mere om reglerne og hvordan man registrere?

-Buggi-

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2013
Hoj
2004 Yamaha YZF R1
Kære alle

Så er der sendt info mail ud til alle der skal deltage på Mantorp Park arrangementet.

Skulle der mod forventning være nogen af jer der skal med, der IKKE modtager en email om det, så kontakt mig venligst, så vi kan få styr på det :)
(Kontroller evt. selv lige om jeres email program har lagt mailen i spam bakken)

Er der nogen der har brug for oversættelse til Svensk, må i lige sige til, så finder vi ud af det også :)

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
675 Track, cbr250
Om man har en banhoj men ej har den tävlingsfixad, najjad osv. Altså typ en gathoj utan skylt, speglar och lysen är det några problem? Eller måste en banhoj vara "tävlingsfixad"?

-Buggi-

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2013
Hoj
2004 Yamaha YZF R1
ERF:et antar jag är ERF Stafett? man delar transponder och inte hojar?

Jeg formoder at du med ERF mener Endurance(?)

Vi kører Endurance som man gør det internationalt.
Max 3 personer per team, max 1 MC per person. Så du må selv bestemme om i vil bruge 1, 2 eller 3 MC i deles om, eller om i vil bruge hver jeres MC.
I må bare ikke bruge flere MC end der er personer i teamet.

Bruger i hver jeres MC, skal der flyttes transponder når i skifter.

Håber det giver mening :)

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
En fråga, varför får man inte ha bromsljus aktivt?

Har kört bandagar i både Sverige och Spanien, men har bara varit med om att detta varit förbjudet när danskar arrangerar, är det någon lokal regel i Danmark?
Nu har jag inget baklyse på min hoj, så för mig är det inte ett problem. Men är väldigt nyfiken på anledningen. :)

-Buggi-

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2013
Hoj
2004 Yamaha YZF R1
En fråga, varför får man inte ha bromsljus aktivt?

Har kört bandagar i både Sverige och Spanien, men har bara varit med om att detta varit förbjudet när danskar arrangerar, är det någon lokal regel i Danmark?
Nu har jag inget baklyse på min hoj, så för mig är det inte ett problem. Men är väldigt nyfiken på anledningen. :)

Jeg vil ikke kalde det en lokal dansk regel, da man også bruger den regel i bl.a Tyskland, Tjekkiet, Holland og også hos langt de fleste arrangører i Spanien :)
Faktisk er det eneste sted jeg kender hvor man IKKE bruger det, Sverige :)
Årsagen er at det kan være distraherende for den bagved kørende, og derved give en potentielt farlig situation. Specielt hvis også bremselyset er aktivt.
En anden grund er også at man ved at tape lygterne til, minimerer antallet af plastik stumper der skal ryddes fra banen, i tilfælde af styrt inden på asfalten.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år