Aatjoo!*krash*
Efter 30 år – nu kan Saabs rattdröm bli verklighet
Använder ”datormus” i stället för ratt.
www.vibilagare.se
Sen har jag tvättat arslet på fölet medan damen höll den still, brottargrepp. Nästa gång kör jag vattenslang och sopkvast, salvan ska ändå dit men var enklare åtminstone.
Bara att kolla med nån annan säljkonsult/firma tyvärr!Suck... lämnat in husbilen för försäljning och de återkom idag med offert på sådant som behöver fixas innan försäljning (Svea Husbilar gör så, vilket är mycket bra för köpare som får ett fordon i fint skick). Bilen ska ut för 300 och jag har lån kvar på ca 255 (den köptes för 350 har jag för mig). Kvar blir då lite slantar för provision och det som kan bli en "vinst" för mig. MEN... Offerten på åtgärder för byte av däck, kolla vinande turbo, fixa vred på kylskåp, sprickor i fönster (visste jag inte ens om), gaslarm, byte av batteri osv osv - allt slutar på dryga 60 papp. Så jag går back och får lägga ut pengar för att bli av med den, om de inte hittar någon bra lösning.
Finns inte så många i närheten som tar sig an försäljning. Jag ringde runt förut och några gjorde det ibland, men hade inte tid nu osv. Väntar svar från dem för att höra hur man löser problemet... Jag måste ju bli av med den och orkar inte hålla på och vänta och fixa med privat försäljning. Det har jag gjort förut och det kan ta ett år eller mer om man har otur.Bara att kolla med nån annan säljkonsult/firma tyvärr!
Köpte nya fjädrar nyligen och såg att bägge två saknade lack på samma ställen, bägge sidor av fjädern på varv 2 eller 3. Antar att det var där de satt fast när de blev lackerade. Känns som en väntande rostfälla med knäckt fjäder efter en vinter eller två. Målade över med hammarlack och rostskyddade med linolja så får man tro att de håller lite längre.En station/18 månader:
Passade på att fippla lite med ljusinställningen, undra varför jag inte såg något ljus framför i tunnlarna.. Därför att den peka rakt ut i oändligheten, pappskalle.
Duktigt svårt att hitta justeringen, upphissad underlätta dock men besvärligare att se vad man ställer till med. Två försök senare fick duga, orka inte mer i full mc-utstyrsel.. nåja men varmt blev det.
Fortfarande lite högt:
Sen spann jag hjulen, lagrerna var Honda och även bakhjulet gick bra att spinna på denna utan rök.
Farthinder dödar fjädrar.En station/18 månader:
Passade på att fippla lite med ljusinställningen, undra varför jag inte såg något ljus framför i tunnlarna.. Därför att den peka rakt ut i oändligheten, pappskalle.
Duktigt svårt att hitta justeringen, upphissad underlätta dock men besvärligare att se vad man ställer till med. Två försök senare fick duga, orka inte mer i full mc-utstyrsel.. nåja men varmt blev det.
Fortfarande lite högt:
Sen spann jag hjulen, lagrerna var Honda och även bakhjulet gick bra att spinna på denna utan rök.
Du som jobbar med det har helt säkert bättre koll än mig. Men ett rostangrepp borde inte göra fjädern starkare i alla fallÄr rätt säker på att det inte är rosten som är boven för fjädrar förutom möjligtvis gamla bladfjädrar. Spiralfjäder brukar f.ö. inte hålla så länge
Vilket fjäderstål/utmattning i materialet är orsaken förutom yttre åverkan från potthål och kärvande fjäderbenslagring.
Ja oken brukar se ut som skit på ytan, men så länge de är bra mekaniskt så byter jag inte. Blir ibland lite puts och rostskyddsfärg bara. Men glidbultar, o-ringar mm byts och det fixas så allt lirar perfekt.Förlåt men den där luftnippeln ser ut som ett körsbär på en bajskorv
Ett av de mest alfa svar jag sett.Lyft lätt i svansen så brukar de lugna sig.
Ett av de mest alfa svar jag sett.
Ja det tricket lär man ju lacka ur på om man är poni eller hestDet funkar faktiskt. Man märker lätt när de blivit för gamla för det då de sparkar en i pungen.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|