... Men med mer felsökning och faktiskt titta på grejerna i lugn och ro, så hittar jag ett annat fel. Frikopplingen på generatorn fungerar inte och den ger upphov till kraftiga vibrationer. Precis som i denna film:
Med remmen borta så känns kompressorn fin i lagret i alla fall. Det kan vara något med kopplingen också, men jag behöver först åtgärda generatorn. Så det blir att beställa frihjulskoppling och ännu ett verktyg för att kunna få loss det (och ny rem). Jag jag tur går det utan att montera loss generatorn, annars blir det lite mer skruva. När de grejerna är fixade så får jag provköra och se om AC mm lirar eller det blir mer mek. Tur jag har semester tre veckor till
. Och jo just, måste fixa hem mer AC-gas, för den tömde jag förstås innan jag började skruva (lite för ivrig och trött... Har slut på gasen - fan också).
Meca och andra som kan få fram grejer fort, är för dyra. Tre tusen för bara dessa saker. Så det blir beställning från Skruvat (Autodoc är samma pris men längre leveranstid).