Bra info! Kollar upp. Den kan alltså ha gått 3000 eller 9000 över intervall eller, mest troligt, aldrig servats. Inte min, men det är jag som får hålla efter mors bil.De allra flesta DSG-lådor, som din, har en bytesintervall på 6000 mil, sen har vissa longlife-olja med en bytesintervall på 12000 mil.
De gamla där man endast byter olja i själva drev-delen har jag inte i skallen men mängden om jag minns det rätt, är 1,9 liter.
Inget ovanstående har jag källa till just nu
Bra att försöka hålla intervallerna, lugnt körd är oljan oftast rätt klar, taxi är alltid kolsvart.Bra info! Kollar upp. Den kan alltså ha gått 3000 eller 9000 över intervall eller, mest troligt, aldrig servats. Inte min, men det är jag som får hålla efter mors bil.
Då är det ju bara att byta, så vet du. Olja är billigt. Växellådor dyra.Bra info! Kollar upp. Den kan alltså ha gått 3000 eller 9000 över intervall eller, mest troligt, aldrig servats. Inte min, men det är jag som får hålla efter mors bil.
Ringde. Evighetsvarianten. Skeptisk.Bra att försöka hålla intervallerna, lugnt körd är oljan oftast rätt klar, taxi är alltid kolsvart.
Byt filter också. 24 mm hylsa, 25 Nm.Ringde. Evighetsvarianten. Skeptisk.
Kollade upp det här med kamrem för ett tag sen. Inga intervall utom på inspektion. Så på denna slits inte vattenpump mm. .. Har inte hört ett pip om multirem och vad därtill hör heller. Börjar nog bli dags för lite utökad omsorg.
Det är inte som på gamla jänke-ford att du backar och bromsar för att justera backarna?Jag har ett problem som jag sliter mitt hår för. Volvo V50 2004, handbromsen tar dåligt. Jag bytte handbromsvajrar förra året. Oken ska vara självjusterande, jag tycker att armarna rör sig fram och tillbaka som de ska. Lik förbannat har jag svag bromsverkan, har provat att rycka i kryckan 100 gånger utan att det gör skillnad. Justeringen inne i bilen har jag provat att ha så långt ut så handbromsen tar (det lilla den tar) nästan längst upp så att armarna bak får jobba full längd.
Ska jag byta ok bara för att? Jag har slut på idéer.
Planerade haverier.....På senare tid har man också infört "evighetsfilter" (kyss mig i arslet) som aldrig ska bytas.
Do the math...
Det blir aldrig nödvändigt att byta filter. När man märker problemet kastar man hela fanskapet.På senare tid har man också infört "evighetsfilter" (kyss mig i arslet) som aldrig ska bytas.
Do the math...
Man vill inte byta ut mors bil och börja på ruta ett igen. 80 plusare ska köra vad de är vana vid. Det kan funka men inte att lära nytt.Det blir aldrig nödvändigt att byta filter. När man märker problemet kastar man hela fanskapet.
Det är inte backar, det är bromsbelägg. Handbromsen är integrerad i bromsoket.Det är inte som på gamla jänke-ford att du backar och bromsar för att justera backarna?
Coolt, missförstod.Det är inte backar, det är bromsbelägg. Handbromsen är integrerad i bromsoket.
Jag har ett problem som jag sliter mitt hår för. Volvo V50 2004, handbromsen tar dåligt. Jag bytte handbromsvajrar förra året. Oken ska vara självjusterande, jag tycker att armarna rör sig fram och tillbaka som de ska. Lik förbannat har jag svag bromsverkan, har provat att rycka i kryckan 100 gånger utan att det gör skillnad. Justeringen inne i bilen har jag provat att ha så långt ut så handbromsen tar (det lilla den tar) nästan längst upp så att armarna bak får jobba full längd.
Ska jag byta ok bara för att? Jag har slut på idéer.
Jag fattar inteMentaliteten är inte helt sällan; Ska ha bidrag(skattelättnader/bonus/klapp på axeln) för att jag minsann är fb-instakorrekt och köper en ***.
Tänkte att jag slänger dit en extra skyltlykta, hur ansöker jag om bidragsbonus minus skatt och det sedvanliga?
Lite annat än mitt lilla projekt med ett ventilhus, jag hoppas verkligen det finns någon kvar som kan renovera min automatlåda när det är dags. Och att det finns delar.Automatlådor då.
Vill man lära sig hur automatlådot generellt funkar så finns det nog ingen mer pedagogisk, sympatisk och givande kanal än denna:
Lätt att man bli fast och kikar på nästa video… och nästa. Till slut tror man sig kunna riva en GM-låda på under en timme själv fast man aldrig gjort det förut, samt även kunna diagnosticera de vanligaste felen. Magiskt!
Inte jag hellerJag fattar inte
Lite annat än mitt lilla projekt med ett ventilhus, jag hoppas verkligen det finns någon kvar som kan renovera min automatlåda när det är dags. Och att det finns delar.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |