Kawwa
Sporthojsnörd
Blueman skrev:2077469Jag skall ge mig iväg och handla ett Biltemabatteri till min RF i morgon. Sitter därför med tabeller och funderar på vad jag skall ha , så jag tänkte pröva med att slå upp din R1:an också.
Lycka till med sökandet!
OK, gör som du vill men jag har varnat dig!
Nu köpte jag iof ett vanligt blybatteri som var "påfyllningsbart" och det som passade bäst måttmässigt var för högt för min -97. jag fick ta bort en neopren bit och sen gick det att pressa dit sadeln igen. Kanske de helslutna batterierna passar bättre, men framför allt att de kanske klarar av att lasta ur sig en massa ampere som krävs för att slårunt motorn. Det traditionella batteriet orkade precis draigång min hoj, och jag hade bytt till ett "riktigt" igen om jag inte hade sålt den.
pakopak skrev:2077494Oj, det var seriöst, tror jag har hittat ett som passar, bygger bara en centimeter extra på bredden och iom att det ska ligga ner så gäller det bara frigången till sadeln så det går nog. ska kolla på 80-816
Se mitt inlägg ovan, på min RF gick det precis med modifiering av sadeln när batteriet var för högt.