Biltema = kanontema!

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
använde det minsta spärrskaftet i 1000:- lådan att dra loss en hjulmutter med låsmutter ver lite sliten så hylsan greppade inte slog fast en tum hylsa med handsläggan på med lilla skaftet satta över ett rör och drog loss skiten :d den höll men efter att tag så började den hacka åkte tillbaks och böt eftersom det var 10 års garanti inga frågor tog bara 1 minut så hade jag en ny
snacka om övervåld och det var på håret att den höll

frelar

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
använde det minsta spärrskaftet i 1000:- lådan att dra loss en hjulmutter med låsmutter ver lite sliten så hylsan greppade inte slog fast en tum hylsa med handsläggan på med lilla skaftet satta över ett rör och drog loss skiten :d den höll men efter att tag så började den hacka åkte tillbaks och böt eftersom det var 10 års garanti inga frågor tog bara 1 minut så hade jag en ny
snacka om övervåld och det var på håret att den höll

Förstår att du berättade samma historia för kundtjänst när du ville byta in spärrskaftet...

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
någon vet något om den nya diodbaklampan från biiiiiiiiiiiltema? verkar vara ännu en nice pryl från detta underbara ställe :yoparty

:hojsmilie

Bifogat

• Archive_Product_images_82_Large_82-357_l.jpg
    Archive_Product_images_82_Large_82-357_l.jpg
    57.4 KB · Visningar: 128

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Kollade i nya katalogen idag och Biltema börjar med Nitverktyg till O-rings kedja kommer att kosta 699kr snacka om att det var det som man väntade på att dem skulle börja med!

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Kollade i nya katalogen idag och Biltema börjar med Nitverktyg till O-rings kedja kommer att kosta 699kr snacka om att det var det som man väntade på att dem skulle börja med!

jag kikade på pdf-manualen för den och kunde inte se något "Nitmoment" beskrivet, utan det såg ut som om den gjorde samma jobb som en vanlig kedjebrytare?
I katalogtexten sägs dock att den ger säkert resultat.
Någon som hunnit kolla på den?

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
nja verktyget kommer in i oktober så det är nog ingen som har testat det än. i bladet står det : verktygsats för kapning och hopnitning av kedjor, klarar 420,428,520,525,530,535

Suzuki-TSCC-749

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
GSXR750WN
Främre depålyft (lyfter under gaffelbenen) fungerar bra. Visst är den betydligt klenare byggd än min bakhjulslyft, men priset är också annorlunda. – Rekommenderas.

MC-stövlarna är bekväma och tåliga. Vad som händer om jag kör omkull och får foten i kläm under en rutschande hoj är jag däremot lite orolig för. Priset är attraktivt. – Rekommenderas.

Den syntetiska MC-oljan tyckte jag blev ”utsliten” lite väl snabbt, d.v.s jag upplevde att oljan fick en förändrad viskositetskurva. Trots att det är min subjektiva upplevelse vågar jag inte rekommendera den.

Tryckindikerande ventilhattarna fungerar bra. Jag har en gång råkat köra med för lite luft i samband med en pyspunka så jag tycker att det är utmärkt att kunna kasta en blicka på hatten. – Rekommenderas.

Kedjeoljan förefaller klistrig, men flyger av så snart man kör. Den hamnar på gaffeln, fäljen och däcket, samt i värsta fall på en del andra ställen. Jag använder den istället med gott resultat till min kedjeväxlade trampcykel. Jag rekommenderar den inte till landsvägshojar.

Motorbåts-tanken kan tillsammans med bränslefilter och pump (gummibubla) användas som servicetank. – Rekommenderas.

Blinkreläet fungerar utmärkt tillsammans med diodblinkers. På så vis slipper man de eländiga shuntmotstånden. – Rekommenderas.

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Köpte bromsbelägg idag 139kr x 2 till frambromsarna. Bettet kändes grymt på den lilla runda jag tog runt kvarteret. Återkommmer med info efter en längre tur med kraftigare inbromsningar.

Nesse

Medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
YZ426 Flat track, XS650 Flat track, FJR1300, HD shovelhead mm
någon vet något om den nya diodbaklampan från biiiiiiiiiiiltema? verkar vara ännu en nice pryl från detta underbara ställe :yoparty

:hojsmilie

Har ett bakljus som ser exakt likadant ut dock inte köpt på Biltema. detta tillsammans med Biltemas diodblinkers funkar klockrent. som parentes kan nämnas att det sitter en urgammal Harley motor i hojen som inte vibrerar lite men det är helt andra frekvenser på vibrationerna jämfört med radfyra.

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Tryckindikerande ventilhattarna fungerar bra. Jag har en gång råkat köra med för lite luft i samband med en pyspunka så jag tycker att det är utmärkt att kunna kasta en blicka på hatten. – Rekommenderas.

Köpte samma ventilhattar men valde att inte sätta dem på hojen. Hattarna är blytunga och risken finns att de efter ett tag orsakar att ventilen bryts av mot fälgen :va De hamnade på Gisebokärran :D

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
00, Sv 650 S
Hej hej, Funderar faktiskt på hur Biltemas raisers och fatbar styre är, skulle man våga köpa sådant tro? Bra pris på grejjerna, Jag kör ju inte skit mycket så känns lite onödigt o köpa dyra 1200kr styren bara för att det ska vara märke på skiten.
Men man vill ju inte hamna i sittsen att styret skulle gå av.
Någon som har någon koll på dessa prylar??

Dr.Bike

Guest
Köpte samma ventilhattar men valde att inte sätta dem på hojen. Hattarna är blytunga och risken finns att de efter ett tag orsakar att ventilen bryts av mot fälgen :va De hamnade på Gisebokärran :D

Meh! :näsblod

Det satt ju sana pa hojen jag kopte av dig juh!
(och ja, gummiventilen var bojd. rejalt)
Har du kort over 100?? Det loooooovade du ju att du inte hade gjort! :mad:

:D

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection