Biltema = kanontema!

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
så jävla sur jag blev på biltema.

var i malmö och frågade efter verktyget. så var det helt slut och dom skulle få in vecka 41 trodde dom.

så jag ringde helsingborg och frågade om dom hade hemma. och dom sa att dom hade 3 sett.
så jag körde upp, men när man kommer dit så är det ingen som vet var dom finns. och alla bara skickar runt en att fråga, först kundservic sen säger dom att man skall fråga någon i butiken, sen säger dom i butiken att fråga kundservic,,,

Buuu biltema väldigt dåligt

Men det ju ett billighetsföretag inte ett servicemindföretag.

Billigt=lite personal,

Därför har de datorstationerna där du själv kan knappa in art nr o se var grejorna finns.
Det går till o med snabbare än att leta upp personal att fråga.

Själv har jag köpt tusentals prylar på tema o 70-80% har varit bra. Så jag säger biltema= bra skit!
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Då denna tråd innehåller hitintills 24 sidor har jag inte kollat samtliga sidor. Är det nån som har erfarehet av Biltemas bromsbelägg. Behöver nya frambelägg till min Suzuki SV1000, original går på ca. 1000 sek. Min Suzuki verkstad säger att köp inte Biltemas belägg. Jag kör småbana typ Rörken, behöver bra bromsar, vågar jag köpa Biltemas belägg till frambroms?

Javisst, det är ju bara att köpa en uppsättning och prova om du trivs med dem. Beläggen är så pass billiga att de kan vara värda at testa även om jag själv inte vill ha dem utan istället väljer belägg som ger de egenskaper jag trivs med. Helt klart kommer beläggen från Biltema att kunna få stopp på hojen. Det som skiljer mellan belägg är t.ex. hur de tål värme vid upprepade hårda inbromsningar, om de greppar bra redan kalla, bromskänsla och progressivitet etc. Man kan inte få alla egenskaper med en viss typ av belägg. Biltemas belägg är säkert standardbetonade, inte direkt bra eller dåliga på någon egenskap.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Jag trodde i min enfald att tråden handlade om "tråden med grejer från biltema som vi är nöjda med" och inte vad folk gnäller och whinar om. Sånt finns det tillräckligt med jönseri om.

Jag vet inte hur det är med andra men jag ruttnar helt på trådar som spårar ur och orkar inte läsa vidare. Om det är en lite mer seriös tråd alltså.

Att våga nämna det som inte har varit bra är väl verkligen seriöst. Om nu inte trådens skapare endast var inne på att ha en så ensidig tråd som möjligt som bara ska lura folk att köpa ALLT på Biltema, oavsett om det är bra saker eller inte...
Jag har olika erfarenheter av Biltemaprylar, och det känns i allra högsta grad seriöst att presentera dem, bra som dåliga.

Håller för övrigt med dig om att det är en god idé att köpa billiga Biltemaverktyg för sådant man vill prova eller känner med sig att man kanske endast kommer använda en eller någon enstaka gång.

:krama
 

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
Köpte blinkersrelä (2*20W per sida) för 19 kr på biltema.
Brukar även handla avfettning och nu senast även ett par MC-stövlar. Mycket nöjd med alla prylar.

Se upp för deras hjälmar dock - sladdrigt visir bla.

Lite nyfiken på hur bra/dålig deras 2-t-olja är. Någon som vet? (alla kan gissa, men någon som faktiskt gjort något typ av vetenskapligt test avseende oljefilmens styrka, värmetålighet och sotbildning etc.)
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Köpte blinkersrelä (2*20W per sida) för 19 kr på biltema.
Brukar även handla avfettning och nu senast även ett par MC-stövlar. Mycket nöjd med alla prylar.

Se upp för deras hjälmar dock - sladdrigt visir bla.

Lite nyfiken på hur bra/dålig deras 2-t-olja är. Någon som vet? (alla kan gissa, men någon som faktiskt gjort något typ av vetenskapligt test avseende oljefilmens styrka, värmetålighet och sotbildning etc.)

Den är ju kvalitetsklassad så det är bara att du kollar vilken kvalitet som din hoj kräver och jämföra så att biltemas olja har samma eller högre. Dagens oljor håller mycket hög kvalitet så att den inte skulle vara tillräckligt bra är ganska osannolikt så länge som du inte har en extrem motor med mycket högt effektuttag/cylindervolym.

Den ska ju vara testad i samband med klassningen och om dom sätter på en kvalitetssklassning så måste dom uppfylla den. I teorin är det i alla fall så enkelt. I praktiken kan vissa kombinationer av olja och hoj vara knepiga. Vissa får exempelvis problem med kopplingen med vissa oljor medan en annan olja med samma klassning går finfint. Dock är det ju inte 2-t olja i kopplingen men det är ett exempel.
Jag gissar att det går utmärkt att köra med den.
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Idag köpte vi en kartong med Fotskrapa/or. De levereras tydligen i kartonger om 2 bitar. I butiken så låg dem lösa i en trave men vi ville ha en "helt ny och orörd" så vi tog en kartong.

http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=155017

Senare när vi kom hem insåg vi turen, det låg 2 fotskrapor i kartongen men vi betalade bara för 1 (killen i kassan var väl sommarjobbare). 329:- rikare då vi senare åkte tillbaks och lämnade den ena och fick pengarna tillbaka mot kvitto :D
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Lite nyfiken på hur bra/dålig deras 2-t-olja är. Någon som vet? (alla kan gissa, men någon som faktiskt gjort något typ av vetenskapligt test avseende oljefilmens styrka, värmetålighet och sotbildning etc.)

Har kört på deras helsyntet 2-takt ett tag utan problem, är ju FC klassad (FB, FC, FD finns och FD e bäst)

jämförde med elf's oljesortiment och deras helsyntet är FD klassad och deras halvsyntet FC klassad, så biltemas helsyntet borde vara nånstans runt de mer etablerade märkernas delsyntetolja kvalitetsmässigt. Dock kostar elf's halvsyntet dubbelt så mycket.

upp till dig vad man tror på, men jag kör iaf på skiten :yoparty

edit: sen om jag minns rätt skiljer det inte i smörjegenskaper mellan FC och FD utan FD har bara hårdare avgaskrav.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jag kör med dom :tummenupp Har aldrig vurpat med dom, men vad jag kan avgöra utan att vurpa tycker jag dom är kanon. Bra passform, inte sömmar som lossnat eller så.

ok, låter bra! får dra dit å spana in dem lite närmre!
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81

Lardi

Medlem
Gick med
5 Jun 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Såld =(
Kör med biltemas mc handskar, på mig sitter som fint! sköna, inga sömmar eller siit som skaver.. när dessa går sönder köper ja likadana nya!
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
De säljer ju motorolja där... säljer de filter också... är det någon som har testat i sådana fall? Har de till alla hojar eller hur fungerar det??
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Jag kör olja o filter i min Retta. Inte märkt något. Lådan kändes bättre på deras racingolja än den gjorde på castrol.

En fråga ang. depåstöden, vågar man köpa ett sådant om hojen ska stå på det hela vintern?
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Jag kör olja o filter i min Retta. Inte märkt något. Lådan kändes bättre på deras racingolja än den gjorde på castrol.

En fråga ang. depåstöden, vågar man köpa ett sådant om hojen ska stå på det hela vintern?

Min ena hoj har stått på ett av deras depåstöd sedan de började sälja dem.
Funkat alldeles utmärkt, dock utan att någon suttit på den och sedan e den betydligt lättare än din retta.
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
De säljer ju motorolja där... säljer de filter också... är det någon som har testat i sådana fall? Har de till alla hojar eller hur fungerar det??

Jag har använt deras olja och filter också. Inga problem alls. Filtret ser och känns precis som ett märkesfilter. Påminner mkt om Hi Flo Filtro.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top