Biltema = kanontema!

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Hahahaha..."såga sönder ett själv.." den va kul!.. hur mycket kostar filtren? Såg/hörde att ett filter till Hornet 600 -03 skulle kosta 295kr om man köpte det via verkstan.
Finns ett sådant på biltema (alltså till horneten) och vad kostar det cirkus??

en fråga till:

Bromsbelägg: Har de sådanna till alla märken.. INKLUSIVE Ducati.. ska ha ett till bakhjulet och eftersom jag aldrig bromsar bak så är det enbart för besiktningen...
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Hahahaha..."såga sönder ett själv.." den va kul!.. hur mycket kostar filtren? Såg/hörde att ett filter till Hornet 600 -03 skulle kosta 295kr om man köpte det via verkstan.
Finns ett sådant på biltema (alltså till horneten) och vad kostar det cirkus??

en fråga till:

Bromsbelägg: Har de sådanna till alla märken.. INKLUSIVE Ducati.. ska ha ett till bakhjulet och eftersom jag aldrig bromsar bak så är det enbart för besiktningen...

Biltema bromsbelägg

Biltema oljefilter


/R
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Verktygen är kanon! speciellt dom som man får 10 års garanti på. Både greppvänliga och långvariga. :tummenupp
 

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 950 SMR -08
Köpte deras mini blinker med motstånd funkar kanon till en 3:e del av priset hos mc handlaren.
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Hahahaha..."såga sönder ett själv.." den va kul!.. hur mycket kostar filtren? Såg/hörde att ett filter till Hornet 600 -03 skulle kosta 295kr om man köpte det via verkstan.
Finns ett sådant på biltema (alltså till horneten) och vad kostar det cirkus??

en fråga till:

Bromsbelägg: Har de sådanna till alla märken.. INKLUSIVE Ducati.. ska ha ett till bakhjulet och eftersom jag aldrig bromsar bak så är det enbart för besiktningen...

Ja, eftersom ett filter på Biltema kostar runt 50 spänn, så har du kanske råd att såga sönder ett eller kostade Ducatin så mkt att du inte har råd till att avvara 50 riksdaler?
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
försöker söka men hittar inget... Någon som köpt och provat biltemas mc-intercom?
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Har nu kört ca 200 mil med Biltemas bromsbelägg fram på hyndan och kan konstatera att på den hojen fungerar de klart tillräckligt bra. Dessutom då givetvis billiga.

Anledningen till att det inte blir Biltemabelägg igen är att den efter ganska få mil började tjuta som en gammal Scania så fort man bromsar. Kan säkert vara nåt annat fel men det började leva om så fort beläggen var inslitna.

Vet inte om man kan göra nåt temporärt åt tjutandet annars blir det nog byte å det snaraste..
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Ja, eftersom ett filter på Biltema kostar runt 50 spänn, så har du kanske råd att såga sönder ett eller kostade Ducatin så mkt att du inte har råd till att avvara 50 riksdaler?

... de va inte ja som ifrågasatte dig.. de va någon annan.. ja tyckte bara de var lite roligt skrivet..
 

toppfart

man kan inte vara bäst på allt
Gick med
30 Jul 2009
Ort
skärblacka
Hoj
2007 honda cbr 600 rr race
skulle starkt avråda från att köpa oljefilter både till bil o mc deras filter är bara skräp har sågat itu både mannfilter.biltema och orginal o det är skrämmande hur dåligt biltemas är . filtret ifråga vat till volvo men deras överströmmningsventil är en knäppleksak ska vara fjäderbelastad, backventilen tjock som en friisbi mann o orginal supertunn gummiduk. volvo ägare som kör med temas filter har problem med att få oljetryck vid uppstart pga att oljan runnit tillbaka ner itråget o filtret är tomt så köp filter från kända märken så som fram .mann mahle eller orginal. håller med om detas verktyg med 10 års garanti är bra
 

negascout

Blåbär
Gick med
22 Jun 2009
Ort
Gagnef
Hoj
cbr 1000rr -04
Vill bara klara ut en sak om Biltemas integral hjälmar. De har 2st som ser likadana ut och verkar likadana. Kollade på biltema igår och det som skiljer de åt är att ena är svart och den andra grå. Dock ser man inte detta på bilderna. Hjälmen satt klockrent på mig. Blir nog en sådan hjälm för mig.

/R

Jag har fått för mig att den ena har DD-spänne och den andra snabbkoppling? Jag köpte först en grå med snabbk. den tappade jag i backen o var tvungen att slänga. När jag skulle köpa en ny var alla gråa med snabbkoppling slut o det fanns bara svarta med DD kvar.

Det kan ju varit en slump att det var så just på biltema på min ort.

För övrigt gillar jag DD-spännena mer!
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
skulle starkt avråda från att köpa oljefilter både till bil o mc deras filter är bara skräp har sågat itu både mannfilter.biltema och orginal o det är skrämmande hur dåligt biltemas är . ....så köp filter från kända märken så som fram .mann mahle eller orginal. håller med om detas verktyg med 10 års garanti är bra
Detta är väl klassikern inom området "oljefiltersöndersågning":
http://www.tobycreek.org/oil_filters/mychoices.shtml

Inte ens märkesfiltren tycks vara så bra..
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
försöker söka men hittar inget... Någon som köpt och provat biltemas mc-intercom?

Jag har testat det och är inte nöjd med det, funkar bra i hastigheter under 50km men sen brusar de mest, men kan ha med hjälm o göra me.
bara o hämta mitt så får du de om du vill testa!

Annars är ja nöjd med de mesta jag köpt på biltema, visst kan man dyka på vissa skitsaker men det är man oftast beredd på när man handlar där!
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA

Deras handskar var med i ett test, i jag tror det var Bike, för ett tag sedan och vad jag minns så klarade dom sig väldigt bra i testerna av slitstyrka och skydd. Hur länge dom håller vågar jag inte svara på men jag misstänker att dom är prisvärda även om dom skulle hålla kortare än ett par märkeshandskar då dom bara kostar en bråkdel.

Tack!! Hur fick du fram de där... letade som en "#¤ utan resultat... hmm...
De är ju helt sjukt att man kan köpa ett oljefilter på biltema för 50kr som de ska ha 295kr bara några hundra meter där ifrån.... Heja biltema!!:tummenupp

Men bromsbeläggen verkar dem ha gott bet på... fanns bara fram ju...hmm :(

MC är en underkategori under bil av någon anledning.

Så för att hitta grjorna så ska man gå in på Bildelar och sedan underkategorin MC. Inte logiskt men när man vet det så hittar man.
Jag har för övrigt samma problem som dig med bromsbelägg. Dom har inte både fram och bak till min. Eller dom finns i alla fall inte med i tabellen.
Dock är det så att jag är tämligen säker på att dom har till andra hojar som ska ha exakt samma belägg så jag tror det är så att dom har rätt belägg men hojen saknas i rekommendationstabellen.
 
Last edited:

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Styrspännbandet fungerade kanon stockholm - trellehåla tur o retur i helgen.
 

zink

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
muppsala
Hoj
gixxer k5
kåpglaslist a,la krom funkar perfekt och är en bra grej om man vill slippa nerslag på besikt för man bytt kåpglas till ett som inte har rundad kant.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jag har testat det och är inte nöjd med det, funkar bra i hastigheter under 50km men sen brusar de mest, men kan ha med hjälm o göra me.
bara o hämta mitt så får du de om du vill testa!

Annars är ja nöjd med de mesta jag köpt på biltema, visst kan man dyka på vissa skitsaker men det är man oftast beredd på när man handlar där!

under 50 km/h? jag kommer förmodligen ligga i 80-160 hela resan, hör man inte ett skit då eller? jag kör med en Shoei Raid II hjälm som ska väl va rätt bra men tjejens hjälm e lite sämre, lite äldre Caberg hjälm.

men nej jag åker nog inte till örebro för att prova ditt, då är det nästan billigare att köpa ett på biltema! ;) Tack ändå! :tummenupp
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
hmm... okay.. om du har klyvit ett oljefilter så lär din röst väga rätt tungt och sen eftersom det är oljan den ska filtera så lär man ha lite respekt.. såå tack så mycket!

En fråga till (för er som hittar på biltema.se...jag verkar då inte göra det...):

Tändstift... Champion RA59GC

när jag skriver tändstift i sökmotorn får jag nada... någon som kan tricket?? Finns det och hur mycket kostar det i sådana fall?

Jag har fått för mig att den ena har DD-spänne och den andra snabbkoppling? Jag köpte först en grå med snabbk. den tappade jag i backen o var tvungen att slänga. När jag skulle köpa en ny var alla gråa med snabbkoppling slut o det fanns bara svarta med DD kvar.

Det kan ju varit en slump att det var så just på biltema på min ort.

För övrigt gillar jag DD-spännena mer!


DD-spännena garanterar att hjälmen blir åtdragen varje gång... ett snabbspänne kan töjas ut.. (vad jag har hört) alltså är DD att rekommendera..å det ar 10ggr att lära sig så sitter det där för evigt! :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top