Biltema = kanontema!

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Jag gjorde ett eget till min förra cykel som jag var dum nog att skicka med när jag sålde den. Jag mätte bredden mellan bobbinerna samt höjden och sen bockade jag och svetsade ihop rör så lik ett depåstöd jag kunde. Blev rätt bra förutom att själva "hävarmen" blev lite kort. Tur att min gamla hoj inte vägde allt för mycket.
Har du möjlighet att låna ett stöd och måtta med vore det kalas!
Nu var det ju ett främre depåstöd, som lyfter i gaffelkronan, som jag undrade över.. Har redan vanliga egensvetsade depåstöd fram & bak (bobbiner).
 

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
Var nysses o köpte ett knappcellsbatteri, stämplat Panasonic, vilket bör innebära hyffsad kvalite!
Visserligen en liten skitpryl, men det visar ju att de inte bara handlar från billigaste leverantörerna:tummenupp
 

Lokander

Spettmek.
Gick med
5 Jun 2009
Ort
På jobbet
Hoj
Aim 50
Kanske, men knappast särskilt troligt. Inom detaljhandeln så brukar Panasonicbatterier vara ca 200% dyrare netto än lågprisleverantörerna.

Jo, men det betyder ju inte att biltema betalar 200% mer än för motsvarande batterier, då hade dom nog köpt dom billigare.Snarare är det nog så att det inte var ekonomiskt försvarbart för Panasonic att ta fram batterier utan Panasonic texten...Du har aldrig köpt pirat delar med VAG symbolerna bort filade tex?:)
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Det var faen vad det gnälls. Handlar inte tråden om vad som är BRA på B-tema?! Starta en gälltråd istället så vi kan hålla isär det här. Jag har för mkt DAMP/ADHD/SPRIT/OSÖMN i kroppen för att fixa det. Men det är jag det.

Depåstödet som lyfter i kronan funkar för mig iaf (GSXR 750 -96), det följer med 5-6 st adapters också för olika stora hål i styrstolpen. Ställbart i höjdled också (såg att ngn hade haft problem med det).

Depåstödet bak med klykor för bobiner på svingen funkar lika bra som ngt annat tycker jag.

Varför någons stöd har vikt sig vet jag inte, men om de (B-tema) har gått upp i dimension nu eller om det var tillverkningsfel på det/de exemplaren eller om snillet satte sig på hojen medan den stod på stöden/stödet vet jag inte. Men det funkar för mig iaf.

De är dessutom TÜV-märkta båda två och jag tänker inte gnälla om kåpglasskruvsatsen i den här tråden :tungan
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är inne på min tredje sådan nu. Klistret brukar släppa på hållaren, antar att det är värmen som ställt till det.

Jag är inne på min första (IOFS från Clas Olsson) och den sitter som berget, men jag acetontvättade rutan innan jag klistrade.

Egentligen är det min andra, men den den första satt inte ens 30 sek på den otvättade rutan....
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Jag är inne på min första (IOFS från Clas Olsson) och den sitter som berget, men jag acetontvättade rutan innan jag klistrade.

Egentligen är det min andra, men den den första satt inte ens 30 sek på den otvättade rutan....

Det är inte rutan som klistret har släppt ifrån utan från själva klämman. :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är inte rutan som klistret har släppt ifrån utan från själva klämman. :)

Å fan, då är det bättre kvalitet på Classes.

Man vet inte hur skitig ruta man har på bilen förän man tvättar den med en bomullstuss doppad i aceton...

Eller så hade jag en tonad ruta från början :va
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har någon provat det nya stödet för gaffelkronan än? Är redigt sugen på ett sånt nämligen. Men det kanske inte har kommit in än?

Jepp, det hänger en kanske världens tyngsta "sport"-twin* i ett sådant i polarens garage och har så gjort i några veckor. Stod finfint när jag skruvade bort gafflarna också :tummenupp

(*håller de för en sp-1:a så tål de väl allt)
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jepp, det hänger en kanske världens tyngsta "sport"-twin* i ett sådant i polarens garage och har så gjort i några veckor. Stod finfint när jag skruvade bort gafflarna också :tummenupp

(*håller de för en sp-1:a så tål de väl allt)

Tackar, vad allt jag behövde veta. Håller det för nippon-smide ska väl inte min graciösa italienska vara några större kymmer.

Var förbi på biltema idag, men de hade inte fått in det än, gjorde inte så mycket iofs då det hade varit svårt att köra hem på hojen... :rolleyes:
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Låter för billigt för att vara bra.... Någon som har testat?

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1683&iItemId=81278

Köpte en för ett tag sedan (nått år) och då var det riktigt dåligt. Skvätte runt så fort kedjan blev varm, vet inte om det blivit bättre (även testat crc kedje spray, klisterfett och även det sprayade hela baken när det blev varmt) Använder nu Belray kedje spray och det skvätter ingenting när det blir varmt dock för 3 ggr priset.
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Men om man gör som jag..sprayar när man kommer hem å dragit upp hojen på depåstödet...då ska den funka alltså...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top