Biltema = kanontema!

yber

yeah
Gick med
29 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
gsxr 600
Äntligen har dom börjat sälja knäpuckar! Nån som hunnit testa dom? :tungan
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Jag hade helt missat den nya katalogen! Nu har dom ju börjat sälja nästan allt som jag har saknat förut. Det enda som fattas nu är luftfilter, bromsskivor och kompletta drivpaket för gathojar! Bra jobbat här ska handlas! :D
 

jinnarp

Dr: Beserwiesser,känd från AbsolutCitron
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Furulund
Hoj
R6 Skåne edition :)
deras fälgtvätt är nog den bästa som finns, så länge man inte andas in den haha.
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Dom funkar jättebra :tummenupp
Krängde några däck i helgen med en som supermoto hade med sig och vi är helt eniga om att den är riktigt bra !


okay... trött... lång dag... tror du svarade rätt på fel fråga... hahaha... jag trodde vi snackade bromsbelägg... så jag testar och frågar dig igen

"Funkar biltemas bromsbelätt till duccen"?
Behöver några fräscha bak (för besiktningen) och den länk jag fick tidigare här i tråden visade att B-tema bara hade frambromsbelägg... Har inte tagit bort mitt så jag vet inte hur det ser ut....(om det går att köpa något annat "universal" eller liknande)
 

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
okay... trött... lång dag... tror du svarade rätt på fel fråga... hahaha... jag trodde vi snackade bromsbelägg... så jag testar och frågar dig igen

"Funkar biltemas bromsbelätt till duccen"?
Behöver några fräscha bak (för besiktningen) och den länk jag fick tidigare här i tråden visade att B-tema bara hade frambromsbelägg... Har inte tagit bort mitt så jag vet inte hur det ser ut....(om det går att köpa något annat "universal" eller liknande)

:D

Använder aldrig bakbromsen och har därför aldrig bytt bromsbelägg bak. Finns det på Biltema så funkar dom säkert tillräckligt bra för att klara en besiktning.
Fram skulle jag inte snåla med Biltema belägg.
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Jag skriver lite om biltemabeläggen i mekforumet... du kan väl komma dit och skriva ner dina erfarenheter där med?
Jag har ännu inte kört bana med mina, men upplever lite andra problem, som det vore intressant att se om du delar.

Hittills är jag inte helt nöjd, och det beror troligen på att både du och jag INTE är den genomsnittligen föraren som använder beläggen till vardagsliknande körning. D.v.s det de är konstruerade för.
I klartext: beläggen är standardbelägg, och är inte avsedda för hård körning.
Men lite bättre än de betett sig hittillss hade jag iaf hoppats på.
Nu har jag bytt och kört med de belägg jag köpte för att byta ut Biltemabeläggen. Jag köpte Carbone Lorraine SBK5 belägg för gata/bana. Kortfattat resultat: Jag körde hela kvällen med full bromsverkan utan några tecken på mattning av bromsarna. Samma bromsvätska i systemet.

Jag flyttar över mina intryck av beläggen och hur de såg ut när jag tog bort dem till mekforumet. :tummenupp

Jag har inte lyckats få tag på nya katalogen och Biltemas hemsida verkar inte vara uppdaterad med dessa nyheter. Ingen som kan bidra med artikelnummer på följande grejor?

- Klykor till depåstöd bak
- Däckskrängare
- Depåstöd fram som lyfter i gaffelkrona

Jag bor långt från Biltema men jag har folk närmare som jag kan skicka dit för inköp...
 
Last edited:

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Ort
Stockholm-ish
Hoj
>1
Ingen som kan bidra med artikelnummer på följande grejor?

- Klykor till depåstöd bak
- Däckskrängare
- Depåstöd fram som lyfter i gaffelkrona

Jag bor långt från Biltema men jag har folk närmare som jag kan skicka dit för inköp...

Kolla i katalogen på webben, där står allt du vill veta. :tummenupp
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Har inga själv men läst om andra som har köpt & dom har varit nöjda så länge inte väskorna har lägat imot avgasröret .

Låter ju najs. Nu har jag ju mitt avgas under sadlen, så risk för att brännas upp känns inte aktuellt.

Jag köpte dem efter att ha eldat upp mina 1600 kronors Givi på systemet och hittills finns det ingen anledning att klaga. De rymmer framförallt mer än mina Givi.:)


Mmmm de verkar ju ganska rejäla om man ser på rymden. Iofs inget man förvarar hjälmen om man vill vara utan den vid en promenad på stan. Bränns väskorna upp, lär det ju inte vara hela världen, då de ju inte kostar så mycket. :)
 
Last edited:

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Biltema

Det är en viss skillnad på en slö Passat och en Supersporthoj.Bildelar är nog okey med delar som har med driften att göra skall man nog låta bli(om man vill bli äldre och visare).Blinkers och plock är väl okey men läckande batterier låter ju helt kass.:gnissla.
Väljer man att sätta livet på spel med bromsar o.dyl.så kan man nog säga:
Jag handlar på Snåltema.
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Det är en viss skillnad på en slö Passat och en Supersporthoj.Bildelar är nog okey med delar som har med driften att göra skall man nog låta bli(om man vill bli äldre och visare).Blinkers och plock är väl okey men läckande batterier låter ju helt kass.:gnissla.
Väljer man att sätta livet på spel med bromsar o.dyl.så kan man nog säga:
Jag handlar på Snåltema.

Eller så kan man säga "Jag handlar inte på Biltema för jag tror fortfarande på myten att dyrare saker ät bättre, och är så lurad att jag köper dyrare saker bara för märkets skull" :arsele

;)
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Det är en viss skillnad på en slö Passat och en Supersporthoj.Bildelar är nog okey med delar som har med driften att göra skall man nog låta bli(om man vill bli äldre och visare).Blinkers och plock är väl okey men läckande batterier låter ju helt kass.:gnissla.
Väljer man att sätta livet på spel med bromsar o.dyl.så kan man nog säga:
Jag handlar på Snåltema.


har du ens testat deras bromsbelägg?
de har riktigt jävla bra bromsverkan, hade de varit så livsfarligt som du snackar om så hade de nog inte ens fått säljas. vi bor trotts allt i Sverige så att tro att de får sälja hur kassa delar som helst är ju fan skratt retande.

har frambromsbeläggen på min gixxer K3 och de funkar kanon. gjort ett par stoppies och de nyper fan riktigt bra.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Det är en viss skillnad på en slö Passat och en Supersporthoj.Bildelar är nog okey med delar som har med driften att göra skall man nog låta bli(om man vill bli äldre och visare).Blinkers och plock är väl okey men läckande batterier låter ju helt kass.:gnissla.
Väljer man att sätta livet på spel med bromsar o.dyl.så kan man nog säga:
Jag handlar på Snåltema.


Kan säga att det inte är några fel alls på bromsbeläggen! hade dem på min gamla 929a.

har du ens testat deras bromsbelägg?
de har riktigt jävla bra bromsverkan, hade de varit så livsfarligt som du snackar om så hade de nog inte ens fått säljas. vi bor trotts allt i Sverige så att tro att de får sälja hur kassa delar som helst är ju fan skratt retande.

har frambromsbeläggen på min gixxer K3 och de funkar kanon. gjort ett par stoppies och de nyper fan riktigt bra.

För mig nöp det tom för bra vid en stoppie (crash):gnissla
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Kan säga att det inte är några fel alls på bromsbeläggen! hade dem på min gamla 929a.



För mig nöp det tom för bra vid en stoppie (crash):gnissla

jo men nyper du på rejält och inte du släpper så självklart låser de och du vurpar. så att de nyper och man crashar är inte beläggens fel.


Köpte golvögglan, klass 3 godkända kättingen och låset. riktigt rejäla grejer för mindre än halva priset om man jämnför abus klass 3 godkända liknande produkter.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
jo men nyper du på rejält och inte du släpper så självklart låser de och du vurpar. så att de nyper och man crashar är inte beläggens fel.


Köpte golvögglan, klass 3 godkända kättingen och låset. riktigt rejäla grejer för mindre än halva priset om man jämnför abus klass 3 godkända liknande produkter.

Nä mena inte så! självklat mitt fel! bara att de tar bra:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top