Vet du om de passar till 748 också? ... du som haft en borde ju veta menar ja...
Dom funkar jättebra
Krängde några däck i helgen med en som supermoto hade med sig och vi är helt eniga om att den är riktigt bra !
gul, grön, röd, mm tejp som du sätter på fälgkanten.
okay... trött... lång dag... tror du svarade rätt på fel fråga... hahaha... jag trodde vi snackade bromsbelägg... så jag testar och frågar dig igen
"Funkar biltemas bromsbelätt till duccen"?
Behöver några fräscha bak (för besiktningen) och den länk jag fick tidigare här i tråden visade att B-tema bara hade frambromsbelägg... Har inte tagit bort mitt så jag vet inte hur det ser ut....(om det går att köpa något annat "universal" eller liknande)
Nu har jag bytt och kört med de belägg jag köpte för att byta ut Biltemabeläggen. Jag köpte Carbone Lorraine SBK5 belägg för gata/bana. Kortfattat resultat: Jag körde hela kvällen med full bromsverkan utan några tecken på mattning av bromsarna. Samma bromsvätska i systemet.Jag skriver lite om biltemabeläggen i mekforumet... du kan väl komma dit och skriva ner dina erfarenheter där med?
Jag har ännu inte kört bana med mina, men upplever lite andra problem, som det vore intressant att se om du delar.
Hittills är jag inte helt nöjd, och det beror troligen på att både du och jag INTE är den genomsnittligen föraren som använder beläggen till vardagsliknande körning. D.v.s det de är konstruerade för.
I klartext: beläggen är standardbelägg, och är inte avsedda för hård körning.
Men lite bättre än de betett sig hittillss hade jag iaf hoppats på.
Ingen som kan bidra med artikelnummer på följande grejor?
- Klykor till depåstöd bak
- Däckskrängare
- Depåstöd fram som lyfter i gaffelkrona
Jag bor långt från Biltema men jag har folk närmare som jag kan skicka dit för inköp...
Tack för tipset! Jag kollar där. Jag sökte på själva hemsidan men den var inte uppdaterad men tänkte inte på att de hade lagt upp den nya katalogen.Kolla i katalogen på webben, där står allt du vill veta.
Själv känns det som om jag fastnat för dessa packväskor: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=135121
Någon som kanske har dessa och kan berätta om de är bra eller skit? Verkar iaf tillräckligt bra...?
Själv känns det som om jag fastnat för dessa packväskor: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=135121
Någon som kanske har dessa och kan berätta om de är bra eller skit? Verkar iaf tillräckligt bra...?
Har inga själv men läst om andra som har köpt & dom har varit nöjda så länge inte väskorna har lägat imot avgasröret .
Jag köpte dem efter att ha eldat upp mina 1600 kronors Givi på systemet och hittills finns det ingen anledning att klaga. De rymmer framförallt mer än mina Givi.
Det är en viss skillnad på en slö Passat och en Supersporthoj.Bildelar är nog okey med delar som har med driften att göra skall man nog låta bli(om man vill bli äldre och visare).Blinkers och plock är väl okey men läckande batterier låter ju helt kass..
Väljer man att sätta livet på spel med bromsar o.dyl.så kan man nog säga:
Jag handlar på Snåltema.
Det är en viss skillnad på en slö Passat och en Supersporthoj.Bildelar är nog okey med delar som har med driften att göra skall man nog låta bli(om man vill bli äldre och visare).Blinkers och plock är väl okey men läckande batterier låter ju helt kass..
Jag handlar på Snåltema.
Jag handlar på Snåltema.
har du ens testat deras bromsbelägg?
de har riktigt jävla bra bromsverkan, hade de varit så livsfarligt som du snackar om så hade de nog inte ens fått säljas. vi bor trotts allt i Sverige så att tro att de får sälja hur kassa delar som helst är ju fan skratt retande.
har frambromsbeläggen på min gixxer K3 och de funkar kanon. gjort ett par stoppies och de nyper fan riktigt bra.
Kan säga att det inte är några fel alls på bromsbeläggen! hade dem på min gamla 929a.
För mig nöp det tom för bra vid en stoppie (crash)
jo men nyper du på rejält och inte du släpper så självklart låser de och du vurpar. så att de nyper och man crashar är inte beläggens fel.
Köpte golvögglan, klass 3 godkända kättingen och låset. riktigt rejäla grejer för mindre än halva priset om man jämnför abus klass 3 godkända liknande produkter.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|