Såg att fälgtejp var påväg in i sortimentet. Det är ju kanon tänkte precis köpa det faktiskt.
Då kan jag passa på att tala om att Julas/clasolssons billigaste spännband är ren skit, spännarna är gjord av 0.8mm bläckplåt, som är så mjuk att man lätt bucklar dom med handkraft, vilket IOFS är i paritet med hållbaheten på banden.
Dom borde märkas "Max 25 kilo"
Såg att fälgtejp var påväg in i sortimentet. Det är ju kanon tänkte precis köpa det faktiskt.
Vad är fälgtejp?
MC oljan är bra som attan
Jag vet, SM i inläggslyft... Men jag måste bara fråga hur du vet det? Har du kört 2 motorer tills de rasar och på så sätt vet vilken olja som var bäst.
Har aldrig kikat i denna tråden förr eftersom jag är tämligen säker på att biltema aldrig för nå´t gott med sig. Men den finns på förstasidan tamigfan hela tiden så nu vek jag mig...
Fel tråd kanske men jag provade Biltemas bromsklossar på min 1000 K4 på Mittsverigebanan.(Jag hade inga andra) Efter fyra-fem varv fadade bromsarna så illa att bromshandtaget tog i styret. Åkte i depå och väntade en stund så kunde jag köra 4-5 varv igen. Inte bra..
Jag tog upp det med Biltema när jag var där senast och dom mailade till MC-ansvarig men jag har inte hunnit kolla vad svaret blev. Återkommer med detta.
Till saken hör att på baksidan paketen står det att beläggen innehåller carbon för bra värmetålighet.
Har du kört två motorer med någon annan olja tills dom har skurit för att veta vilken du törs slå i din MC?
Läs DrBike's oljetrådar, allihopa, alla inlägg.
Biltemas olja ÄR bra!
Det skulle jag vilja att du utvecklade lite??) Efter fyra-fem varv fadade bromsarna så illa att bromshandtaget tog i styret. Åkte i depå och väntade en stund så kunde jag köra 4-5 varv igen. Inte bra..
Nej, och det var även en retorisk fråga till den jag svarade.
DrBike är säkert ett geni, jag tvivlar inte på det. Men byter olja så frekvent att jag inte hinner märka att den är sämre än nå´n annan. Det är inte så många hundringar det handlar om på ett år.
Det skulle jag vilja att du utvecklade lite??
Skulle beläggen "mjukna" så att du måste trycka mera på handtaget??
Gissar mera på att du har dåliga slangar eller vatten i bromvätskan, eller kanske fel sorts vätska med för låg kokpunkt, (ångbildning! Gas är kompressibel, vätska är det inte..)
Fel tråd kanske men jag provade Biltemas bromsklossar på min 1000 K4 på Mittsverigebanan.(Jag hade inga andra) Efter fyra-fem varv fadade bromsarna så illa att bromshandtaget tog i styret. Åkte i depå och väntade en stund så kunde jag köra 4-5 varv igen. Inte bra..
Jag tog upp det med Biltema när jag var där senast och dom mailade till MC-ansvarig men jag har inte hunnit kolla vad svaret blev. Återkommer med detta.
Till saken hör att på baksidan paketen står det att beläggen innehåller carbon för bra värmetålighet.
Det är ganska lite skillnad på konstruktioenen mellan b-temas och den som Greven säljer, är det någon som har provat b-temas och kan uttala sig om kvaliten?
Dom funkar jättebra
Krängde några däck i helgen med en som supermoto hade med sig och vi är helt eniga om att den är riktigt bra !
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|