Dr.Bike
Guest
Med risk för att vara lite feg, men jag övertygas hellre av tio inlägg här där folk kört biltemas filter i femtusen mil utan att uppleva problem med hojen än att jag läser ett femton år gammalt filtertest.
Prova ni så köper jag om det funkar.
Absolut!
Eller kanske t.o.m en kombination av de båda?
Om du läste mig "rätt" så hade du förstått andemeningen i det jag sa:
- Man ska hämta kunskap från så många källor som möjligt!
Oljefiltertestet är bara EN.
Och som jag sa: det MÅ^vara gammalt. Men.... det är ändå en nyttig läxa om hur det kan vara.
Denna kunskap + det som du så riktigt säger: Andras erfarenheter, gör ju, att bilden och uppfattningen om en vara blir tydligare.
Andras erfarenheter kan ju då spjälkas upp i:
- driftserfarenheter (har använt produkten) Detta är dock lite kluvet, för resultatet av erfarenheter är inte alltid tillförlitliga.
Oftast är de det, men om någon t.ex testar en olja, som de är misstänksamma mot, och sedan i samband med, eller kort därefter, får något slags fel, vilket som helst, så kommer de felaktigt skylla detta på oljan... (sett flera exempel på det, trots att felet senare kunnat härledas till annat).
Men överlag är ju driftserfarenhet bra.
- annan allmän erfarenhet. T.ex en duktig person, som har förmåga att avgöra funktionen hos en produkt, och delge information, på ett sånt sätt att man UTAN vidare efterforskningar, kan köpa en viss produkt, utan att skita i byxorna.
Tja, vem vill känna sig blåst?
Bra synpunkt!
För så är det oxå.
Dvs den som handlat dyrt, VILL så gärna tro på SIN produkt, och att då se andra köpa en liknande produt som är lika bra, eller ve och fasa: Bättre! Det är ju detsamma som att tappa ansiktet och nästan erkänna att man är dum i huvudet.
Alltså "försvarar" man sin dyrare produkt in absurdum...för NÅN skillnad MÅSTE det ju vara...
Eller?
Last edited: