Raginaharjar
Fan ska man skriva här då??
Fick nya Biltema katalogen idag. Såg lovande ut, både klykor till bobbiner samt främre depåstöd som lyfter i styrkronan
Det BÖR det ju vara, eftersom filtren kommer från samma fabriker.
Frågor på det?
..och inte minst en däckkrängareFick nya Biltema katalogen idag. Såg lovande ut, både klykor till bobbiner samt främre depåstöd som lyfter i styrkronan
..och inte minst en däckkrängare
Missade den... Ni som kränger däck, ser däckkrängaren ut att kunna fungera?
Missade den... Ni som kränger däck, ser däckkrängaren ut att kunna fungera?
Bra att den finns med i katalogen men inte på webben. Är det någon som har ett art. nummer på den?
Ser den inte lite klen ut?främre depåstöd som lyfter i styrkronan
Ser den inte lite klen ut?
Eller så menar de 190kg totalvikt och då platsar inte många hojar helt plötsligt...
Att en produkt som råkar vara originaldel skulle vara så jäkla anpassad och utprovad till just denna motor/cykel/whatever är en grav överdrift. Fabrikanten tar den del som klarar kraven till lägsta möjliga pris....
Här är en lista på samtliga motorer i MC ranchen som råkar dela ett visst oljefilter. Om nu oljefilter var raketforskning och ditt Honda Blackbird oljefilter är så speciellt hur kan det då komma sig att samma filter råkar vara den perfekta kompromissen även i en Yamaha XV1900 kråmpråm. Samma visa på många andra oljefilter ex: Ktm LC4 oljefilter sitter även på Citroen C1. Verry special custom made for you only.....
Kom och tjöp konserverad gröt....
Ganska väl, exakt det jag sa tidigare i tråden, men du kan som ingen annan superöverförtydliga/tillintetgöra/förnedra tjurskallarna som inte begriper detta!
Mycket svart humoristiskt/satiriskt! Och en klockren beskrivning av läget.
Tio poäng
svårigheten är att veta vad som är bra och vad som är dåligt
*ducka*
Vad jag menade var att de förhoppningsvis testar filtret med motor så ev oljetryck och så hålls under olika varvtal. I min värld så borde oljetrycket kunna hämmas om filtret har nån konstruktionsmiss. Men så kanske inte är fallet. De kanske bara slänger på nåt som passar på gängan
Man kanske blir lurad av originaldelar. Det vet jag inget om. Men en sak på Biltema ett halvår kan ju vara en helt annan del (med samma artikelnummer) ett par månader senare.
Alla får göra som de vill. Jag skulle köra på de stora tillverkarna eller original.
Sen är jag ju gravt anti Biltema med och lever efter devisen att ca 70% är skit. Medans resten är bra, svårigheten är att veta vad som är bra och vad som är dåligt
*ducka*
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |