Hej Funkar det att måla grenröret med biltemas värmebeständiga färg?
Står att det ska klara 600 grader.
Den där typen av termometrar är inte raketforskning. Det som skiljer dom om man kollar är i stort sett att den dyrare har lite bättre upplösning. (0,1 grader istället för 1 grad) samt något bättre noggrannhet.
Men jag skulle säga att båda två är tillräckligt bra för att mäta däcktemp med. Någon tiondels grad hit eller dit är inte så intressant. Vid 80 grader så ska den billigare ha en maximal felvisning på +- 4,5 grader och den dyrare +- 3 grader.
I praktiken ligger troligen båda två långt innanför gränserna. Typiskt sett när man specar termometrar så sätter man specarna så att ett faktiskt exemplar är långt innanför gränserna. Då slipper man reklamationer pga felvisning.
Jag skulle dessutom misstänka att dom båda två går att kalibrera om man vill det. Siffrorna dom upger är vad den grejar out of the box och dom lägger nog inte ner sådär mycket tid på att kalibrera dom på fabrik.
Personligen skulle jag nog köpa den dyrare då jag är prylgalen men den billigare är nog fullt tillräcklig. Vill du vara nogrann så kollar du den mot någon dyrare termometer då vet du felvisningen sedan och kan ta hänsyn till den. Då vet du ju exempelvis att när den visar 82 grader så är det drygt 80 i däcket.
Ska du upp i nogrannhet och upplösning så blir det oftast frågan om betydligt dyrare grejor än sådär. Dom flesta som ligger inom överkomliga priser har ungefär den där prestandan. Jag har själv köpt in en sådan där till jobbet men vi behövde en något bättre/dyrare. Det slutade en bra bit över 2000 pix.
Jag är lite sugen på Biltemas Allväderställ, det nya gråa. Har letat efter omdömen och tester men inte hittat något . Är det någon här som har provat det?
Är det inte det svarta som är nytt? Ett grått har jag haft i över ett år nu. Trivs bra med det. Fullkomligt vattentätt är det har jag upptäckt också. Urtagbart foder i båda jacka och byxor, man behöver aldrig frysa.
Jag har inget direkt att klaga på, det är nog det mest prisvärda ställ man kan hitta.
Jag är rätt nöjd med deras sporthandske, med tanke på priset. Den var inte kass enligt MC-Folkets handsktest.
Handskydd ALU, är kanon! enda nackdelen för mig var att expanderna gick sönder men då fick man ett par nya och sedan la man en M10 mutter och några brickor emellan och den expandera perfekt
+1 till depåstödet också
Någon som har erfarenhet av biltemas sadelväskor?
Inga problem på firebladen, bara att klicka på och byta
En annan jobbar ju på Berner (tillhandahåller verkstäder med förbrukningsmaterial såsom kemi, bult, kattstryp,elektronik, kemi.. samt maskiner etc) Såå det är inte svårt att få tag på bra grejer till garaget
Jag har iofs bara kört kanske 60 mil med dom, men jag gillar dom. Jag drog kardborrebanden över passagerarsadeln, sen fäste jag dom övriga remmarna där det gick (bakramen, passagerarfotpinnar, skylthållare, osv).
Enda nackdelen va att högra packväskan låg lite farligt nära ljuddämparen, men kardborrefästningen ger rätt bra möjligheter att justera det.
Jag är lite sugen på Biltemas Allväderställ, det nya gråa. Har letat efter omdömen och tester men inte hittat något . Är det någon här som har provat det?
Blir nog till att slå till på ett par sådana då!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|