Rundik
Tusenkonstnär
Jepp, jag har crossdäcken både fram å bak. Funkar finfint tycker jag, dom har rullat 10 timmar enduro hittils och säkert 10 timmar till. Nu är jag ingen Cairoli utan en glad motionär så allt är väl relativt.
Jepp, jag har crossdäcken både fram å bak. Funkar finfint tycker jag, dom har rullat 10 timmar enduro hittils och säkert 10 timmar till. Nu är jag ingen Cairoli utan en glad motionär så allt är väl relativt.
Jag kör mest gata så de va väl desamma. Var mest intresserad om dom var gjorda i bakelit så man inte kan kränga på dom eller om nabbarna hamnar i omloppsbana efter första kopplingsdumpen.
Har skummat igenom 6 sidor nu orkar jag inte mer så nu frågar jag istället. Någon som provat cross/enduro däcken? Behöver ny ost bak.
Har även investerat i biltemas toppbox och sytt ihop ett eget fäste till denna, känns bra att kunna låsa in lite grejjer. Kasserade in fett med vuxenpoäng i och med detta ingrepp.
Low-budget, men som sagt blir de nog inte så flitigt använda...
Jag kör mest gata så de va väl desamma. Var mest intresserad om dom var gjorda i bakelit så man inte kan kränga på dom eller om nabbarna hamnar i omloppsbana efter första kopplingsdumpen.
jag var och sneglade på den boxen idag men begriper inte hur fan det är meningen man ska montera skiten med det som medföljer. Tips?
Biltemas Crossdäck 110/110-18 har jag kört slut på ett par av, funkar ok i skog och på grus men är de sämsta crossdäck jag provat på asfalt, väldigt hala, och är det fuktigt ute är det riktigt illa på asfalt.
Ska du köra mest gata men ändå vill ha möjlighet till skog/grus så kräng på ett T63 eller MT21 istället, funkar överallt utom kanske till ler-enduro.
Men det är klart, gillar man lek och bus lockar Biltemapriset, då kan man sladda runt macken utan att plånboken gråter.
Det går INTE att ha hojen på endast framstödet, då faller den omkull om man rör den. Använder jag framstödet tillsammans med mitt hemmabockade bakstöd så står den hjälpligt stabilt.
Endast framstöd är nog aldrig att rekommendera ens med finare stöd än Biltemas.
Det går INTE!
Om du inte har svetsat ihop framgaffeln och ramen....
/KentW
Aha, det gällde visst stödet som lyfter i gaffelbenen, och där är jag med på att det är omöjligt eller snudd på med enbart framstöd. Polaren har däremot lyft enbart fram med ett sånt som lyfter under kronan och fått det att bli hyggligt stabilt.
Ojdå jag har visst kommit till CROSSHOJ.COM
Har biltemas stora topbox & tyvärr den e riktigt dålig pga av ett uruselt lås . 9/10 ggr får man bråka med att stänga boxen . Hoppas att den ska gå sönder så man kan reklamera den . Köp en Givi istället
Jag kör med det på gatan.
Man kan måla en gammal get i guld,men det är fortfarande en get.
Alltså,du har ingen SPORTHOJ. Sorry.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |