Biltema = kanontema!

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Jepp, jag har crossdäcken både fram å bak. Funkar finfint tycker jag, dom har rullat 10 timmar enduro hittils och säkert 10 timmar till. Nu är jag ingen Cairoli utan en glad motionär så allt är väl relativt.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jepp, jag har crossdäcken både fram å bak. Funkar finfint tycker jag, dom har rullat 10 timmar enduro hittils och säkert 10 timmar till. Nu är jag ingen Cairoli utan en glad motionär så allt är väl relativt.

Jag kör mest gata så de va väl desamma. Var mest intresserad om dom var gjorda i bakelit så man inte kan kränga på dom eller om nabbarna hamnar i omloppsbana efter första kopplingsdumpen.

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Jag kör mest gata så de va väl desamma. Var mest intresserad om dom var gjorda i bakelit så man inte kan kränga på dom eller om nabbarna hamnar i omloppsbana efter första kopplingsdumpen.

Nä dom var lättkrängda, iofs allt annat är lättkrängt när man har trelleborg dubbdäck på vintern :D

Kan lägga till att jag även använder biltema bromsbelägg på enduro-hojjen med gott resultat och så har deras carbonspeglar för 350 spänn paret på tusenkubikarn.

Last edited:

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Har skummat igenom 6 sidor nu orkar jag inte mer så nu frågar jag istället. Någon som provat cross/enduro däcken? Behöver ny ost bak.

Kör med Biltemas crossdäck på min knarr, funkar helt ok på hårt underlag, men på banan där jag kör mest är det sand och där är dom allt annat än bra.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Har även investerat i biltemas toppbox och sytt ihop ett eget fäste till denna, känns bra att kunna låsa in lite grejjer. Kasserade in fett med vuxenpoäng i och med detta ingrepp. :tungan
Low-budget, men som sagt blir de nog inte så flitigt använda...:gnissla

jag var och sneglade på den boxen idag men begriper inte hur fan det är meningen man ska montera skiten med det som medföljer. Tips?

MadKat

Luktar gummi?
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -93
Köpte deras depåstöd bak, lite dålig finish, passform och kanske lite ostabilt om man drar och sliter i hojen.. Men för de pengarna är det helt klart värt varenda krona..

Köpte även deras avgasbandage, den vanliga och inte alu.. Ser ut, och känns som allt annat som säljs till bra mycket högre pris..

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Provade skyddsshortsen igår:tummenupp
Helt ok.

På minus sidan så måste man dra upp dom typ till naveln för att skyddet för svanskotan ska sitta bra.

Men jag är nöjd, kändes prisvärda!

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300

Biltemas Crossdäck 110/110-18 har jag kört slut på ett par av, funkar ok i skog och på grus men är de sämsta crossdäck jag provat på asfalt, väldigt hala, och är det fuktigt ute är det riktigt illa på asfalt.

Ska du köra mest gata men ändå vill ha möjlighet till skog/grus så kräng på ett T63 eller MT21 istället, funkar överallt utom kanske till ler-enduro.

Men det är klart, gillar man lek och bus lockar Biltemapriset, då kan man sladda runt macken utan att plånboken gråter.

Bifogat

• fultemadack.jpg
    fultemadack.jpg
    161.9 KB · Visningar: 220

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
jag var och sneglade på den boxen idag men begriper inte hur fan det är meningen man ska montera skiten med det som medföljer. Tips?

Har biltemas stora topbox & tyvärr den e riktigt dålig pga av ett uruselt lås . 9/10 ggr får man bråka med att stänga boxen . Hoppas att den ska gå sönder så man kan reklamera den . Köp en Givi istället

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Köpte depåstöd fram, det man sätter under gaffeländarna, och tyvärr måste jag säga att det är alldeles för mjukt. Det svajar betänkligt när man tippat upp hojen. Dessutom var det lite för hög vinkel på det så att det riskerade att tippa "tillbaks" om man inte var försiktig. Tyngdpunktens lodlinje låg nästan precis över hjulen... Nu är det så tunt och mjukt järn i det att jag lätt kunde böja det lite extra så att det inte tippar.

Det går INTE att ha hojen på endast framstödet, då faller den omkull om man rör den. Använder jag framstödet tillsammans med mitt hemmabockade bakstöd så står den hjälpligt stabilt.

Priset gör att jag kan rekommendera det för tillfälliga arbeten, men vill ni ha ett stabilt stöd där ni tryggt kan arbeta med hojen, köp inte Biltemas.

Ber om ursäkt för att jag inte faller in i trådens avsikt med blind beundran av Biltemas prylar, men jag anser att likväl som vi kan rekommendera bra produkter så ska vi varna för de som är sämre.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Biltemas Crossdäck 110/110-18 har jag kört slut på ett par av, funkar ok i skog och på grus men är de sämsta crossdäck jag provat på asfalt, väldigt hala, och är det fuktigt ute är det riktigt illa på asfalt.

Ska du köra mest gata men ändå vill ha möjlighet till skog/grus så kräng på ett T63 eller MT21 istället, funkar överallt utom kanske till ler-enduro.

Men det är klart, gillar man lek och bus lockar Biltemapriset, då kan man sladda runt macken utan att plånboken gråter.

Jag har ett bakdäck på nu (det bredaste) och det fungerar skapligt tycker jag, vingligt satan att bakhjula med när det va nytt men när man kört in det går det bra, men va STORT det är, ser ut som en traktor. Nästa gång tar jag crossdäcket tror jag.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Det går INTE att ha hojen på endast framstödet, då faller den omkull om man rör den. Använder jag framstödet tillsammans med mitt hemmabockade bakstöd så står den hjälpligt stabilt.

Endast framstöd är nog aldrig att rekommendera ens med finare stöd än Biltemas.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Det går INTE!

Om du inte har svetsat ihop framgaffeln och ramen....

/KentW

Aha, det gällde visst stödet som lyfter i gaffelbenen, och där är jag med på att det är omöjligt eller snudd på med enbart framstöd. Polaren har däremot lyft enbart fram med ett sånt som lyfter under kronan och fått det att bli hyggligt stabilt.

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Aha, det gällde visst stödet som lyfter i gaffelbenen, och där är jag med på att det är omöjligt eller snudd på med enbart framstöd. Polaren har däremot lyft enbart fram med ett sånt som lyfter under kronan och fått det att bli hyggligt stabilt.

Det fungerar bättre...men optimalt är att ställa upp den på BÅDA samtidigt, bakre stödet ser till att den inte kan tippa i sidled.

Och detta gäller oavsett märke på depåstöd.

/KentW

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Har biltemas stora topbox & tyvärr den e riktigt dålig pga av ett uruselt lås . 9/10 ggr får man bråka med att stänga boxen . Hoppas att den ska gå sönder så man kan reklamera den . Köp en Givi istället

ok, tack för tipset.

Sneglar påen alurack från Louis nu och en Givi monolock uppå det.

Xises

Fartgalen stoppkloss
Gick med
8 Jul 2010
Hoj
En blå lill-retta, Honda CBR 125 R Repsol, Yamaha WR 250 f -08
Jag har en av deras supermotardskärmar och den fungerar riktigt bra. Har för mig att det är acerbis som gör dem...

Deras diodbaklampa och batterier funkar också alldeles utmärkt.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024