Biltema = kanontema!

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Man kan måla en gammal get i guld,men det är fortfarande en get.

Alltså,du har ingen SPORTHOJ. Sorry.

Och? Stating the obvious bara för att eller?

Mc-relaterade diskussioner... inte sporthojsrelaterade...

Det finns även en avdelning som heter Supermotard/Offroad. Du kan gå in dit och klaga lite för dom har ju inte heller ngn sporthoj och ändå skriver dom en massa. Sickna guldförgyllna getter dom är...

Sedan såg jag en tråd om en HD från 42, en jet-motor, några hojbyggen där de bygger caferacers/bratstyle.
Jag tror till o med jag såg en tråd om ett garagebygge.

På dom bara...

Tillbaka till Biltema!

Biltema är förresten inte heller ngn sporthoj...

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Man kan måla en gammal get i guld,men det är fortfarande en get.

Alltså,du har ingen SPORTHOJ. Sorry.

Självklart inte, men nu postade jag i en tråd om Biltemaprodukter, eller skulle jag startat en ny tråd om Biltemaprodukter i supermotard och offroadforumet? Det verkar ju lite väl omständigt.

När man ändå är inne på djur så ser en 09 ZX10 ut som en vindögd inavland val någon målat grön :3freak

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Endast framstöd är nog aldrig att rekommendera ens med finare stöd än Biltemas.
Det köper jag absolut med tanke på instabiliteten som fjädringen och styrlagret ger. Det förändrar dock inte faktum att Biltemas stöd är lite för mjukt. Det är väldigt tunt gods i röret.

Någon som provat Julas?

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Körde över 1100mil med den plocka bort den nu när jag bytte drivpaket på busan när jag sålde den.. Var inga fel på kedjan hade säkert hållt ett bra tag till med rätt underhåll..

Jag satte på en 530 Street FB-ring på "använda" drev på min busa och det har funkat ca: 100+ ban mil skapligt tempo och en 500 på gatan.. funkat finfint för mig iaf..

kan ju även rekommendera deras nya depåstöd bak o sen köpa klykor till det.. finns det nån som gnäller på de är dom blinda..

sen har dom även depåstöd fram för att lyfta i gaffelkronan..

dom har även fått in ett däck avkrängningsverktyg som verkar toppen..ligger på köpes listan..

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Kan rekomendera Biltemas mutterspräckare.

Funkade jättebra=)

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Kan man köpa bits och borrar (trä, stål, batong) på biltema?
Och vad ska man köpa isf?

Köpte några bitshållare iaf sist, har inte kunnat utvärdera annat än priset än.

Får ursäkta om det har varit uppe tidigare!

Silverräven

Varför inte?
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
CBR600

Jag brukar köpa deras billigaste bits. Om jag skulle slarva när jag skruvar så ser jag hellre att ett bits går sönder än att förstöra skruvskallen. Vad gäller borren så brukar jag gå på deras dyrare sortiment. Jag är inte den som hänger på borrmaskinen hela dagarna så de räcker för mina behov.

En annan aspekt för mej att köpa lite billigare är att jag har en förmåga att placera både borr och bits på "bra ställen" så jag aldrig hittar dem igen, så borren fösvinner ändå innan de hunnit bli utslitna...:D

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06

Jag testade biltemas billigaste betongborr (5st för typ 25kr), det kommer jag inte att göra om. Dom smälte i toppen efter 1 hål. Engångsborr!
Gick och köpte mig lite bättre dito på k-rauta, bosch (1st för 25kr), då gick det som en dans att borra i väggarna hemma.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag testade biltemas billigaste betongborr (5st för typ 25kr), det kommer jag inte att göra om. Dom smälte i toppen efter 1 hål. Engångsborr!
Gick och köpte mig lite bättre dito på k-rauta, bosch (1st för 25kr), då gick det som en dans att borra i väggarna hemma.

Kvalité på betongborr skall inte underskattas.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Monterade Biltemas barkbusters på XTR:en idag, hur fina som helst! bra passform, stark konstruktion, rekomenderas! :tummenupp
249:- ! såg liknande på Yamahacenter (eftermarknads) för 799:- :rolleyes:
En trovärdig källa gör även gällande att det är Acerbis som tillverkar dom....

Bifogat

• Foto0136.jpg
    Foto0136.jpg
    93.8 KB · Visningar: 156
  • Foto0135.jpg
    Foto0135.jpg
    95.4 KB · Visningar: 154
Last edited:

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Inte för att jag på något sätt vill försvara Biltemas kvalitet men om toppen smält så har du kört för höga varvtal oavsett fabrikat.
Nja, körde lugnt och fint. Gick åt helvete med de borren ändå, bosch-borren höll mycket bättre, har borrat flera hål och det ser fortfarande nytt ut. :tummenupp

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Jag brukar köpa deras billigaste bits. Om jag skulle slarva när jag skruvar så ser jag hellre att ett bits går sönder än att förstöra skruvskallen. Vad gäller borren så brukar jag gå på deras dyrare sortiment. Jag är inte den som hänger på borrmaskinen hela dagarna så de räcker för mina behov.

En annan aspekt för mej att köpa lite billigare är att jag har en förmåga att placera både borr och bits på "bra ställen" så jag aldrig hittar dem igen, så borren fösvinner ändå innan de hunnit bli utslitna...:D

Sant så sant!
Så länge som bitsen inte går sönder omotiverat ofta..

Som smålänning så är man ju snål in i själen, har således rätt bra koll på sina saker :gnissla

Jag testade biltemas billigaste betongborr (5st för typ 25kr), det kommer jag inte att göra om.

Ingen som har testat de dyrare borren?

747

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
R1

5 borrar för 25 kr!!!!! tro fan att dom smälte. Prova lämna tillbaka borrarna och hävda att det är nått fel på dom :hihi:hihi

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept