Biltema = kanontema!

empo021

Bannad
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
kawaskaki kx250
hur är deras fatbar? nån som slagit omkull?

har hört från en mycket osäker källa att det är renthal som tillverkar deras styren..

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Köpte ett par 3V litiumbatterier, tvåpack.
Förpackningen märkt "Biltema"
Batterierna märkta "Panasonic"

Allt är inte no-name...

Haha, jag var tvungen att kolla på mina, och det stämmer. =)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Hade en kund igår som behövde nya bromsskivor till sin BMW.

De BMW original bromsbelägg han först kört med hade klarat av 3.000 mil utan problem och utan att lämna någon åverkan på skivorna.

När han sedan bytte bromsbelägg så valde han Biltemas för att de var "billiga".
600 mil senare var beläggen från Biltema helt slut och skivorna så förstörda att de bara var att kasta på skrothögen.

jag bytte bromskivor på min passat 95 och 3000 mil senare va dom helt ok. bromsarna bytte jag under den tiden på ena sidan enbart pga att oket slitet snett. dom hade väl gått 2000 mil och va massvis med belägg kvar..

:tummenupp

sen kan man undra varför bmw,s egna belägg tar slut eft 3000mil, de e ganska lite.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Hade en kund igår som behövde nya bromsskivor till sin BMW.

De BMW original bromsbelägg han först kört med hade klarat av 3.000 mil utan problem och utan att lämna någon åverkan på skivorna.

Jag har kört 4K mil med biltemabelägg på min e39a 528ia.
Skivor ser bra ut, belägg har gott om material kvar.

BARBIE69

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
2008,honda cbr1000
Broms-skivor

jag bytte bromskivor på min passat 95 och 3000 mil senare va dom helt ok. bromsarna bytte jag under den tiden på ena sidan enbart pga att oket slitet snett. dom hade väl gått 2000 mil och va massvis med belägg kvar..

:tummenupp

sen kan man undra varför bmw,s egna belägg tar slut eft 3000mil, de e ganska lite.

BMW tillverkar MC också,är ni säkra att han pratar om en bil.:confused:

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Långsam men underbar
biltema har börjat få in mer och mer roliga prylar till mc tycker jag.. såg att de nyligen fått in knäpuckar. finns det någon som har provat de?

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
några styckna som påstår att renthal tillverkar deras styren, även rätt många som dragit omkull ordentliget och styret håller tydligen :)

dem är tillverkade i 7075 T6.

*host*

Ett är iaf i 6061-T6

7075-T6 är nästan dubbelt så hårt så då är det ju bara bättre :tummenupp

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
biltema har börjat få in mer och mer roliga prylar till mc tycker jag.. såg att de nyligen fått in knäpuckar. finns det någon som har provat de?

Har kört några bandagar med deras knäpuckar, och de fungerar fint.

Väldigt hård plast så det kittlar/vibrerar mer än vanligt dock, men i övrigt gör de jobbet (och verkar slitas mindre än mina andra gamla).

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
Är det någon som testat depåstödet fram som lyfter i gaffelkronan?
skummade igenom delar av tråden lite men hittade inget om det.

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Japp!
Det är lite klent och rangligt och den utbytbara piggen lossnar hela tiden!:mad: Men fyller klart sitt syfte.

skummade igenom delar av tråden men hittade inget om det.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc

nmp

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2010
Hoj
yamaha skrammlabra

Jag har provat depåstödet som lyfter under gaffelbenen. Helt värdelöst, nästan omöjligt att lyfta hojen med det. När man väl fått upp hojen är stödet så ranglig att hojen antagligen skulle välta mycket fort.

Kanske skulle stödet duga till en trampcykel men inte en motorcykel. Fattar inte att man får sälja sån dynga. :huvet

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Jag har provat depåstödet som lyfter under gaffelbenen. Helt värdelöst, nästan omöjligt att lyfta hojen med det. När man väl fått upp hojen är stödet så ranglig att hojen antagligen skulle välta mycket fort.

Kanske skulle stödet duga till en trampcykel men inte en motorcykel. Fattar inte att man får sälja sån dynga. :huvet

ALLA depåstöd som lyfter fram, förutsätter att mc'n står absolut RAKT.
Helst ska man först ställa upp hojen på ett stöd bak, lyfter man i styraxeln så är det ENBART depåstöde som ska hålla hojen i sidled också.
Jag har depåstöd av annan tillverkning och det är samma sak med dom, lyfter man bara fram så känns det inte förtroendeingivande, men med bakre stödet på plats så är det inga problem.

/KentW

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95

Funkar bra så länge man lyfter på slätt underlag.

På asfalt gick det inget vidare,röret som lyftstången sitter i vred sig i lyftet när hjulen fastnade lite i ojämnheterna i asfalten.

Testade 4st innan jag gav upp så just den sändningen stöd köper inte jag från igen.

Funkade dock fint på slät betong och trägolv,många lyckade lyft där så ska du bara ha i garaget för däckbyte eller liknande kan det funka,stabilt och gick även att sitta på hojen upplyft.

Bakstödet är bra,med klykor och bobiner,får kapa lite på klykan för att få ur hjulaxeln på R6an men annars inga fel på det så det kan du handla med gott samvete om du inte redan har.

Henrik

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...