Biltema = kanontema!

hur är deras fatbar? nån som slagit omkull?

har hört från en mycket osäker källa att det är renthal som tillverkar deras styren..

Köpte ett par 3V litiumbatterier, tvåpack.
Förpackningen märkt "Biltema"
Batterierna märkta "Panasonic"

Allt är inte no-name...

Haha, jag var tvungen att kolla på mina, och det stämmer. =)

Hade en kund igår som behövde nya bromsskivor till sin BMW.

De BMW original bromsbelägg han först kört med hade klarat av 3.000 mil utan problem och utan att lämna någon åverkan på skivorna.

När han sedan bytte bromsbelägg så valde han Biltemas för att de var "billiga".
600 mil senare var beläggen från Biltema helt slut och skivorna så förstörda att de bara var att kasta på skrothögen.

jag bytte bromskivor på min passat 95 och 3000 mil senare va dom helt ok. bromsarna bytte jag under den tiden på ena sidan enbart pga att oket slitet snett. dom hade väl gått 2000 mil och va massvis med belägg kvar..

:tummenupp

sen kan man undra varför bmw,s egna belägg tar slut eft 3000mil, de e ganska lite.

Hade en kund igår som behövde nya bromsskivor till sin BMW.

De BMW original bromsbelägg han först kört med hade klarat av 3.000 mil utan problem och utan att lämna någon åverkan på skivorna.

Jag har kört 4K mil med biltemabelägg på min e39a 528ia.
Skivor ser bra ut, belägg har gott om material kvar.

Broms-skivor

jag bytte bromskivor på min passat 95 och 3000 mil senare va dom helt ok. bromsarna bytte jag under den tiden på ena sidan enbart pga att oket slitet snett. dom hade väl gått 2000 mil och va massvis med belägg kvar..

:tummenupp

sen kan man undra varför bmw,s egna belägg tar slut eft 3000mil, de e ganska lite.

BMW tillverkar MC också,är ni säkra att han pratar om en bil.:confused:

biltema har börjat få in mer och mer roliga prylar till mc tycker jag.. såg att de nyligen fått in knäpuckar. finns det någon som har provat de?

några styckna som påstår att renthal tillverkar deras styren, även rätt många som dragit omkull ordentliget och styret håller tydligen :)

dem är tillverkade i 7075 T6.

*host*

Ett är iaf i 6061-T6

7075-T6 är nästan dubbelt så hårt så då är det ju bara bättre :tummenupp

biltema har börjat få in mer och mer roliga prylar till mc tycker jag.. såg att de nyligen fått in knäpuckar. finns det någon som har provat de?

Har kört några bandagar med deras knäpuckar, och de fungerar fint.

Väldigt hård plast så det kittlar/vibrerar mer än vanligt dock, men i övrigt gör de jobbet (och verkar slitas mindre än mina andra gamla).

Är det någon som testat depåstödet fram som lyfter i gaffelkronan?
skummade igenom delar av tråden lite men hittade inget om det.

Japp!
Det är lite klent och rangligt och den utbytbara piggen lossnar hela tiden!:mad: Men fyller klart sitt syfte.

skummade igenom delar av tråden men hittade inget om det.

Jag har provat depåstödet som lyfter under gaffelbenen. Helt värdelöst, nästan omöjligt att lyfta hojen med det. När man väl fått upp hojen är stödet så ranglig att hojen antagligen skulle välta mycket fort.

Kanske skulle stödet duga till en trampcykel men inte en motorcykel. Fattar inte att man får sälja sån dynga. :huvet

Jag har provat depåstödet som lyfter under gaffelbenen. Helt värdelöst, nästan omöjligt att lyfta hojen med det. När man väl fått upp hojen är stödet så ranglig att hojen antagligen skulle välta mycket fort.

Kanske skulle stödet duga till en trampcykel men inte en motorcykel. Fattar inte att man får sälja sån dynga. :huvet

ALLA depåstöd som lyfter fram, förutsätter att mc'n står absolut RAKT.
Helst ska man först ställa upp hojen på ett stöd bak, lyfter man i styraxeln så är det ENBART depåstöde som ska hålla hojen i sidled också.
Jag har depåstöd av annan tillverkning och det är samma sak med dom, lyfter man bara fram så känns det inte förtroendeingivande, men med bakre stödet på plats så är det inga problem.

/KentW

Funkar bra så länge man lyfter på slätt underlag.

På asfalt gick det inget vidare,röret som lyftstången sitter i vred sig i lyftet när hjulen fastnade lite i ojämnheterna i asfalten.

Testade 4st innan jag gav upp så just den sändningen stöd köper inte jag från igen.

Funkade dock fint på slät betong och trägolv,många lyckade lyft där så ska du bara ha i garaget för däckbyte eller liknande kan det funka,stabilt och gick även att sitta på hojen upplyft.

Bakstödet är bra,med klykor och bobiner,får kapa lite på klykan för att få ur hjulaxeln på R6an men annars inga fel på det så det kan du handla med gott samvete om du inte redan har.

Henrik

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick