Biltema = kanontema!

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Nån som testat deras fatbars och risers?

Jag har testat. Inte ramlat så mycket men klarat en del och det klarar den fint, känns stadigt och bra. Jag har art.nr 82340 "Universal 22,2 till 28,6 mm +15 mm." Passar bra och sitter som bara den.

Kan dock EJ rekommendera deras "LED-bakljus med skärm" art.nr 82553 för denna är gjord av plast som spricker alldeles för lätt istället för att böjas. Tyvärr också ganska svagt bakljus/bromsljus.

Tobbbe

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Honda cbr 600 rr
Kanske är i fel tråd nu men vill höja ett varningens finger för biltemas måttkärl. Jag köpte tv¨st och inget av dom stämde. det ena visad för mycket och det andra för lite :huvet

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Swedol är billigare, 28kr flaskan plus moms.

Inte fan tar Swedol 28 spänn plus moms för en flarra CRC bräkleen?
Eller har de "eget" fabrikat också?

Tja alla!

Vad har ni för synpunkter på biltemas depåstöd? Har en cbr600 -03a banhoj som jag behöver depåstöd fram o bak. Sökte lite här på sh men fann inte så jätte mycket info el åsikter om de var bra el dåliga. Fram va tydligen lite sämre då de kunde vika sig, men tråden var från -09, kanske har bättrat sig lite sen förra året?

Give me what u got! :)

Höll de för min Fireblade så kommer det att hålla för din 600a.
Köp.

Last edited:

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Någon som testat deras lilla starthjälp?

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/B...iverktyg-och-tillbehor/Starthjalp-12-V-400-A/

Starthjälp 12 V, 400 A
Ger snabb och enkel starthjälp utan att behöva ta hjälp av ett annat fordon med hjälp av startkablar. Du behöver inte längre vara orolig för att hamna i en situation där din bil inte startar. Kraftiga batterikablar och batteriklämmor. 12 V cigarettändarut

Skall ha den i så fall primärt till hojjarna och ev någon gång till någon bil men till hojjar måste det ju räcka med en lite mindre modell. Någon som har liknande?

Bifogat

• 37-902_m.jpg
    37-902_m.jpg
    28.9 KB · Visningar: 1,718

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Någon som testat deras lilla starthjälp?

Lånade en liknande förut. Fungerade bra till bil iaf. :tummenupp

Hinner du före mig så höra gärna av dig :tummenupp

Vart ca 30 mil med sidoväskorna igår. Fungerade bra i farter upp till 150 iaf.

Monterade biltemas "stålbågar" på bägge sidor för att få bättre fästpunkter samt att få bort vänster väska från avgassystemet. Tror dom är klara för touring nu :tummenupp

Last edited:

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Deras fälgstripes är svåra att montera snyggt och går inte att få loss i ett stycke när man kommer på att man inte vill ha kvar dom för att dom inte sitter rakt :gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Enligt uppgifter jag har lyckats få tag på är deras MC olja fortfarande från samma leverantör som förut, i ny förpackning, men uppgifterna är obekräftade.

Hade vi inte någon på forumet som hade insyn?

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Köpte batteri från Biltema, funkade bra i en vecka!!
Reklamerade batteriet och fick ett nytt, funkade bra i 2 veckor och då kroknade jag totalt och köpte batteriet från annat håll. Visst jag kunde hållit på att reklamera batteriet till Biltema och fått nytt hela tiden men vem fan orkar det? Batteriet som jag köpte på en av dom större återförsäljarna har funkat finfint.

bratwurst

What doesnt kill ya makes you stranger
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
05, Honda Hornet 600
Dom säger att man ska starta lugnt på jobbet direkt efter semestern, det har jag gjort genom att läsa hela denna tråd :) Nu har man fått lite nya tipps på grejer att införskaffa.

Använder i dag från biltema:
-olja och filter, både till bil och hoj
-Stödplattan så hojen inte sjunker ned i grus, vet inte hur många jag åkt ifrån och glömt på olika ställen.
-Tankväskan, fick göra hål i botten så man inte behöver ta bort remmarna när man ska tanka. Nu sitter den alltid på hojen med regnkläder i.
-Regnkläderna, funkar bra för mig (175cm). Fast man kan ju inte förvänta sig att vara torr under när man tar på dom efter att det börjat regna :va
-Depåstöd fram, funkar men känns lite ostabilt.
-Diverse verktyg
-Mc batteri

Planerade inköp som jag inte testat än är:
packväskor
bromsbelägg
mc-handskar

Ni som balanserar däcken själva, blir det bra och inga vibrationer i höghastighet? Jag har fått för mig att man måste snurra upp däcket i hastighet för att få dess dynamiska egenskaper att balansera emot. Om inte så står det nog lite däck bytar prylar på inköpslistan också.

Ps. Tycka vad man vill om Biltema, men dom sätter ju lite press på andra affärer att ta ned priserna.

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01
Ni som balanserar däcken själva, blir det bra och inga vibrationer i höghastighet? Jag har fått för mig att man måste snurra upp däcket i hastighet för att få dess dynamiska egenskaper att balansera emot. Om inte så står det nog lite däck bytar prylar på inköpslistan också.

Nu har jag iofs inga extremhojar, men fazern har åtm gått kortvarigt i 180 utan vibrationer från de egenmonterade/balanserade däcken.
Läste nånstans att dynamisk balansering behövs bara när man balanserar in-/utsida på bilhjul. MC-hjul är såpass smala att det inte behövs utan man sätter vikterna så nära mittlinjen det går.

/Anders

bratwurst

What doesnt kill ya makes you stranger
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
05, Honda Hornet 600
Nu har jag iofs inga extremhojar, men fazern har åtm gått kortvarigt i 180 utan vibrationer från de egenmonterade/balanserade däcken.
Läste nånstans att dynamisk balansering behövs bara när man balanserar in-/utsida på bilhjul. MC-hjul är såpass smala att det inte behövs utan man sätter vikterna så nära mittlinjen det går.

/Anders

Ok, intressant. Då kanske man skulle ge sig på det också.

Bike tidningen tyckte de var dåliga. Då man kände sömmarna väldigt väl.
Bara så du vet :tummenupp

Aha, i senaste numret eller? Jag får testa dom ordentligt först, man borde märka om sömmen irriterar. Trist om det märks först efter nån mils körning dock.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
*klipp*
-Regnkläderna, funkar bra för mig (175cm). Fast man kan ju inte förvänta sig att vara torr under när man tar på dom efter att det börjat regna :va

Ps. Tycka vad man vill om Biltema, men dom sätter ju lite press på andra affärer att ta ned priserna.
Kan bara hålla med. Köpte det tvådelade stället och är grymt nöjd. Det håller tätt riktigt bra, med tejpade sömmar, och är smidigt att ha på då det är tillverkat i elastik polyester :tummenupp

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Personlig-utrustning/Regnstall-2-delat/

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Har skummat igenom 6 sidor nu orkar jag inte mer så nu frågar jag istället. Någon som provat cross/enduro däcken? Behöver ny ost bak.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024