Biltema = kanontema!

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Whoot? Gjorde dom det för dig? Då ska du gå tillbaka med dem. Köpte mina innan jag for till Norge och körde 113 mil i ösregn hem, de höll ner till gbg från molde. Så jag klagar inte ;)

Köpte också mina innan norgetouringen. Massa mil i regn och torra händer ändå. Bra skit :tummenupp
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Hm, mina Biltema handtagsskydd med aluminumskena har funkat kanon med otaliga vurpor och smällar i plus och minusgrader på endurocykeln. Bra passform mot styret, sitter som berget. (Underligt att höra någon vara missnöjd)
Mina förra Acerbis-skydd var struliga från början: passade dåligt mot styret, tog i bromsvätskebehållaren, deformerades lätt, svårt att få expandern att sitta ordentligt(fick göra ny), vinkeln blev fel vid de inre fästena som för övrigt måste bändas isär för att få runt styret, skruvar gick av mm. Slutligen pulveriserades de i minusgrader, dock hade de troligen åldrats och plasten blivit skör.
-Så; inte ens de dyrare märkena är garanterat oförstörbara eller perfekta.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Ett litet oansenligt verktyg som jag hade mycket stor nytta av är detta o-ringsverktyg.

20-326_m.jpg


Det har räddat mig i mitt mekande många gånger. När jag köpte det så trodde jag krokarna inte skulle tåla särskillt hårda tag med där hade jag tack o lov fel. Jäklar va hårt stål det är i kroken! Skrapa rost på svåråtkomliga ställen har funkat jättebra. Jag har även kunnat rädda gängorna på en gängskadad (utgående) axel med hjälp av detta simpla verktyg för 29:90 kr. Puh... :tummenupp

Nu efter flera års ägande så lyckades jag faktiskt rycka isär kroken ifrån infästningen men med tanke på våldet jag använde så kan jag inte klaga på hållbarheten. Jag kommer köpa en ny nästa gång jag är är på biltema.

Jag har dock inte ens provat och använda det som är som o-ringsverktyg. :)

Verktyget rekommenderas således även till folk som inte tänker bli tandläkare. :tummenupp
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Skit-tema

Jag köpte en liten låda med torx(tidigare saab ägare) modellen med 2 hylsor och långa o korta torx, och lyckas dra sönder flera stycken, dom gick av och toppen satt kvar i torxskruven, lånade garage grannens bacho torx och vipps så var det jätte lätt:)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ett litet oansenligt verktyg som jag hade mycket stor nytta av är detta o-ringsverktyg.
Verktyget rekommenderas således även till folk som inte tänker bli tandläkare. :tummenupp

Jag brukar tigga skrotade såna av just min tandläkare, fast dom är absolut inte lika hållbara som Biltemas.

Det finns hur många användningsområden som helst för såna.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ett litet oansenligt verktyg som jag hade mycket stor nytta av är detta o-ringsverktyg.

20-326_m.jpg


Det har räddat mig i mitt mekande många gånger. När jag köpte det så trodde jag krokarna inte skulle tåla särskillt hårda tag med där hade jag tack o lov fel. Jäklar va hårt stål det är i kroken! Skrapa rost på svåråtkomliga ställen har funkat jättebra. Jag har även kunnat rädda gängorna på en gängskadad (utgående) axel med hjälp av detta simpla verktyg för 29:90 kr. Puh... :tummenupp

Nu efter flera års ägande så lyckades jag faktiskt rycka isär kroken ifrån infästningen men med tanke på våldet jag använde så kan jag inte klaga på hållbarheten. Jag kommer köpa en ny nästa gång jag är är på biltema.

Jag har dock inte ens provat och använda det som är som o-ringsverktyg. :)

Verktyget rekommenderas således även till folk som inte tänker bli tandläkare. :tummenupp

Använder ofta en sån för att tex ritsa med, vid tex plåtarbeten.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jag köpte en liten låda med torx(tidigare saab ägare) modellen med 2 hylsor och långa o korta torx, och lyckas dra sönder flera stycken, dom gick av och toppen satt kvar i torxskruven, lånade garage grannens bacho torx och vipps så var det jätte lätt:)

för mig har dom funkat kanon.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
nej de är de inte.
läs första inlägg.

Men ge dig, klart man måste kunna nämna saker man är missnöjd med också, kan ju inte starta en eget tråd enbart för de.

Är väl bra om man kan varna andra för dåliga köp för de är ju så biltema är, en del saker är skitbra och andra är skräp!
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Men ge dig, klart man måste kunna nämna saker man är missnöjd med också, kan ju inte starta en eget tråd enbart för de.

Är väl bra om man kan varna andra för dåliga köp för de är ju så biltema är, en del saker är skitbra och andra är skräp!

Om TS önskar det så är det väl bara att acceptera?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Men ge dig, klart man måste kunna nämna saker man är missnöjd med också, kan ju inte starta en eget tråd enbart för de.

Är väl bra om man kan varna andra för dåliga köp för de är ju så biltema är, en del saker är skitbra och andra är skräp!

kan man inte?.. jag gjorde ju de fast tvärtom. gick kanon.
jag startade den för första gången för att man hörde så mycket klagomål i massa olika trådar om biltema.
därav en tråd som hyllar sånt som e kanon. :tummenupp
de är så ofta på nätet man bara hör de dåliga hos verkstäder, butiker och annat, sällan man hör nåt bra. tror de är därför biltema har sånt rykte el har haft iaf att de är bara skit där. tro mig, jag blir gärna varnad för "skitprodukter" men de får man oftast höra ändå.. annars är du välkommen o starta en biltema=skittema :D
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: eha

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Backspegel F1

Lätt och snygg liten spegel, bra arm med flera justeringsmöjligheter. Se upp med en grej bara, glaset kan vara dåligt limmat. Jag hade tejpat spegeln för bankörning och sen följde glaset med när jag skulle dra bort tejpen, det satt bara med fyra små silikonduttar i hörnen. Ta bort, gör rent och montera igen med silikonsträng runt hela glaset.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Backspegel-F1-universal/
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Depåstöden funkar bra. ;)

Bak funkar bra speciellt med bobbiner. ("Bobbinkrokarna" är extra tillbehör ca 100ing eller nåt)

Fram skulle behövas ett tvärstag i kröken för som det är nu så är det sladdrigt. Sen är diametern lite stor på pinnarna som ska in på undersidan gaffelbenen, slipa av dom och det känns genast bättre.



Not sent from an iProduct...
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag köpte en liten låda med torx(tidigare saab ägare) modellen med 2 hylsor och långa o korta torx, och lyckas dra sönder flera stycken, dom gick av och toppen satt kvar i torxskruven, lånade garage grannens bacho torx och vipps så var det jätte lätt:)

Det där har jag också råkat ut för fast inte med just biltemas grejor.
Billigare bits har ofta lite sämre material i just bitsen.
Det märks på att billigare bits slits ut lite fortare. I alla fall tycker jag mig ha märkt det.
Just Torx är ju lite farlig eftersom den ju går att dra väldigt hårt utan att man drar skruven rund.
Så ska man dra skruvar hårt eller ska lossa väldigt envisa skruvar med torx så ska man nog köra med dyrare bits om man vill vara på den säkra sidan.
Köper man enstaka bits på biltema eller jula eller liknande så håller dom bättre tycker jag mig ha märkt.

Jag kör med taktiken att jag gärna köper en billigare bitsats och sedan när dom jag använder ofta tar slut så köper jag nya men lite dyrare.
Då får man en hel bitsats för ganska billiga pengar och dom du använder mycket håller medan du trots allt har även av dom andra dimensionerna.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top