Biltema = kanontema!

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
BT's fälgtejp?

Nån som testat? Funderar på den röda... Sitter den kvar efter en tvätt osv?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Biltemas immskydd för bilrutor imponerade stort! Tidigare hade man stora problem att se ut ur bilen såhär vintertid, men efter en behandling igår var rutorna totalt genomskinliga direkt när jag skulle iväg tidigare ikväll:) Hade förväntat mig en märkbar men tveksam effekt, men det här var ju över förväntan!:tummenupp
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Batteritest.
http://www.dn.se/ekonomi/kall-bil-en-svar-utmaning-for-testade-bilbatterier
Inte våra batterier men ger en aning om vad jag märkt med Biltema batterier i både SV650S och Triumph Sprint RS. Funkar.

Däremot VARNING för http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/E...martladdare-for-bly--och-GEL-batterier-37732/
Underhållsladdningströmmen på 60mA är alldeles för stor för biltemas MC-batterier. Det räcker med ca 1mA. Vilket innebär att batteriet kommer börja korrodera sönder om man använder den mycket längre än 24 timmar. Direkt efter laddaren gått till underhållsladdning inga problem ha den kvar inkopplad några timmar, tex till nästa dag, för det går att få i ytterligare lite laddning med lägre ström (0,06A) än de 0,8A vilket den börjar ladda med.
 

manneman

Guest
Jag var ute och körde 18,7 mil med de vita crosstövlarna igår och har ett par tubsockar samt ett par extra i Mervinoull plus utrymme att röra på tårna och blev aldrig kall om fötterna trots enbart 1+ vid stillastående. Gränsen var man generellt märkte av kylan gick annars runt 100 knyck var fartvinden blir mer kännbar annars vart det inga som helst problem och de sista 7 milen var i mörker var solen således gått ner.
Med mina hemmagjorda värmesulor tror jag att de kan funka iaf ner till -20!

Jag kör även med Biltemas styrmuffar och de funkar men jag vart tvungen att klippa upp dem och få frugan att sy om dem då de annars inte gick över styret vilket jag tycker är riktigt dåligt, de fyller sitt syfte iaf även om de nog inte är helt optimala så framöver satsar jag på ett par ifrån Oxford.

Biltemas värmehandtag sitter där med och de värmer på fint, dock är handtagen överdrivet tjocka så jag kommer att ta ut värmetråden och linda den utanpå hockeytejp och sedan trä normaltjocka handtag över. På högsta läget bränner de nästan händerna så man får passa sig lite men de värmer utan vidare upp stelfrusna fingrar, ha dock handskar på annars bränner du dig garanterat. Glöm inte heller att ex koppla in dem på ex bakljuset så att du inte står där utan strömming om du skulle glömma att stänga av dem.

Jag har även provat extra stödet som är justerbart och det är en riktigt bra grej att ha med sig på långturen om man vill ta av ett hjul fram eller bak för det facila priset av ca 80 dinarer, kolla bara så att båda ändarna går att skruva upp! på det första exemplaret jag klämde på gick det inte!

DSC_0015.JPG
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
För övrigt ... Vem är egentligen ägare till den gula, äldre och slitna roadracing hojen som står som skyltexemplar på Biltema nere i Malmö !?.Den hojen ser så jädra ledsen ut.

En kompis och fd ERF-teamkollega till mig äger den.
Den har rullat både i ERF & Superbike förritiden. 1.37 runt Anderstorp har den klarat om jag inte missminner mig.

Han är för övrigt sponsad av Biltema.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Där ser man ... Har studerat den varje gång där den står och funderat lika mycket över dess bakgrund och vad den egentligen varit med om.Så då tillbringar den numera sina pensionerade dagar som demo hoj.Ja, varför inte.Livet som gammal roadracing hoj kunde ju ha blivit långt värre.Nästa gång ska jag hälsa från husse.Tack för svaret. :)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Där ser man ... Har studerat den varje gång där den står och funderat lika mycket över dess bakgrund och vad den egentligen varit med om.Så då tillbringar den numera sina pensionerade dagar som demo hoj.Ja, varför inte.Livet som gammal roadracing hoj kunde ju ha blivit långt värre.Nästa gång ska jag hälsa från husse.Tack för svaret. :)

Jag tycker att det är roligare att se en väl använd maskin än ett skrytex.
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Alla som har biltemas sadelväskor hur litar ni på att folk inte går och tittar i dom medan ni t.ex. är ute på stan?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Alla som har biltemas sadelväskor hur litar ni på att folk inte går och tittar i dom medan ni t.ex. är ute på stan?

Dels så har jag dem bara för transport och lämnar de väldigt sällan på hojen, dels så har jag ändå bara mina slitna, urtvättade kläder i dem, så vill nån kika eller sno nåt så är det inte något som påverkar mig speciellt mycket rent ekonomiskt.
 

Hensoldt

Snajper av Guds nåde!
Gick med
29 May 2011
Ort
Köping
Hoj
2003, Kawasaki Z1000
Köpte ett depåstöd från BT igår. (ArtNr 82-712). Funkar å använda både fram å bak enligt produktbeskrivningen.
Men det följde inte med ngn bruksanvisning å jag har aldrig rest upp en hoj på depåstöd förr. Hur gör jag?
Jag menar, var på hojen ska jag fästa depåstödet?
 

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
yamaha xj6

Hensoldt

Snajper av Guds nåde!
Gick med
29 May 2011
Ort
Köping
Hoj
2003, Kawasaki Z1000
du behöver dessa för att fästa bakre depåstödet, som sätts på svingen, http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Lyftbobiner-82547/

Men enligt kartongen så följer allt med som man behöver. Följde med en hel påse med lyftplattor å dyl.
Men jag vet inte vilka jag ska använda. Otroligt att dom inte kunde skicka med en bruksanvisning! Dom skickar ju fan med bruksanvisning till allt annat. Typ badring... Eller radiostyrd bil... =(
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Men enligt kartongen så följer allt med som man behöver. Följde med en hel påse med lyftplattor å dyl.
Men jag vet inte vilka jag ska använda. Otroligt att dom inte kunde skicka med en bruksanvisning! Dom skickar ju fan med bruksanvisning till allt annat. Typ badring... Eller radiostyrd bil... =(

du kan byta ut kroken mot vinkeljärnet med gummi, och då lyfter du under svingen, dock skulle jag inte råda dig att använda det som framstöd om du inte har stöd som lyft upp bakhjulet först.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Men enligt kartongen så följer allt med som man behöver. Följde med en hel påse med lyftplattor å dyl.
Men jag vet inte vilka jag ska använda. Otroligt att dom inte kunde skicka med en bruksanvisning! Dom skickar ju fan med bruksanvisning till allt annat.

Det är inte raketforskning precis, utgår ifrån att du är ironisk med ditt inlägg?
 

Hensoldt

Snajper av Guds nåde!
Gick med
29 May 2011
Ort
Köping
Hoj
2003, Kawasaki Z1000
Det är inte raketforskning precis, utgår ifrån att du är ironisk med ditt inlägg?

Faktiskt inte. Jag har som tidigare nämnt aldrig lyft en hoj på depåstöd. Hur själva lyftet går till fattar jag, men jag vill veta var på hojen jag ska placera depåstödet å vilka pluggar/plattor jag ska använda. Bak så kan jag använda vinkeljärnen med gummi, som Rylander skrev.
Men fram då? Vad ska jag lyfta i?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top