Biltema = kanontema!

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jaja vill du köra på din snikmodell med spännband och skit i taket så gör du det:tummenupp Jag fortsätter använda mitt bord!

haha nä jag bara drygar mig. Jag vill ha ett nedsänkt lyftbord..

Men det har ju nackdelen att hojen står på sock. Det är riktigt smidigt att ha som alternativ att få upp hojen i luften ibland/ofta.
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
haha nä jag bara drygar mig. Jag vill ha ett nedsänkt lyftbord..

Men det har ju nackdelen att hojen står på sock. Det är riktigt smidigt att ha som alternativ att få upp hojen i luften ibland/ofta.


Jo jag förstod det haha. Nedsänkt är ju helt klart bäst annars, men då får man ta det när man bygger garaget från scratch!
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Jag lyften både fram och bak, men som skrivits....det går inte att bara lyfta fram.

Jag gjorde såfär. Garagedomkrft(träbit mellan tråg o domkraft) Plattjärn under och säkrade med ett par pallbockar. Bak ser man ju sen......
110708b3.jpg


Ibland har jag använt bara sidostödet, drickabackar etc etc :)
030315b1.jpg
 

R5+1

Guest
Post-it-blocken från Biltema suger balle.:tummenner

Däremot är jag ett fan av Biltemas alla torktrasor på burk. Så himla smidigt ordnat, billigt och en massa olika sorter.:)
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Är det någon som testat biltemas (och media markts) action kameror? Jag vill INTE köpa GOPRO utan hellre köpa några fler kameror å få olika vinklar på sin körning på bana. Eftersom ja varken ska toura med den eller vet om jag orkar sitta massa timmar och redigera å skulle jag vilja testa några snikvariantet först...

Alltså är biltemas kamera ett okay snikalternativ (eller finns det bättre alternativ för den som vill ha en kamera runt tusen spänn)?
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Alltså är biltemas kamera ett okay snikalternativ (eller finns det bättre alternativ för den som vill ha en kamera runt tusen spänn)?

Annars kan du alltid dra in på ebay och beställa ett par från kina. Har beställt 3 st borde hamna i brevlådan när som helst. Kostade ca 70kr styck, saknas bara minneskort (microsd) och fisheye lins om man vill ha det.
Dra in på ebay och sök på "mini spy camera". Modellen heter MD80 men i kina är det lite hur som med modellbeteckningar och sånt. Den är garanterat inte bra men det förväntar jag mig inte för 70kr, kolla på youtube för att se lite test.
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Annars kan du alltid dra in på ebay och beställa ett par från kina. Har beställt 3 st borde hamna i brevlådan när som helst. Kostade ca 70kr styck, saknas bara minneskort (microsd) och fisheye lins om man vill ha det.
Dra in på ebay och sök på "mini spy camera". Modellen heter MD80 men i kina är det lite hur som med modellbeteckningar och sånt. Den är garanterat inte bra men det förväntar jag mig inte för 70kr, kolla på youtube för att se lite test.

Tack! Man lär väl krypa till korset och börja använda E-bay nån gång å detta låter som ett bra tillfälle!

Jag är helt inne på din linje å testa billigt först, lära sig redigeringsprogramnet med roliga klippningar (på sina 10kameror på hojen) å sen kan man byta upp sig vartefter..
För å se kinnekulle, knutstorp, Anderstorp mm utan nån som hellst klippning är ju lika roligt som att se färg torka!
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Annars så säljs "Mini Spy Camera" på t ex Teknikmagasinet under namnet "Spectra Optics Mini DV Camera" för ca trehundra kronor.(Datumet "som är fel i filmerna" kan vara lite struligt att ställa in ibland men numera finns även fräscha drivrutiner att ladda hem via Teknikmagasinets hemsida till videokameran).

Resultatet ...

http://www.youtube.com/watch?v=KA_ntjnwC0Q

Fungerade även efter att ha använt den i hällande ösregn ...

http://www.youtube.com/watch?v=Cg3lCIPFBWE
 
Last edited:

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Tack Ankan1
Hade helt glömt av teknikmagasinet!
Men har hörttalas om nån kamera för 300spänn å om det är samma som den ja menar så va kvalité helt okay.
(verkar va fel på youtube/min telefon så ja kan inte se länken just nu men gör det asap)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tack Ankan1
Hade helt glömt av teknikmagasinet!
Men har hörttalas om nån kamera för 300spänn å om det är samma som den ja menar så va kvalité helt okay.
(verkar va fel på youtube/min telefon så ja kan inte se länken just nu men gör det asap)


Jag har en liten en från Kjell & company.
http://www.kjell.com/sortiment/ljud.../videokameror/roxcore-mini-videokamera-p50744
Funkar OK om man har tillräckligt med ljus.
Annars blir det suddigt och laggigt.
Det tycker jag är för dålig kvalitet.
Vanlig, mulen hösteftermiddag.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Reflekterade över detta idag när jag kopplade in CTEK-laddaren på ZZR:en. Biltema Gel-batteriet jag köpte 2009 är fortfarande i kanonskick. Håller laddning otroligt bra och visar inga som helst tecken än på att ha blivit sämre. Prisvärt!
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Köpte en tigersåg där för kanske 6-7 år sen funkar bra än.Dock så kan man slänga bladen som följde med direkt
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Köpte biltemas billigaste koningsverktyg för 299 efter att jag återlämnat motsvarande från Jula då det befanns vara totalt skit.

Med biltemas prylar gick bromsjobbet som en dans! Hur enkelt som helst att jobba med bromsrör och få det fint. Nästan så man önskade att man hade fler sönderrostade bromsrör att reparera.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top