Biltema = kanontema!

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Ort
Stockholm
Hoj
XTZ 660 Tenere -92

Mezze

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha YZF R6 600 cc 2000
Har letat efter ett godkänt lås för ett bra pris väldigt länge. Och jag hittade en godkänd kätting på biltema! Är väldigt nöjd över det köpet eftersom det brukar kosta runt 1000 kronor men jag köpte det för 300.

Annars finns det för övrigt mycket skit på biltema.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Växjö
Hoj
Speed Triple -16
Den verkar iaf ha fått hyfsat betyg i detta test: http://www.biltema.se/Documents/produkttester/gds_17071_2011.pdf

Det finns även en billig högtryckstvätt på Jula för 399:-. På pappret verkar det vara lite mer tryck den, men jag tänka mig att det inte är så stor skillnad i verkligheten.

Verkar lovande. Gillar också att man kan koppla kem direkt till den...så den här kompisen får vara med i leken.

http://biltema.se/sv/Bilvard/Tvatt-och-Rengoring/Hogtrycksschampo-4-l-36955/
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Biltemas Campari är inte dum! :tuttar

36-954_l.jpg

Dessutom i praktiskt storpack. :fakta

Is på det och man är redo för en heldag i poolen!

campari-by-the-pool-2-e1310327033204.jpg

Bitter som bitter.

:crash

/e
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Biltemas Campari är inte dum!

Den där skiten kan du ju inte dricka fattar du väl?! Du har ju inte en aning om vem som producerat den.
Visst, vi har alla hört snacket om kemityl men jag har faktiskt hört om ett par norrmän som blev blinda av skiten! (smaka på den dubbelironin, biltemakritikerna hade rätt! Fast om fel produkt)
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Den där skiten kan du ju inte dricka fattar du väl?!
Du har ju inte en aning om vem som producerat den.

Kanontema har producerat!

För 4 år sedan var det visst en norrman i Trondheim
som dödde efter att ha groggat på sagda produkt.
Den innehöll tydligen en hel del metanol. :näsblod
Biltema tog det mycket allvarligt och
skulle gå till botten med det hela.
Andemening var typ att det skulle
vara drickbart, men att något
gått snett i produktionen.

Dock tror jag att det inte är så vidare värst gott.
Räligare är originalet kan det dock knappast vara.

:fakta

/e
 

Mattyyy

JJ(CBR)JJ Wannabe
Gick med
4 Apr 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
GasGas EC 125 SM -04

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Den verkar iaf ha fått hyfsat betyg i detta test: http://www.biltema.se/Documents/produkttester/gds_17071_2011.pdf

Det finns även en billig högtryckstvätt på Jula för 399:-. På pappret verkar det vara lite mer tryck den, men jag tänka mig att det inte är så stor skillnad i verkligheten.

Högt tryck är bra i reklamsyfte (låter bra), men i den riktiga verkligheten (där jag bor) så är det bättre att titta på effekten och hur tillverkaren beslutat fördela den mellan tryck och flöde.
Vare sig det är för högt tryck och för lågt flöde eller tvärt om (ovanligt) så blir tvätteffekten dålig.
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Slängde på Biltemas mjuka sadelväskor på min knarr. Och sitter riktigt bra med orginalremmarna. Dock så måste jag ha ett mellanlägg mellan väskor och hoj för att inte repa lacken.

Regnskydden gav jag bort till granntanten som duschmössor då kvaliten på dem inte va det bästa precis! :)

DSCN2461.jpg
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Slängde på Biltemas mjuka sadelväskor på min knarr. Och sitter riktigt bra med orginalremmarna. Dock så måste jag ha ett mellanlägg mellan väskor och hoj för att inte repa lacken.

Regnskydden gav jag bort till granntanten som duschmössor då kvaliten på dem inte va det bästa precis! :)

View attachment 362025

Köpte samma väskor men de passar inte alls på min F800GS som har en bred bakdel, tror de passar bättre till långsmala kutsar för att de ska hänga rätt.

Vill någon i närheten ha en sådan oanvänd väska så slumpar jag bort den för 100 kr (nypris 400).
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Igår när jag rullade ut trajan hördes ett svagt skrapande ljud från framhjulet. Och efter en kort tur var vänster skiva ljummen. Så det blev att plocka av bromsoket, ta ut brombeläggen, pumpa ut bromskolvarna (med ett skiftnyckel där skivan sitter så det inte går för långt) skrapa av svart oxid(?) med nageln # på bromskolvarna och trycka in bromskolvarna igen, och pumpa ut igen och trycka in igen. Osv.Och idag till Biltema 0800 för att hämta silikon bromscylinderfett.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/B...mshydraulik/Bromsok/Bromscylinderfett-361826/
Hem igen, av med ett bromsok i taget, samma som igår pumpa ut kolvarna skrapa av svart oxid (resterna där det var kvar), smeta in kolvarna med lite silikonfett, trycka tillbaka kolvarna, torka av överflödigt silikonfett, sätta tillbaka bromsbeläggen och bromsoket (tog för säkerhets skull båda bromsoken fram) och klart.
Och inte minsta skrap när jag rullar ut hojen och helt kalla skivor efter några mils tur.
Och klart bättre bromsverkan.
Tycker jag.
# Jag gillar inte tanken på kvarvarande smärgel på bromskolvarna. Därför nagel.
 
Last edited:

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Fick punktering på mitt framdäck på hojen på vägen upp till Kinnekulle i fredags. Efter mycket om och men hittade jag Falck Bärgningskår i Alingsås som pluggade däcket med en sådan här sats.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Dack-och-slang/Reparationssats-dack-82573/
Jag var tveksam till att det skulle hålla, men bärgningskillen sa att det inte var några problem och att de fanns att köpa på bl a Biltema.
Efter resan vidare upp, två dagar i den snabba gruppen (röd) och hemresan, så håller det fortfarande!
Bra skit säger jag bara! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top