Är det ngn som har erfarenhet av deras mc-stövlar (82675) och kan ge ett utlåtande?
http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Personlig-utrustning/Klader-och-stovlar/MC-stovlar-allround-82672/
Onekligen ett helt OK pris för en mc-stövel!
+50 000 medlemmar och INGEN har klämt/känt/erfarenhet av denna stövel...??
WOW!
+50 000 medlemmar och INGEN har klämt/känt/erfarenhet av denna stövel...??
WOW!
Jag har inte känt på just dom här. Dom hade andra varianter tidigare och dom har jag klämt lite på. Dom kändes mjukare än många andra (dyrare) stövlar.
Den tidigare varianten skulle jag jämföra med många mer touringinspirerade stövlar. Biltemas Touringstövlar var ännu mjukare. Så jag misstänker att dom inte skyddar fotlederna lika bra som många andra stövlar men dom är nog säkrare än att köra utan.
Jag tycker det ser ut som att den här varianten är lite styvare med lite mer skydd kring fotlederna.
Så har man en tight budget så funkar dom säkert utmärkt om dom bara sitter bra.
Är det ngn som har erfarenhet av deras mc-stövlar (82675) och kan ge ett utlåtande?
http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Personlig-utrustning/Klader-och-stovlar/MC-stovlar-allround-82672/
Reflekterade över detta idag när jag kopplade in CTEK-laddaren på ZZR:en. Biltema Gel-batteriet jag köpte 2009 är fortfarande i kanonskick. Håller laddning otroligt bra och visar inga som helst tecken än på att ha blivit sämre. Prisvärt!
Jag, om priset är det enda som styr valet av stövel så slå till. BT är ju kända för sina totalt lufttäta delsyntetstövlar. Sina undermåliga dragkedjor mm. mm, Men är ok då de är billiga, skynda dig innan de tar slut!!
Jag har hört obekräftade uppgifter om att Rossi & Backlund kör med dessa i smyg under träning för att de ökar farten.
Lova att ta det lugnt då fartökningen blir våldsam, lycka till
Säkert varit uppe förut men jag köpte kolfiberhjälmen för 1499:-
Tyckte den satt som gjuten och nu har jag provkört med den och jag tycker den verkar helt ok. Nytt visir kostar 99:-, sjukt billigt om man jämför mot min andra hjälm där bara ett visir kostar nästan som hela biltemahjälmen.
View attachment 359613
""Hur avgör man om oljan är bra?
Bara inte motorn skär ihop så kan man anse att oljan är bra! eller?""
Precis vad jag satt och funderade på.
Säkert varit uppe förut men jag köpte kolfiberhjälmen för 1499:-
Tyckte den satt som gjuten och nu har jag provkört med den och jag tycker den verkar helt ok. Nytt visir kostar 99:-, sjukt billigt om man jämför mot min andra hjälm där bara ett visir kostar nästan som hela biltemahjälmen.
Min första hjälm också och klart värt pengarna!
Bra passform, sitter skönt, lätt men brusig och blåser innaför visiret så tårarna sprutar i farter över 100.
Visslar runt visiret, sätter man dit ett finger och "håller in" visiret blir den mycket tystare.
Kan ha varit nåt skit med infästningen på just mitt ex.
Kommer definitivt behålla som låne-, och reserv-hjälm.
Just köpt en Schuberth S2 (pinlock for president ) och man får vad man betalar för!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|