Biltema = kanontema!

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Biltemas puckar är tokmjuka. Lönar sig inte jämfört med märkespuckar för dubbla priset.

Vet inte när du köpte dina, men jag uppfattar dem inte som tokmjuka och jag köpte mina förra året.
Å andra sidan har jag bara haft puckar av märket Prexport innan. Tycker dessa är jämbördiga, kanske att Biltemas är strået vassare ändå.

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Ett annat hett tips är Biltemas motstånd för diodblinkers. Kostar 40 spänn och förpackningen innehåller till och med kopplingsdon som man använder för att tjuva ström från blinkerskablarna. Meckade dit idag, tog max 10 minuter. :tummenupp

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
Jag har för mig att det har nämnts tidigare ang att Biltema nu har tagit in en till bromsluftare för endast 169 kr, men att denna ännu inte finns med på hemsidan. Jag sökte lite och fann att Harald Nyborg har exakt samma i sitt sortiment fast för 399 kr.

http://www.harald-nyborg.se/p4432/rectus-bromsluftare

Hur den är vet jag inte. Har precis köpt den på Biltema :)

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Köpte även Biltemas miniblinkers i metall idag. Gedigna, bra ljus och kändes mycket välgjorda. 199 spänn för ett 2-pack är ju riktigt bra kurs. :tummenupp

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
Köpte biltemas nya kombo depåstöd fram/bak har bara använt det bak än så länge men funderar på skaffa ett till o ha fram lite osäker på om det fungerar något bra med adaptern de har fram dock någon som testat?

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Köpte biltemas nya kombo depåstöd fram/bak har bara använt det bak än så länge men funderar på skaffa ett till o ha fram lite osäker på om det fungerar något bra med adaptern de har fram dock någon som testat?

Jag har också bara använt mitt bak än så länge, tycker att det känns lite vekt och sladdrigt. Jag måste vara försiktig så att inte hojjen välter känns det som.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Knä o armbågskydden 159kr http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Personlig-utrustning/Skydd/Kna--och-armbagsskydd-82291/
Sitter kvar utan att behöva strypa blodtillförsen? Håller några smällar utan o spricka? Smidiga att ha på sej?
Handlar om lite lågfartstunt så rätt milda smällar oftast, men har en förmåga att dra i armbågar ganska ofta o gör jävla ont utan:gnissla

Har en vän som stuntar på nivån att han får betalt för uppvisningar. Han kör med
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Personlig-utrustning/Skydd/Kna--och-armbagsskydd-82291/
så de kan ju inte vara värdelösa.
Då hade han haft råd att byta.

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Geggmoppe
Knä o armbågskydden 159kr http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Personlig-utrustning/Skydd/Kna--och-armbagsskydd-82291/
Sitter kvar utan att behöva strypa blodtillförsen? Håller några smällar utan o spricka? Smidiga att ha på sej?
Handlar om lite lågfartstunt så rätt milda smällar oftast, men har en förmåga att dra i armbågar ganska ofta o gör jävla ont utan:gnissla

Jag har kört dem i ett antal tusen aktiva mil och testat att vurpa med dem. De håller och sitter bra(personligt), de skyddar uppenbarligen bra också -där de skyddar. ;-)

Goforit

Medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02

Jag hade redan depåstödet bak och när jag skulle ha det fram de hade tidigare så hade de slutat med det i mitt varuhus (Jönköping) så jag klippte det kombinerade. Min gsxr 1000 har stått upppallad på det i 5 dagar nu med gott resultat. Jag tejpade dock runt "lyftadaptern" för att inte skada fjäderbenen, men det kanske man inte hade gjort ändå.

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Jag har för mig att det har nämnts tidigare ang att Biltema nu har tagit in en till bromsluftare för endast 169 kr, men att denna ännu inte finns med på hemsidan. Jag sökte lite och fann att Harald Nyborg har exakt samma i sitt sortiment fast för 399 kr.

http://www.harald-nyborg.se/p4432/rectus-bromsluftare

Hur den är vet jag inte. Har precis köpt den på Biltema :)
Med risk att låta lite efter/seg (det är ju faktiskt eftermiddagen nu så..:näsblod)
Men menar du att bromsluftaren i länken finns i biltemas butiker för 169:-? :va Har grova problem med att få ut all luft ur handbromsen på hojen så började överväga en sugluftare, kanon om det finns så billiga ju!! :)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Med risk att låta lite efter/seg (det är ju faktiskt eftermiddagen nu så..:näsblod)
Men menar du att bromsluftaren i länken finns i biltemas butiker för 169:-? :va Har grova problem med att få ut all luft ur handbromsen på hojen så började överväga en sugluftare, kanon om det finns så billiga ju!! :)

Yes, jag har den där luftaren, bara koppla på den på kompressorn o suga ur de små envetna luftbubblorna i ett nafs.

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Yes, jag har den där luftaren, bara koppla på den på kompressorn o suga ur de små envetna luftbubblorna i ett nafs.
Låter kanon, får nog svänga förbi biltema nån dag i veckan alltså! :) Envetna är dom ja, skiten bubblar nästan konstant utan att bli riktigt bra.. :död

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Provade deras däckjärn idag:

http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Dackjarn-82651/

Dessa funkade väldigt bra och böjde sig inte som deras simplare modell utan plasthandtag gör. Var riktigt robusta och lätta att jobba med. Rekommenderas!

Har även använt däckkrängaren 2 ggr nu och tycker den funkar bra den med. http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Dackverktyg-82542/
Många verkade klaga på i början att den var för vek och krökte sig men detta har jag inte upplevt. Kanske har de förstärkt modellen?

RilleP

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2012
Hoj
Husaberg 650 fs
Bromsskivor till bilen köper jag alltid på biltema, brukar vara halva priset och samma kvalité som mekonomen t.ex..
Köpte styre till förra crossen, billigt och skön vinkel.
Även universalrör 3" har inhandlas till turbobilen, också det billigare än andra reservdelskedjor.

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj

Jepp, exakt en sådan för 169 kr :) Dock måste du ha en kompressor till den.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln