Biltema = kanontema!

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jag har ett "929-stöd" bak redan, och biltemas framstöd lyfter högre än bak, vilket ökar belastningen på framstödet som redan är lite klent i konstruktionen.

då är jag med! men aja, jag ska bara byta däck på hojen än så länge och behöver dem till det. är nog mest bara bakstödet jag lär använda annars.
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel

TheSimarillia

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
null
Jag ser ingen skillnad på dem? Förutom att de är fotade ur olika vinkel...

Och att ena har visiret uppe, ser inte heller någon skillnad och specen var inte helt klar heller därför jag undrar. Får åka och kolla på de. Dock vet jag inget om hjälmar inte mer än dess syfte iaf och kan vara bra att veta vad man ska kolla på.

/R
 

Ellex

Skånsk Wiking
Gick med
23 Apr 2009
Ort
skivarp
Hoj
En sån röd :)
Svängde förbi bt i malmö å slog till på tankväskan som kostade 249,- nu(fråga om dom hade nån mer tankväska men d va den enda), testade den på vägen hem till byhålan å d blev positivt resultat. Satt kvar trots hyffsad sidvind å att jag la ihop skyltarna, funderade inte ens på å använda remmarna :)
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Svängde förbi bt i malmö å slog till på tankväskan som kostade 249,- nu(fråga om dom hade nån mer tankväska men d va den enda), testade den på vägen hem till byhålan å d blev positivt resultat. Satt kvar trots hyffsad sidvind å att jag la ihop skyltarna, funderade inte ens på å använda remmarna :)

Har kört med ToR Malmö-Lund i princip dagligen sedan början Mars. Aldrig använt remmarna (till mer än att bära väskan) och aldrig haft problem med att den skulle släppa, eller läcka in vatten. Mycket prisvärd!
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Hej

Vet inte om det stått i tråden förut, med hade panik på regnställ, skulle köra 30mil och de lovade regn i prognosen. Åker till biltema och köper deras 2 delade regnställ det hade utmärkt passform och gick högt i halsen, var gjort av något stretchmaterial, hittar ett par (8år)gamla goretexhandskar hemma och sen bär det i väg i något av det värsta regn jag kört i. Började undra om hojen skulle palla så mycket vatten.
Framme och är helt snustorr, förstår inte riktigt att stövlarna klarade sig. Det var bara att ta ombytet från ryggsäcken och så var man fit for fight.
ps. Vattenplana med hoj är ingen höjdare:fakta
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Att Biltema=kanontema hoppas jag verkligen.
Jag satte dit deras 530 nitkedjelås idag och jag vill inte ha besök av herr kedja i blocket:död
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Att Biltema=kanontema hoppas jag verkligen.
Jag satte dit deras 530 nitkedjelås idag och jag vill inte ha besök av herr kedja i blocket:död

Nitade du den ordentligt så skall det inte vara några konstigheter. Jag har lagt ca 150 mil med min Biltema 530 FB-Ringkedja nu, och inte ens behövt efterspänna den än.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nitade du den ordentligt så skall det inte vara några konstigheter. Jag har lagt ca 150 mil med min Biltema 530 FB-Ringkedja nu, och inte ens behövt efterspänna den än.

Jag körde sextimmars lagenduro i helgen med deras 520 o-ring på Husan, och den fick smaka stora, långa gräsgärden och allmän misshandel - ~2 timmar gångtid, en ny kedja brukar man behöva spänna direkt, den här har inte visat någon tendens till det. :yoparty

Bra skit...clipslåset var lite knepigt dock - jäkligt långa sprintar som tog i kedjestyraren, fick justera lite med mr vinkelkap. ;)

/J
 

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
.
Hoj
690 Enduro R -12
jag vill gärna höra mer om deras bromsbelägg!!

Jag har kört med deras belägg bak nu i snart 100mil och kan säga att de fungerar bättre än de nedslitna (stål mot stål) som satt på innan.

Inga konstiga ljud.

Nyper ganska bra. (Kan inte nypa bättre än att låsa va?)

Det enda negativa var väll att de va lite tjockare än orginal. Så stålplattorna som ska ligga bakom klossarna fick inte plats. Men de borde gå att få dit nu efter lite andvändning :)
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Racehandskarna har jag kraschat med i relativt hög hastighet på asfalt och dom överlevde fint.

Vilka handskar var det brossan din kraschade?

ArtNr : 82-113

Kan ju ha vart måndagsexemplar, men de sprack i söm vid tumme och skydden på handflatan var borta och huden på handen likaså.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jag tyckte framstödet var alldeles för svajigt så det kommer ersättas av ett kvalitetsstöd så fort plånboken tillåter. Bakstödet har jag ingen aning om.

har hojen stående på båda depåställen nu när hjulen är på däckverkstan för däckbyte och det är som du säger, framstödet är bra instabilt vilket slutade med att jag för säkerhets skull pallade upp hojen lite lätt under motorn för att avlasta lite. en annan grej som var dåligt med depåstödet fram var att "lyftdobbarna" eller rättare sagt armen/röret lyftdobbarna sitter på som går att reglera bredd på var alldeles för korta (alt. stödet är för brett) vilket resulterade i att de inte stöddes av hela hållaren/fästet där fixeringsskruven sitter (vilket såklart försvagar hela konstruktionen och riskerar få fästet alternativt lyftdobbsarmen att böjas. vet inte om det kanske går att böja till stödet så det blir mindre mellanrum mellan varje sida men ändå.

så depåstödet får inte värst bra betyg av mig tyvärr. depåstödet bak fungerar alldeles utmärkt dock.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
I enda röda huset på gatan.
Hoj
KTM 990 Superduke -12
Jag svänger gärna förbi så småningom. Dock måste det nog bli bil då om man ska få med sig stödet. Jag har fler verktyg som kedjenitverktyg mm om det skulle knipa.

Jag köpte både fram- och bakstöd från någon grossistfirma i Tyresö och körde hem dem med hojen. Tejpade ihop båda, hängde dem över axlarna och satte en ryggsäck över. Fungerade alldeles utmärkt, som att ha en störtbur runt skallen :D. Nåja det kanske inte hade varit så bra om man klotat...
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Biltemas tvättplugg för smälleburken, biltemas avgasfjäderkrok samt biltemas packnät får alla tummen upp.

Å andra sidan är det saker som är bra svåra att misslyckas med...
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Nytt gelbatteri för 349:- kan man ju leva med faktiskt
(Speciellt med tanke på att OK/Q8 tog 870:- för ett batteri utan gel, som dessutom läckte syra......):mad:
 

TheSimarillia

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
null
Vill bara klara ut en sak om Biltemas integral hjälmar. De har 2st som ser likadana ut och verkar likadana. Kollade på biltema igår och det som skiljer de åt är att ena är svart och den andra grå. Dock ser man inte detta på bilderna. Hjälmen satt klockrent på mig. Blir nog en sådan hjälm för mig.

/R
 

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Visby
Hoj
FZ8-N
Vill bara klara ut en sak om Biltemas integral hjälmar. De har 2st som ser likadana ut och verkar likadana. Kollade på biltema igår och det som skiljer de åt är att ena är svart och den andra grå. Dock ser man inte detta på bilderna. Hjälmen satt klockrent på mig. Blir nog en sådan hjälm för mig.

/R

Kan man då eventuellt och kanske uttrycka sig så här?
Biltemas integralhjälm finns i två färger.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top