Jag har lite svårt att tro att det var så mycket fel och uselt som beskrivs. Då hade dom väl återkallat produkten kanske då jag gissar att dom sålt flera av detta som nämns. Ofta man ser folk skriver om usla produkter vad det än månde vara och det visar sig ganska ofta att personen gjort fel på något sätt.
Nja. Det är ju trots allt så att kvaliteten på grejorna på biltema är högst varierande. Vissa saker är riktigt bra. Framför allt ställt i relation till priset. Vissa saker är överlag såpass dåliga att det är bättre att handla någon annanstans för att slippa få en hjärnblödning på köpet.
Tryckluftskopplingarna är ett exempel där dom är tillverkade med så dåliga toleranser att dom väldigt ofta läcker. Visst. Det går fortfarande att använda tryckluftsgrejorna eftersom läckaget oftast inte är värre än att en hyfsad kompressor klarar av den förlusten av luft men om man inte vill ha ett konstant pysande och en kompressor som går igång onödigt ofta så är det bättre att köpa dom kopplingarna någon annanstans.
Biltema är ju just en lågpriskedja och dom är själva medvetna om det. Det är därför som dom har så generösa regler för utbyte av grejor. Plus att jag misstänker att dom nog själva är ute efter att bli medvetna om vilka saker som inte håller måttet så att dom kan förbättra dom så mycket som möjligt utan att det drabbar deras marginaler.
Det innebär ju att om du bor i närheten av ett Biltema så kan du i många fall chansa eftersom det inte är så dyrt att byta grejor om det är fel på dom. För min egen del så har jag drygt 5 minuter till närmaste biltema och om jag ändå ska till Barkarby och handla så är det inte någon lång omväg att svänga förbi biltema i veddesta och byta något som inte höll måttet. Har man 20 mil till närmaste biltema så är det kanske bättre att inte chansa eftersom den bilkörningen lätt blir dyrare än om man köpt en lite dyrare grej för ett högre pris.