Why not! Man har inget att förlora att testa iaf, är det halva priset och den bara skulle hålla hälften så har man ändå inget förlorat än att få göra arbetet lite tidigare. Den är säkert mångt bättre än orginalkedjan från hojar på 80 talet.
Jag har HÖRT att bromsbelägg är mycket bra valuta för pengarna, samma sak med olja men att med kedjor får ungefär vad man betalar för... En billig kedja med lägre kvalitet och hållbarhet än en "märkeskedja"...
Jag skulle inte vilja ha en Biltema kedja på en effekstark hoj. Konsekvenserna av ett kedjebrott kan vara förödande, i bästa fall skrotar man bara motorn.
fast jag har brottat ner kedjan 4 ggr. i det bästa fallet (under en wheelie) snärtade den till ett litet teen som kom bärandes med kedjan då jag inte fattat vad som hade hänt och rullat vidare 200 meter och så va konversationen igång. i sämsta fall har jag stått utanför leksand i hällregn 2 timmar innan jag hittade en vänlig bonde med extra kedjelås i garaget. aldrig nånsin har varken ben eller motor gått av.
kedjeskyddet däremot är djävulens påfund, till för att trassla till kedjor som tröttnat på att snurra runt och spränga motorblock. ta bort dessa, ha med dig ett extra kedjelås så kommer du bara se positiva saker av att kedjan går av.
Har du verkligen haft en motor som hållt en hel kedja?
Vet inte om jag skulle våga lita på annat än kvalitets kedjor med tanke på hur illa det kan gå om skiten sticker..
Kolla bara på hur min vattenpump mådde på min gamla RF600R efter att kedjan drog under full acc i utgången av en kurva.. Hade i alla fall turen att klara mig själv helskinnad.
hade du kedjeskyddet monterat?
för övrigt är det alltid kedjelåset som stuckit för mig. så det borde ju faktiskt funka bra att köpa biltemakedja och montera dit ett super-hyper-duper kedjelås för 125 spänn på mc-varuhuset istället så borde det va bra.
juste, det är ju det som alltid ryker...
jag är förvirrad
Det är lite så jag tänker men med ett tätare bytes intervall och nogrann kontroll av kedjan borde det ju inte vara nå problem.
Och även om den skulle vara kass så tusen gånger bättre än min nuvarande.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|