Biltema+mc=sant

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
så jag frågade honom om deras styren t ex kommer från samma tillverkare som renthal, då envisades han med att göra sådär;) en gång till:va

Renthal gör sina styren själva i England sedan 70-talet. Har svårt att tro att de tillverkar åt Biltema som nog använder någon asiatisk tillverkare.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Renthal gör sina styren själva i England sedan 70-talet. Har svårt att tro att de tillverkar åt Biltema som nog använder någon asiatisk tillverkare.

ok ok men jag nämnde just renthal och fick det svaret tebax;) jag jälv är inte så hemma på just var dom tillverkas å så:pannkyss meeeeeeeen nu vet ni såååååå funkar det:)

h@lle

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Hoj
Kawasaki ZX12R
haha biltema gör det värt att leva! nej men kul att de konkurerar lite med företagen så de kanske får sänka sina priser hihi men det kan man ju bara hoppas på

Last edited:

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Heja Biltema, låt oss få se depåstöd för 150:- så som de borde kosta, och låt oss få se slip-ons under tusenlappen för det är heller ingen rocket-science!!

Mer avancerade prylar... hmmm... där vete tusan, det får nog avgöras från fall till fall.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Nån som har en aning om skivbromslåset? eller skäms ni att svara på den frågan?

100 spänn är ju ingenting egentligen, när det gäller lås. Det kan aldrig vara sämre med ett lås till, åtminstånde i garaget som extra säkerhet :tummenupp
Jag ska köpa iallafall:yoparty

Gixxerhoffa

Old Gixxer
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
GSX-R 750 -95 (såld)plus en Intruder (såld)
Vi tillverkar till både dyra och billiga märken i samma omgång när vi gör våra
grejor.Motorerna som sitter i tvättmaskiner tex.kommer alla från samma
fabrik.Så det är nog samma sak lite överlag tror jag.

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Jag har köpt två olika depåstöd för mellan 700 å tusen spänn och de har bägge varit skit. Så då kan ju lika gärna betala mindre för ett på Biltema även om det oxå e skit.

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
...
Tänkte köpa handskarna för 399kr idag, blev inget för min del. Sömmarna runt fingrarna är ganska grova och stör en hel del. Nu har inte jag provat så många andra så jag kan inte jämföra, kanske någon annan kan?!

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
er-6n me abs
Biltema rocks:yoparty fan va glad ja e att jag inte skyndade mig i höstas att inhandla cross styre till hojen. nu kan man fan kosta på sig risers också :D
o vår servisen blir billig med 2 liter biltema olja,har kört alla mina bilar dom sista åren på biltemas 10 liters helsyntetiska o dom går ännu :tummenupp

synd bara att dom inte har bromsbelägg till min hoj,,kanske att dom kommer att utöka sortimentet efter hand :gnissla

o tar kedjan slut så blir till o testa deras kedja :tummenupp

DiZZ

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
F650GS (twin)
Så gott som all ÅTERANVÄND olja är bättre än nyproducerad olja och jag kan säga att väldigt många oljor blandas med samma råvaror. (Jobbar inom branschen) Vilket betyder att Biltemas olja inte skulle vara sämre än nån annan :)

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Köpte depåställ på Jula igår för 400 spänn :D
Verkar stadigt iafalla !

Är det det nya stödet de har vinklat upp handtaget på?
Det enligt bild i nya katalogen är väl återkallat för att man inte får under handen när man ska fälla upp det igen från backen.

Jula kommer att utöka mc-sortimentet framöver:tummenupp

Dal-Mausen

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Efter en snabbkoll så är det lite uppvinklat ja, men ingenting jag oroar mig för.
Jag nyper bara tag, du ser väl på min avatar att jag har rätt grova nypor ? :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...