Biltema+mc=sant

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Är sugen på att testa dessa diod blinkers med inbyggt bromsljus, står att dem är E-märkt så då lär dem väll gå igenom besiktingen som blinkers och bromsljus?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Diodblinkersarna verkar ju riktigt bra med lite tillsatt locktite:D
Även jag har sett "identiska" till helt andra pengar.

Ni som har köpt hur verkar tätningen mellan glas och blinkershus vara, ok eller?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Diodblinkersarna verkar ju riktigt bra med lite tillsatt locktite:D
Även jag har sett "identiska" till helt andra pengar.

Ni som har köpt hur verkar tätningen mellan glas och blinkershus vara, ok eller?

jag har köpt men ej hunnit köra med dom på ännu kan återkomma med rapport senare i vår:tummenupp

tjille

Guest
Läste om att någon införskaffat sig handskarna med knogskydd. Är det någon som hunnit använda dessa en längre tid och funnit några större skavanker?

Marxus

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Null
Är sugen på att testa dessa diod blinkers med inbyggt bromsljus, står att dem är E-märkt så då lär dem väll gå igenom besiktingen som blinkers och bromsljus?

De har fel E-märkning för att klassas som lagliga på motorcykel, då ska det stå 50R, 11 samt 12 på dem för att vara lagliga både bak och fram. Men tror inte många bryr sig i det.

garion.001

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
96 cbr 900rr fireblade
kvallite ang biltema

efter läst igenom tråden så är mycket snack om kvallite ang biltema . men jag har för mig att skyddsutrustning,bromsar har en viss säkerhetsklassning ...:va annars kan man ju sälj bromsklossar i bakelit utan att behöva bry sig .. och är skydden ce märkta så måste ju dom vara godkända eller ????ett dyrt märke är ju också CE märkte eller håller allt lika dålig kvalite eller:confused: ... en säkerhetsklassning är ju ändå en viss betryghet .. sen kan jag hålla med om att BT vertyg är skit men dom är ju ingen säkerhetsklass på .....:rolleyes:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
efter läst igenom tråden så är mycket snack om kvallite ang biltema . men jag har för mig att skyddsutrustning,bromsar har en viss säkerhetsklassning ...:va annars kan man ju sälj bromsklossar i bakelit utan att behöva bry sig .. och är skydden ce märkta så måste ju dom vara godkända eller ????ett dyrt märke är ju också CE märkte eller håller allt lika dålig kvalite eller:confused: ... en säkerhetsklassning är ju ändå en viss betryghet .. sen kan jag hålla med om att BT vertyg är skit men dom är ju ingen säkerhetsklass på .....:rolleyes:

Det finns bara en märkning o den talar inte om ifall skyddet uppfyller kravet + massa till eller bara just det som krävs.
Så ett dyrt skydd KAN möjligen vara jättemkt bättre än ett billigt fast båda uppfyller ett visst krav.
Men jag har ingen aning, det kan som sagt vara så.

olofma

Medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
CBR600 F4
Läste om att någon införskaffat sig handskarna med knogskydd. Är det någon som hunnit använda dessa en längre tid och funnit några större skavanker?

Ca 40-50mil med handskarna nu (80% "inspirerad" körning). Sitter perfekt och inga slitage hitills.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
har köpt blinkerserna och även kopplat bakbromsljuset. de är supersnygga och jag är kanon nöjd :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
har köpt blinkerserna och även kopplat bakbromsljuset. de är supersnygga och jag är kanon nöjd :)

Har du separata bromsljus för frambroms och bakbroms, det var seriöst!

Förlåt, kunde inte hålla mig :D

Jag kommer evenuellt att koppla in det inbyggda bromsljuset i blinkersen med dioder så att det både blinkar med blinkersen och lyser fast när man bromsar.

Fram kommer det att få blinka....

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Har du separata bromsljus för frambroms och bakbroms, det var seriöst!

Förlåt, kunde inte hålla mig :D

Jag kommer evenuellt att koppla in det inbyggda bromsljuset i blinkersen med dioder så att det både blinkar med blinkersen och lyser fast när man bromsar.

Fram kommer det att få blinka....

Haha nä, är bara jäkligt trött o borde sova.

hur menar du blinkar fast man bromsar?
mina blinkar på fint även fast jag bromsar och det lyser rött så fortsätter de gula dioderna blinka.
Eller ska du bygga special baklampa av dessa dioder?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Haha nä, är bara jäkligt trött o borde sova.

hur menar du blinkar fast man bromsar?
mina blinkar på fint även fast jag bromsar och det lyser rött så fortsätter de gula dioderna blinka.
Eller ska du bygga special baklampa av dessa dioder?

Jorå, det är klart att dom gula dioderna blinkar och dom röda lyser, det är så det är tänkt.(dock tror jag inte att man ska ha bromsljusfunktionen inkopplad på besiktningen)

Jag hade tänkt koppla så att dom röda dioderna "blinkar med" om man inte bromsar, om man bromsar och blinkar samtidigt så ska bara dom gula blinka.

Jag vet inte, jag provar och ser hur det ser ut, blir det förvirrande för bakomvarande så kopplar jag om igen...

Först hade jag tänkt vara seriös och löda om dioderna fram och byta ut dom röda mot gula, men när jag testkörde båda röda kablarna på plus samtidigt så upptäckte jag att skenet blev lagom gulorange ändå, så fram lägger jag bara ihop dom röda.
Eller så kunde man ju löda in blåvita dioder i framblinkersarna som "positionsljus" men det skulle som sagt kunna ta focus från blinkernas huvuduppgift, att visa att man tänker svänga.

Men det skulle ha varit kul att få löda lite.
Innan biltema började sälja diodblinkersar hade jag tänkt bygga om gamla E märkta blinkersar från lampa till dioder med exprimentplatta och dioder från Kjell&co, men nu har jag andra projekt på gång med Luxeon LED (enormt kraftiga dioder) vi får se vad som blir av det.

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
höjer ett litet varningens finger för dessa backspeglar. går ej att justera glaset överhuvudtaget:va utan dom har bara ett läge!!! vart tvungen att returnera dom till biltema vilket var synd då dom är riktigt snygga:huvet

Bifogat

• biltema.jpg
    biltema.jpg
    1.1 KB · Visningar: 774

[Mulle]

Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Bygger Trike
höjer ett litet varningens finger för dessa backspeglar. går ej att justera glaset överhuvudtaget:va utan dom har bara ett läge!!! vart tvungen att returnera dom till biltema vilket var synd då dom är riktigt snygga:huvet

Vad är problemet. Köpte sådana till min hoj, Och dom funkar perfekt.
Jag kan då justera dom hur jag vill. Spegeln sitter ju på en kulled typ.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0