För att svara alla som har något emot det jag skrev - ovanligt
- om Biltema och deras bromsbelägg!!
Har aldrig och kommer aldrig att köpa ett bromsbelägg hos dom då dom inte uppfyller dom krav jag ställer på mitt fordons bromsförmåga oavsett jag kör en RD125'a, en Katana eller en 500hk Hayabusa eller en Volvo 240 - och anledningen till denna inställning är att man ALDRIG skall snåla på säkerheten vad det gäller bromsförmågan och då allra minst på en motorcykel!!
Min bekantskap av Biltemas broms belägg sträcker sig till dom kundbilar som min far fått in som haft just Biltemas bromsbelägg monterade, bromsbelägg som vart glasade, blistrade och grymt snabbt till trotts kundernas försäkran att dom minsann bytt bromsbelägg bara några veckor sedan med slitna bromsskivor som följd vilket är lite skrämmande, samt min grannes bil som jag erbjöd mig byta bromsbelägg på vilka självklart var Biltemas, bromsbelägg som blörjade att falla sönder inom 2 månader!!
Näe, Biltema har grymt mycket bra saker i sitt sortiment som jag handlat genom åren men Bromsbelägg, batterier samt motorolja är inget jag skulle köpa av dem- då väntar jag hellre en tid på riktiga grejer om så behövs!!
Just det, Biltema säljer ca 40000 bromsbelägg per år vilket gör dem till bra belägg eller är det plånboken som gör att det sälj så "många"?? - för jag är helt övertygad att det sälj betydligt fler bromsbelägg per är av mångdubbelt bättre kvalitet än Biltemas!!
/Fürstenhoff.