Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Jag har i alla fall kört ca 10 000 mil med Biltemas racingolja och aldrig haft problem.
Nu är jag imponerad för få MC-motorer håller 10000 mil.
Jag har i alla fall kört ca 10 000 mil med Biltemas racingolja och aldrig haft problem.
Jag har 12000mil på min gammelsukkaNu är jag imponerad för få MC-motorer håller 10000 mil.
Just det är ett mycket relevant tekniskt argument för att undvika Biltemas oljor. Det har tidigare konstaterats att deras framgaffelolja har en mycket diffus specifikation, sannolikt för att olika batcher köps in från olika leverantörer, sannolikt där man får bäst inköpspris för tillfället. Om detta inköpsförfarande förekommer på framgaffeloljor så är det ingen vild gissning att det förekommer på alla deras oljor.
Han har nog adderat de mil han har kört med flera hojar på BT olja. Inget fel i det.
Det misstänker jag också att han gjort men i motsats till dig så anser jag att det spelar en jävligt stor roll. Om man hårddrar det så kan jag köpa 20 olika hojar, köra 500 mil med varje utan att byta olja och sedan med samma resonemang hävda att jag kört 10000mil med MC utan att ha några problem.
Det är billigare att beställa oljan från tyskland än att handla på biltema.
Beroende på vart du beställer kan du få leverans ända till din din dörr.
Det misstänker jag också att han gjort men i motsats till dig så anser jag att det spelar en jävligt stor roll. Om man hårddrar det så kan jag köpa 20 olika hojar, köra 500 mil med varje utan att byta olja och sedan med samma resonemang hävda att jag kört 10000mil med MC utan att ha några problem.
Varför är det så populärt att diskutera motorolja?
Motortillverkaren anger lägsta kvalitetsklassning och lämpligt viskositetsspann.
Oljeproducenten anger kvalitetsklass och viskositet.
Vad (förutom priset) finns det kvar att diskutera?
Här hittar ni bla. Castrols Power 1 Racing för €24 för fyra liter.
http://www.levoil.de/epages/6290387...=/Shops/62903875/Categories/Motorradöl/4_Takt
Frakten är €20 till Sverige för upp till 25liter, så bunkrar man lite blir det trevliga priser/liter.
Vad (förutom priset) finns det kvar att diskutera?
Alla som jobbar med sånt vet? Du har alltså kört en lång rad av lab-experiment på dessa oljor eftersom du vet?
Läs denna pdf om oljor den visar vilken liten skillnad det är mellan olika fabrikats oljor av samma viskositet.
http://www.google.se/url?sa=t&sourc...uYHwCQ&usg=AFQjCNFDsIDCo8df4nCBwq_0alt7vCyCPQ
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|