Man kan ju fråga sig varför det sker en utveckling av oljor trots att "det inte behövs". Lite märklig logik. Och dyrt är det också.
Vilken kvalitetsklass var högst 1969?Så en bra olja från 2015 är inte ett dugg bättre än en bra olja från 1969, bara billigare att tillverka?
Vilken kvalitetsklass var högst 1969?
Fyra personer som minsann kört långt... Men jag skrev ju "få" och inte "inga" så har ni svårt att läsa eller försöker ni berätta någon poäng som jag inte fattar?
Min kawa 750 -83 har gått drygt 9000. Jo, den rasslar lite... att på allvar tro att en hojmotor generellt inte håller i 10 000mil vid normal otrimmad körning.
Har du svårt att se samband och dra slutsatser? Tänk bara lite generellt, tror du inte att det kan vara så att de flesta hojar möter sitt öde i sidan på en vänstersvängande bil eller i diket på en fin landsväg? Och att det därför inte finns så många hojar som överlever mer än 10 000mil? Eller påstår du på fullt allvar att mc tillverkarna skulle ha så oerhört ojämn kvalitetskontroll att vissa motorer håller 5 000 mil och andra över 15 000mil? Jag finner det helt jävla vettlöst av dig att på allvar tro att en hojmotor generellt inte håller i 10 000mil vid normal otrimmad körning.
En kallstart sliter som 200 mil varm motor så antalet mil till jobbet är inte samma förslitning som semesterresan med samma antal mil.
Tappar inte ni ur oljan på natten och värmer den innan ni häller i den på morgonen?
Däremot så mår motorn bra av att stå på tomgång en stund efter "fullgasrepan förbi korvmojen", så att temperaturen i alla rörliga delar stabiliserar sig.
/KentW
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |