Björn.e vs Pelle.b

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Pelle B skrev:
2129693 Ni kommer att behöva försprånget! :FU

Lilla vän om du inte lyckas hålla hojen på jätte breda A-torp hur ska du då kunna hålla dig på hjulen på vår "gocart" bana? Lika bra att du erkänner dig besegrad och börjar med pingis :hihi Just det höll på att glömma :arsele

björn

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
björn.e skrev:
2132044 Lilla vän om du inte lyckas hålla hojen på jätte breda A-torp hur ska du då kunna hålla dig på hjulen på vår "gocart" bana? Lika bra att du erkänner dig besegrad och börjar med pingis :hihi Just det höll på att glömma :arsele

björn

Jag tycker det är dags att nån tar Patrik Packalens tid från 2004 på 54.8 i Rookie600 snart...

kom igen nu! du har ju kört fler varv på banan än vad du torkat dig själv där bak ju! :hihi

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
håkan skrev:
2137733 Jag tycker det är dags att nån tar Patrik Packalens tid från 2004 på 54.8 i Rookie600 snart...

kom igen nu! du har ju kört fler varv på banan än vad du torkat dig själv där bak ju! :hihi
Ja så hojjen verkar ju hitta runt i det tempot :tummenupp undrar bara om Ecce gör det :hihi

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
håkan skrev:
2137733 Jag tycker det är dags att nån tar Patrik Packalens tid från 2004 på 54.8 i Rookie600 snart...

Hej håkan, jag lånar tråden lite.
Fick du ordning på bromsarna, så du blev nöjd sen?

Annars lyfter jag gärna tråden lite för mer pajkastning. :)
Och ser fram emot racet i Link där det blir ännu mer skoj att kolla första böj :tungan
Kanske nån borde ställa en filmgubbe vid Torparn,Bergskurvan,Svistaböjen,kanske två i esset och sen får ni ge fan i att vurpa i crossböjjen eller högfartsböjjen.

Näe skämt åtsido se till att hålla er på hjulen allihopa så vi får se lite tajt och frän racing på Sviesta.
Ower and out. :)

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Hitecfrollo skrev:
2137929 Hej håkan, jag lånar tråden lite.
Fick du ordning på bromsarna, så du blev nöjd sen?

Japp det hoppas jag han fick med tanke på att han va och snodde min bromsolja
:D :D

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Gottis skrev:
2137988 Japp det hoppas jag han fick med tanke på att han va och snodde min bromsolja

Bromsolja o bromsar funkade ypperligt! ;) ska nog ta o byta ut oljan igen, vet inte hur bra det är med 100% luftfuktighet osånt när man byter bromsvätska.

Bytte i Karlskoga sist (på tävlingen i höstas)... och det som kom ut först kan man väl kalla för vit sörja och resten var skapligt brun...

Tycker att nån borde ta o förbättra "banrekordet" i Rookie600 snart :7peta

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
håkan skrev:
2138027

Tycker att nån borde ta o förbättra "banrekordet" i Rookie600 snart :7peta

Har du ingen att slänga käft med i din klass :7peta vi behöver ju inte sätta rekord varje år med tanke på att hela fältet i en A-final ligger jämt och inte släpar 10 sec mellan första och sista gubbe :fatta!

Vidare brukar jag ju spöa upp dig på varenda banan som vi kört lika mycket på :arsele
björn

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
björn.e skrev:
2138041 Har du ingen att slänga käft med i din klass :7peta vi behöver ju inte sätta rekord varje år med tanke på att hela fältet i en A-final ligger jämt och inte släpar 10 sec mellan första och sista gubbe :fatta!

Vidare brukar jag ju spöa upp dig på varenda banan som vi kört lika mycket på :arsele
björn

nä, R1000 är så jävla fina i kanten hela tiden :huvet

10 sec.. nä fan, vissa måste ju starta lite tidigt bara för att få lite extratid pålagt... eller hur var det nu?

Det där med varenda bana ska vi nog se... Anderstorp körde jag lite fortare än dig, i torrt åtminstone :hihi och det var 1:a gången jag snurrade på den banan!

Vi ska nog se... jag siktar på att ta R1000 "banrekordet" från förra året på 53.1 av Niklas Berggren... undra om jag fixar det?

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
håkan skrev:
2138120 nä, R1000 är så jävla fina i kanten hela tiden :huvet

10 sec.. nä fan, vissa måste ju starta lite tidigt bara för att få lite extratid pålagt... eller hur var det nu?

Det där med varenda bana ska vi nog se... Anderstorp körde jag lite fortare än dig, i torrt åtminstone :hihi och det var 1:a gången jag snurrade på den banan!

Vi ska nog se... jag siktar på att ta R1000 "banrekordet" från förra året på 53.1 av Niklas Berggren... undra om jag fixar det?
Klart du gör :yoparty
Ska jag hjälpa dej meka bromsar någon dag? :lol

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
håkan skrev:
2138120 nä, R1000 är så jävla fina i kanten hela tiden :huvet

Hörru din lilla pärla jag har inte satt min fot på den banan på två år :4skrika vidare så satte jag mitt snabbaste var på DET ANDRA varvet innan lecan tog hand om mig. Med dinna tider på regn hade jag ju varvat dig :D . Sen kan du ju inte leva på min tjuvstart hela din kariär heller :7peta

björn

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
björn.e skrev:
2138266 Hörru din lilla pärla jag har inte satt min fot på den banan på två år :4skrika vidare så satte jag mitt snabbaste var på DET ANDRA varvet innan lecan tog hand om mig. Med dinna tider på regn hade jag ju varvat dig :D . Sen kan du ju inte leva på min tjuvstart hela din kariär heller :7peta

klart som fan du satte fina tider i regn med de däringa suddgummina du hade på!

du vet.. för att räknas som ett varv, måste man ta sig runt också :7peta

kom o drick öl istället! :fyllisar

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
christer skrev:
2138001 Förutsättningen för Tajt racing är väl att alla startar samtidigt :hihi
:hihi :rofl

Gottis skrev:
2137988 Japp det hoppas jag han fick med tanke på att han va och snodde min bromsolja
Då har du en större chans att han visar dig runt Sviesta ordentligt nu då :)
Kommer väl bli hur mkt folk som helst 16:eek:nde och 23:e.
även den 27:e.
Hoppas på bra väder bara :) iallafall ett torrt kval och torrt race.

håkan skrev:
... och det som kom ut först kan man väl kalla för vit sörja och resten var skapligt brun...
Du får se till att komma till och tömma oftare, det där lät inte riktigt friskt :tungan

Edit datum. :huvet .

Last edited:

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Nu skall du allt få......

Det är väl dags kvittera ställningen mot björnen nu till helgen, visserligen på den enda bana han är snabb på och min axel fortfarande är kass (sedan marksyningen i A-torp) men det är väl det handikapp nallen behöver för att inte behöva bli rundad på yttern hela tiden. Numer är dessutom hojen trimmad med extra snabba kåpor, nybucklad tank (som minskar luftmotståndet) ny strömlinjeformad fotpinne och en extra snabb styrhalva. Detta i samband med ett tvättat skinnställ gör att jag inte kan komma på något som kan gå fel. Så se upp nallen, för nu jävlar skall det bli åka av! :fatta!

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Pelle B skrev:
2185795 Det är väl dags kvittera ställningen mot björnen nu till helgen, visserligen på den enda bana han är snabb på och min axel fortfarande är kass (sedan marksyningen i A-torp) men det är väl det handikapp nallen behöver för att inte behöva bli rundad på yttern hela tiden. Numer är dessutom hojen trimmad med extra snabba kåpor, nybucklad tank (som minskar luftmotståndet) ny strömlinjeformad fotpinne och en extra snabb styrhalva. Detta i samband med ett tvättat skinnställ gör att jag inte kan komma på något som kan gå fel. Så se upp nallen, för nu jävlar skall det bli åka av! :fatta!

Oj!! Med så många nya kit-grejer kommer du ju att bli livsfarlig :skrämd (tur att man inte skall dit)

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Pelle B skrev:
2185795 Det är väl dags kvittera ställningen mot björnen nu till helgen, visserligen på den enda bana han är snabb på och min axel fortfarande är kass (sedan marksyningen i A-torp) men det är väl det handikapp nallen behöver för att inte behöva bli rundad på yttern hela tiden. Numer är dessutom hojen trimmad med extra snabba kåpor, nybucklad tank (som minskar luftmotståndet) ny strömlinjeformad fotpinne och en extra snabb styrhalva. Detta i samband med ett tvättat skinnställ gör att jag inte kan komma på något som kan gå fel. Så se upp nallen, för nu jävlar skall det bli åka av! :fatta!

Hörru gubbe lilla det är nog lika bra att du tajpar fast dig i styret för annars kommer du inte orka sitta kvar på hojen. Själv har jag trimmat med nysytt skinnställ som är insmort i babyolja :D Det går nu fort som fan. Vidare kan jag tillägga att jag la några snabba 53:eek:r i går. Så om du inte trimmat med en turbo är det nog dags nu, annars kommer du bara få se :arsele igen :rofl

björn

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
björn.e skrev:
2186528 Hörru gubbe lilla det är nog lika bra att du tajpar fast dig i styret för annars kommer du inte orka sitta kvar på hojen. Själv har jag trimmat med nysytt skinnställ som är insmort i babyolja :D Det går nu fort som fan. Vidare kan jag tillägga att jag la några snabba 53:eek:r i går. Så om du inte trimmat med en turbo är det nog dags nu, annars kommer du bara få se :arsele igen :rofl

björn
Glöm inte att tala om att det regnade så in i :4skrika igår när du tränade på slics

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
björn.e skrev:
2186528 Hörru gubbe lilla det är nog lika bra att du tajpar fast dig i styret för annars kommer du inte orka sitta kvar på hojen. Själv har jag trimmat med nysytt skinnställ som är insmort i babyolja :D Det går nu fort som fan. Vidare kan jag tillägga att jag la några snabba 53:eek:r i går. Så om du inte trimmat med en turbo är det nog dags nu, annars kommer du bara få se :arsele igen :rofl

björn

Nu har du nog blandat ihop det lite. 53:eek:r och du, det måste varit Falkenberg du var och körde då. Eller var det kan din tid från Atorp 1.53 :hihi

Skall försöka hålla mig på hjulen denna gång, sedan kan jag vänta in dig efter målgång.

Och du, bry dig inte om att ta med några öl. Jag bjuder! :fyllisar

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Tror att det börjar bli dags att hålla lite vadhålning om vem som kommer att gå segrande ut striden på Sviestad.

*Björn.e har ju fördel av hemmaplan och en halvskadad Pelle b, men verkar ju ha en förkärlek till bollhaven.
*Pelle b är säkert riktigt revanch sugen efter Anderstorp och vill inte släppa mer poäng till Björn.e.

Så det blir en hård fight. Lägger min peng på att Pelle b utjämnar till 1-1.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...