Blåst av SH-medlem

Status
Ej öppen för fler svar.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tysken skrev:
*Pengarna först
Med risk för att åka på däng snart så måste jag ställa mig på tvären här. Det är oftare som folk blir blåsta på pengar än på varor. Genom att överföra pengar tar man generellt sett en minst lika stor risk som när man skickar iväg ett paket.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hälften före, hälfen när man fått prylen. Det brukar jag tillämpa och funkar bra.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
berggren_martin skrev:
Med risk för att åka på däng snart så måste jag ställa mig på tvären här. Det är oftare som folk blir blåsta på pengar än på varor. Genom att överföra pengar tar man generellt sett en minst lika stor risk som när man skickar iväg ett paket.

Den som tjafsar om det passerar inte min muppradar och får således inget paket alls. :fyllisar

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Swedie skrev:
Funderar på att om inte man ska ta och tillverka ett "betyg" system på medlemmarna, där man äver ser vilka som röstat vad på personen för att se till att folk inte bara skojar runt o sätter minus 10 i betyg eller nått.

T.ex ett "kommentarsystem". Där man betygsätter på en skala från 1-10 och sen även kan få lägga in en Kommentar om köpet/försäljningen.

Vore detta nått?
Om detta varit t.ex. en aktionswebbplats så hade det varit absolut nödvändigt. Risken med att införa det här är dock, som jag ser det, att det blir till ett rang/status-system liknande lunarstorm. Det blir liksom bättre stämning när alla är på samma "nivå".

Sen tror jag att vi har rätt bra koll ändå på vilka som man bör undvika att göra affärer med om man vill vara på säkra sidan. Om inte annat så kommer det fram i trådar i stil med denna.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tysken skrev:
Den som tjafsar om det passerar inte min muppradar och får således inget paket alls. :fyllisar
Det är bra, man ska hålla på sina principer.

Själv betalar jag väl ut pengarna först ibland, men då vill jag verkligen känna att jag kan lita på den andre. Risken finns att han/hon stryks av "muppradern" innan detta blir av.

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Swedie jag har oxå tänkt på det att starta en tråd där man ser vad man köpt av vem och hur det funkat.Ännu bättre att ha den på startsidan !

Själv har jag köpt en grej och det gick alla tiders det !

// TOK :fyllisar

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Ett AS!

Verkligen ett ARSLE.
Kanske nån som kan knacka på där o driva in pengarna till dig,om inte annat så kolla upp hur godvillig han är o posta tillbaks böckerna,bättre o få dem tillbaks än inget fast egentligen ska du ju ha pengarna.
Tur han lagt ut foto,bör ju inte vara så svår att känna igen detta pojk snöre.
Lycka till! o bara meddela runt hur pass seriös killen är.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Varför skickar man iväg saker utan att ha fått pengar, typ hälften?

Jag lånade ut min meckbok till nåt fucko i Västerås. Fick inte tillbaka skiten på länge, till slut ringde jag dit, snackade med hans pappa och kom o hämtade boken.

Knasig kille som vill lämna tillbaka böckerna ja. Men kan alla lugna sig en smula och hålla tillbaka alla ord som innefattar att man skall sätta hårt mot hårt?

Mago; Hur orkar du vänta 6 månader på pengar som aldrig kommer?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
berggren_martin skrev:
Om detta varit t.ex. en aktionswebbplats så hade det varit absolut nödvändigt. Risken med att införa det här är dock, som jag ser det, att det blir till ett rang/status-system liknande lunarstorm. Det blir liksom bättre stämning när alla är på samma "nivå".

Sen tror jag att vi har rätt bra koll ändå på vilka som man bör undvika att göra affärer med om man vill vara på säkra sidan. Om inte annat så kommer det fram i trådar i stil med denna.
Ja, jag hatar lunar så tro mig det ska inte bli som det. Men istället en liten extra mojängg. T.ex "betyg som annonsör". Inte som medlem på Sporthoj.com.

Firefighter

tokiga masar
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
R1
Spelar ju ingen roll hur man gör en försäljning för oärliga människor kommer ju alltid att finnas... skickar dom mot postförskott kan man ju som sagt få en tegelsten i paketet......

Har själv köpt en hel del grejor här på forumet och det har då funkat kanonbra. då har jag betalat både i förskott och när jag fått grejorna..

Majoriteten av alla är nog ärliga sen så finns det ju tydligen en del slödder oxå

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Swedie skrev:
Ja, jag hatar lunar så tro mig det ska inte bli som det. Men istället en liten extra mojängg. T.ex "betyg som annonsör". Inte som medlem på Sporthoj.com.

Då får det ju gärna stå vem som satt vilket betyg... finns säkert en del som mer än gärna sätter skitbetyg på folk för att det är roligt enligt dem!

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Swedie, blir nog bättre utan system då alla inte är så seriösa och nån kan få massa skit (utan anledning) för att nån annan tycker det är kul...

MIDA

Hey ho Let's go!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Från 1200cc till 125cc i ett kick!
Ducatiracer skrev:
Trist. Jag sålde ett bakdäck till en kille på SH. Han satte in pengar på mitt konto och jag skickade däcket. Att "blåsa" honom fanns inte som altrenativ. Här trodde jag vi höll ihop (vilket säkert 99,9% gör)?! Det räcker väl att försäkringsbolagen blåser oss :mad:

Klockrent genomförd affär, inga som helst problem :tummenupp

Tyvärr så tror jag inte att man någonsin kan gardera sig fullt ut mot bedragare. Man får helt enkelt gå på magkänsla...

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Trist att man inte kan lita på folk, jag har köpt & sålt prylar av flera personer på detta forum utan några problem.

/A

Henken

Guest
Köpte ett ryggskydd här genom nån R1 rajder eller räser eller liknande :tungan Funkade finfint så det är synd att nåt sånt ska hända...Smart Avatar för en bedrägerisnubbe :rolleyes:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
en regel är nog att inte sälja till de som fortfarande försörjer sig på mamma och pappa (de under 18). T.ex Limstift

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
Swedie skrev:
Funderar på att om inte man ska ta och tillverka ett "betyg" system på medlemmarna, där man äver ser vilka som röstat vad på personen för att se till att folk inte bara skojar runt o sätter minus 10 i betyg eller nått.

T.ex ett "kommentarsystem". Där man betygsätter på en skala från 1-10 och sen även kan få lägga in en Kommentar om köpet/försäljningen.

Vore detta nått?

Som Robinson typ... :banana

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nu är det väl inte att utbyta erfaranheter i denna tråd, utan att utrrycka missnöjet. Men jag har handlat lite grejer via medlemmar här på forumet. Det har funkat :tummenupp

Likaså stora creds till Stephen som skickar grejer till mig helt gratis :Bugar... (det var kardborreband till min fuzzhat) :)

Nä, det är fan inge kul att bli blåst. Vet inte hur man ska få bukt på sånt här. Vore kul med en kommentar från vedebörande...

:hej

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...