Blåst av SH-medlem

Status
Ej öppen för fler svar.

Therudeboy

Guest
Hur svårt ska det va? skicka skiten till kronofogden bara. Alltså ett kravbrev först.

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
hojlös
Ska man skicka grejerna först och sen få pengarna?
Eller först få pengar, sen skicka?
Någon får ju ta risken, och det e så tråkigt att någon kan vara så oärlig! :4skrika
Det e klart att man kan skicka mot postförskott, men vi hojåkare ska väl ändå hålla ihop, inte lura varann. Det e ju tråkigt att man ska behöva utgå ifrån att alla är bedragare.
Jag tycker killen ska göra rätt för sig, har han fått böckerna ska han betala, det finns inga undanflykter. Han behöver inte förklara sig, det är bara att betala som gäller!
BETALA!!!!!!!!!!! :fatta!

Man hoppas ju att vi alla ska hålla ihop och stå upp för varann, vilket jag tror de flesta gör. Men man ska tänka sig för innan man blåser någon. Man kan ju råka blåsa "fel" person, med tråkiga efterräkningar som följd. :mad:

Nej jag röstar på att vi är reko allihop!

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Swedie skrev:
Funderar på att om inte man ska ta och tillverka ett "betyg" system på medlemmarna, där man äver ser vilka som röstat vad på personen för att se till att folk inte bara skojar runt o sätter minus 10 i betyg eller nått.

T.ex ett "kommentarsystem". Där man betygsätter på en skala från 1-10 och sen även kan få lägga in en Kommentar om köpet/försäljningen.

Vore detta nått?

Ja en toppenidé!! ungefär som på Ebay kanske??

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Swedie skrev:
en regel är nog att inte sälja till de som fortfarande försörjer sig på mamma och pappa (de under 18). T.ex Limstift

Jag tycker det är ganska lågt att dra alla över en kam på det sätt som du gör.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Fearless skrev:
Det är ju en pricipsak, spelar ingen roll om det är 6 mån eller 6 dagar man ska ha sina pengar.

Självklart. Men personligen hade jag kanske försökt göra lite mer för att få tag på personen ifråga. Telefonnummer, vad som helst. Jag hade a l d r i g gått med på att vänta i ett halvår för att få 400:-

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
PacMan skrev:
Jag tycker det är ganska lågt att dra alla över en kam på det sätt som du gör.
jo det var det nog.. menade inte så illa som det låter. Har ju själv varit under 18 faktiskt.. ledsen för det. Vad jag menade var som sagt de som ej har egen inkomst, som så gärna vill ha, och frågar om en tjänst där man betalar vid ett senare tillfälle.

:rodnar

fredrik_wt

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
ATV
Therudeboy skrev:
Hur svårt ska det va? skicka skiten till kronofogden bara. Alltså ett kravbrev först.

så du tror att om jag skickar ett brev till fogden där jag påstår att du är skylldig mig 10 lax.. så kommer han ögona böj o tar din hoj o tv :kocko :rofl
Måste ju givetvis finnas ett avtal och det lär ju knappast finnas...

Finns det har du dessutom rätt till dröjsmålsränta, dock inga 100% även det är lagstadgat.

Förövrigt säger ju sunt förnuft att man ska betala... skicka tillbaka är inget alternativ :kocko
Nej stryck på sånt här :fatta!

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Swedie skrev:
jo det var det nog.. menade inte så illa som det låter. Har ju själv varit under 18 faktiskt.. ledsen för det. Vad jag menade var som sagt de som ej har egen inkomst, som så gärna vill ha, och frågar om en tjänst där man betalar vid ett senare tillfälle.

:rodnar

Oki, lugnt! :)
Inte för att jag är under 18, men alla HEDERLIGA sporthojare bör ju ha rätt att handla på detta sett, oavsett ålder.

Therudeboy

Guest
fredrik_wt skrev:
så du tror att om jag skickar ett brev till fogden där jag påstår att du är skylldig mig 10 lax.. så kommer han ögona böj o tar din hoj o tv :kocko :rofl
Måste ju givetvis finnas ett avtal och det lär ju knappast finnas...

Finns det har du dessutom rätt till dröjsmålsränta, dock inga 100% även det är lagstadgat.

Förövrigt säger ju sunt förnuft att man ska betala... skicka tillbaka är inget alternativ :kocko
Nej stryck på sånt här :fatta!

Klart som fan du kan skicka ett kravbrev på han, betalar han inte inom angivet datum så för du det bara vidare till kronofogden. Man kan ju alltid skicka det som delgivning så inger det kanske lite mer respekt?

fredrik_wt

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
ATV
Therudeboy skrev:
Klart som fan du kan skicka ett kravbrev på han, betalar han inte inom angivet datum så för du det bara vidare till kronofogden. Man kan ju alltid skicka det som delgivning så inger det kanske lite mer respekt?

jo jo... lycka till kan ju behövas i så fall. :lol

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Limstift: Läser du denna tråden så kan du väl åtminstone ha såpass mycket råg i ryggen så att du betalar killen sina pengar ????

//R

Therudeboy

Guest
fredrik_wt skrev:
mmm jag vad bra.. jag har extrajobbat på kronofogdemyndigheten så jag vet inte.

Precis du verkar ju inte veta. Vill du diskutera vidare så tar vi det via pm.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Ravetrancer skrev:
Limstift: Läser du denna tråden så kan du väl åtminstone ha såpass mycket råg i ryggen så att du betalar killen sina pengar ????

//R

senast aktiv 19:53 och tråden startades 20:05 så han har nog inte det... men hoppas kan man att det finns tillräckligt mycke "råg i ryggen" att han ger en kommentar! klart intressant hur svart kommer se ut...

fredrik_wt

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
ATV
UrbanTiger skrev:
Jodå det funkar aldeles utmärkt att göra så. En före detta kollega blev krävd på typ 50.000:- av sin morsa för diverse "skulder" sedan upväxten. Kom som ett betalningsföreläggande från kronofogden. 14 (10 arbetsdagar) dagar kar man på sig att överklaga och förklara varför man inte vill betala. Gör man det så lämnas ärendet tillbaka eller ev. att dom hjälper till med rättsprocessen om det nu skulle finnas ett avtal. Svarar man inte i tid så blir det utmätning oavsett om det finns ett avtal eller inte.
Kollegan slapp betala efterssom han bestred i tid om ni nu undrar.
Kostar väl 500:- att ansöka om betalningsföreläggande, det får man nog lägga på skulden åxå.

Precis uteblivet svar från kravbrev som person löst ut ses som ett godkännande

(Tycker dock inte sånt ska behövas... inte mkt o orda om 400. bara o pynta)

Therudeboy

Guest
fredrik_wt skrev:
Precis uteblivet svar från kravbrev som person löst ut ses som ett godkännande

(Tycker dock inte sånt ska behövas... inte mkt o orda om 400. bara o pynta)

Nyss funkade det ju inte enligt dig. ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...