Blåst av SH-medlem

Status
Ej öppen för fler svar.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Rigge skrev:
Ett halvår har han ju haft...
Självklart försvarar jag ingen här, undrade bara om detta att starta en tråd om saken var det bästa. Ett gammalt hederligt telefonsamtal hade kanske fungerat bättre.

Sen är det viktigt att vara *väldigt* tydlig när man gör affärer över nätet. Det är lätt att folk missupfattar saker och ting (särskilt om de vill missuppfatta :rolleyes:). Brukar själv köra nåt i stil med: "Det här datumet postar jag paketet, det här datumet överför du x kronor på konto y" osv.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Han är ju ganska aktiv enligt hans senaste inlägg. Senast idag postade han ju nåt. Riktigt dålig stil.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Emmi skrev:
Han är ju ganska aktiv enligt hans senaste inlägg. Senast idag postade han ju nåt. Riktigt dålig stil.

Han har i princip ett inlägg per dag sedan i december, längre än så orkade jag inte kolla. Det borde väl betyda att man i allra högsta grad är aktiv som du skriver.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
d1ce skrev:
Han har i princip ett inlägg per dag sedan i december, längre än så orkade jag inte kolla. Det borde väl betyda att man i allra högsta grad är aktiv som du skriver.
Jo, men det är ju inte alla här som använder PM. Därav alla "xxx har PM"-trådar. Äsch, strunt samma förresten. Vi får väl låta personen ifråga försvara sig iaf först och se vart det leder.

Att bryta ett avtal genom att inte betala är i vilket fall som helst mkt dålig stil.
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Fasen vilken dålig stil, ett halv år senare så säger han som du sa "jag behöver dem inte mer" vilken grym idiot säger jag bara.... Vi är inga senila idioter här som inte kan lista ut att du kanske redan har läst/studerat igenom dem bökerna?!

Tycker du ska göra något åt det för detta drar ju ner på förtroendet pga honom här inne, exempelvis hos mig så ökar ju nu säkerheten ifall jag någon gång ska skicka något till någon här som man inte känner till 100% och kanske DU inte får grejorna/bökerna av mig för jag är för rädd att inte få pengarna?
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Att tänka på vid försäljning:

*Muppradar på
*Pengarna först


Kräv ränta på pengarna!
 

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Ja
Undra om det är ok att "köpa" hans utannonserade skyddsutrustning nu och lämna tillbaka allt efter säsongen...?
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
berggren_martin skrev:
Jo, men det är ju inte alla här som använder PM. Därav alla "xxx har PM"-trådar. Äsch, strunt samma förresten. Vi får väl låta personen ifråga försvara sig iaf först och se vart det leder.

Att bryta ett avtal genom att inte betala är i vilket fall som helst mkt dålig stil.

Jo, det är väl sant, men att döma av hans svar så tror jag han läst de PM som skickats.

Jag tycker det är sjukt dålig stil när vi istället kan hjälpa varandra och underlätta en hel del.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Funderar på att om inte man ska ta och tillverka ett "betyg" system på medlemmarna, där man äver ser vilka som röstat vad på personen för att se till att folk inte bara skojar runt o sätter minus 10 i betyg eller nått.

T.ex ett "kommentarsystem". Där man betygsätter på en skala från 1-10 och sen även kan få lägga in en Kommentar om köpet/försäljningen.

Vore detta nått?
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Swedie skrev:
Funderar på att om inte man ska ta och tillverka ett "betyg" system på medlemmarna, där man äver ser vilka som röstat vad på personen för att se till att folk inte bara skojar runt o sätter minus 10 i betyg eller nått.

T.ex ett "kommentarsystem". Där man betygsätter på en skala från 1-10 och sen även kan få lägga in en Kommentar om köpet/försäljningen.

Vore detta nått?

Helt klart, låter som en bra idé!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top