Blev förälskad... hjälp mig sporthoj!

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Äsch... har inget pass. Har ju ett nationellt ID-kort men det räcker ju inte för att söka visum. Ska försöka söka visum nu ändå och sen fixa ett pass när jag kommer tillbaka till Sverige, tar inte speciellt många arbetsdagar.

Tack för alla tips och berättelser... :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Äsch... har inget pass. Har ju ett nationellt ID-kort men det räcker ju inte för att söka visum. Ska försöka söka visum nu ändå och sen fixa ett pass när jag kommer tillbaka till Sverige, tar inte speciellt många arbetsdagar.

Tack för alla tips och berättelser... :)

Inget pass... my god. Trodde jag alla i sverige hade. :va

Det tar 5 arbetsdagar när du kommer hem.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
*ASG
Inget pass, på luffen i europa och nyförälskad.

Jupp fjortis varning.

ok lite visdom från någon som är över 14 (knappt 15 fyllda).

1) Alla är roligare på semestern när inte vardagen kommer in o stör.
2) Alla är snyggare när de ler, specielt när de ler mot dig !
3) Är hon långtifrån så är det mer exotiskt se punkt 1
4) Alla är bättre på semestern än de är i verkligheten
5) Har du druckit är hon snyggare, inte för att hon är det utan för att du vill att hon är det.
6) Positiv är bättre än negativ, förutom HIV.
7) Plasta in, även om det känns dumt vid tillfället annars kan det kännas värre senare se tex punkt 5.
8) Snygghet, rikhet, hjärna, moral och etik är ofta saker som inte går hand i hand. Gäller även släkt o vänner.
9) Chanser är till för att tas, inte för att sura över att man inte tog.
10) Nya upplevelser och resande gör så att man växer som människa.

11) livet är till för att levas jag tror inte att det handlar om att komma som snyggaste/rikaste liket till kyrkogården.
Kanske handlar det om att kunna ge mer än man tar i världen ?

Lycka till och i ditt fall skulle jag nog tänka lite extra på nr 8.
Distans (inte meter) har en förmåga att få en att se annorlunda på saker efteråt.

Last edited:

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Inget pass... my god. Trodde jag alla i sverige hade. :va

Det tar 5 arbetsdagar när du kommer hem.

Hade ett pass men har slarvat bort det. Sen reser du ju inom europa med ett ID-kort utan problem.
Men givetvis ska jag fixa ett nytt pass.

Min lillebror blev försälskad i en vacker ryska för några år sen, dom gifte sig i Ryssland.
Dom ska skilja sig nu,

Ajdå. Beklagar. Hehe, nåja, har verkligen aldrig tänkt mig att gifta mig med henne. Det vore ju jävligt skumt om man endast känt varandra i 4 dagar. Mer att jag helt enkelt vill lära känna henne bättre ;)

*ASG
Inget pass, på luffen i europa och nyförälskad.

Jupp fjortis varning.

ok lite visdom från någon som är över 14 (knappt 15 fyllda).

1) Alla är roligare på semestern när inte vardagen kommer in o stör.
2) Alla är snyggare när de ler, specielt när de ler mot dig !
3) Är hon långtifrån så är det mer exotiskt se punkt 1
4) Alla är bättre på semestern än de är i verkligheten
5) Har du druckit är hon snyggare, inte för att hon är det utan för att du vill att hon är det.
6) Positiv är bättre än negativ, förutom HIV.
7) Plasta in, även om det känns dumt vid tillfället annars kan det kännas värre senare se tex punkt 5.
8) Snygghet, rikhet, hjärna, moral och etik är ofta saker som inte går hand i hand. Gäller även släkt o vänner.
9) Chanser är till för att tas, inte för att sura över att man inte tog.
10) Nya upplevelser och resande gör så att man växer som människa.

11) livet är till för att levas jag tror inte att det handlar om att komma som snyggaste/rikaste liket till kyrkogården.
Kanske handlar det om att kunna ge mer än man tar i världen ?

Lycka till och i ditt fall skulle jag nog tänka lite extra på nr 8.
Distans (inte meter) har en förmåga att få en att se annorlunda på saker efteråt.

Hmm... Fina idéer. Jag reser utan pass. Men har fortfarande ett ID-kort, ett körkort, mitt visa-kort och givetvis ett sjukförsäkringskort. Så jag känner mig någorlunda säker.

Vad beträffar fjortis vet jag inte riktigt. Har bott själv sen jag varit 16-17 och är 21 nu. Givetvis har jag träffat brudar jag inte fallit för i överflöd. Man har umgåtts, haft trevligt och knullat lite.. Men detta var annorlunda. Kanske är jag rookie och har inte haft en semesterflört ännu.. :)

I vilket fall som helst vet jag att semester är semester och att folk är annorlunda på semestern. Problemet är väl snarare inte att jag vill dejta henne eller gifta mig med henne (crazy?) utan att jag bara hade velat se hur hon är utanför semestern.

Sen värdesätter jag inte rikedom och utseende före allt i världen. Men hon hade många andra trevliga egenskaper och de ser jag mer som en bonus. Att hon är advokat skadar ju inte, för då kan hon dra in kosing och jag kan glida runt på min motorcykel större delen av tiden. :) :Bugar:Bugar

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Glöm nu inte att fixa pass i god tid. Jag glömde det så jag var tvungen att offra en lördag för att fixa ett rosa provosoriskt fjollpass för tusenlappen :gnissla

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hade ett pass men har slarvat bort det. Sen reser du ju inom europa med ett ID-kort utan problem.
Men givetvis ska jag fixa ett nytt pass.

Visst reser du inom europa utan problem, men du kan inte bara spontandra nånstans där de kräver pass.
Själv reser jag alltid med pass... även om det så bara är till Norge. Man vet inte var man hamnar när resan är slut, en gång körde jag till Göteborg i jobbet och 48h senare när jag kom hem hade jag lyckats vara en sväng till London också (även det i jobbet)... på den tiden låg alltid passet i datorväskan.

Som din situation nu, tänk om hon nu säger "Följ med mig hem till Ryssland, vi åker nu jag betalar..." Vill du då stå där och säga "Kan inte, jag har inget pass". ;)

Sen hoppas jag att du förlustanmält ditt borttappade pass. :fakta

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Visst reser du inom europa utan problem, men du kan inte bara spontandra nånstans där de kräver pass.
Själv reser jag alltid med pass... även om det så bara är till Norge. Man vet inte var man hamnar när resan är slut, en gång körde jag till Göteborg i jobbet och 48h senare när jag kom hem hade jag lyckats vara en sväng till London också (även det i jobbet)... på den tiden låg alltid passet i datorväskan.

Som din situation nu, tänk om hon nu säger "Följ med mig hem till Ryssland, vi åker nu jag betalar..." Vill du då stå där och säga "Kan inte, jag har inget pass". ;)

Sen hoppas jag att du förlustanmält ditt borttappade pass. :fakta

Nej. Det har jag så vitt jag vet inte gjort. Men det är inte så att jag låg på stranden och det var borta. Var hos mina föräldrar och hittade det inte i väskan sen, tror det ligger någonstans i någon väska på någon vind snarare än att det är stulet. Hehe.. tänk om hon hade sagt det ;) fy fan då hade man mått dåligt, aja hem snarast och fixa pass nu.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
stecktech,

har du hennes mailadress?
Glöm inte att skicka henne länken till den här tråden.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nej. Det har jag så vitt jag vet inte gjort. Men det är inte så att jag låg på stranden och det var borta. Var hos mina föräldrar och hittade det inte i väskan sen, tror det ligger någonstans i någon väska på någon vind snarare än att det är stulet. Hehe.. tänk om hon hade sagt det ;) fy fan då hade man mått dåligt, aja hem snarast och fixa pass nu.

Ok, ja är du säker på det så tycker jag att du skall leta istället för att skaffa nytt.

Minsta osäker så förlustanmäl det, ett pass räcker långt för lite sjysst identitetsbedrägeri. :fakta

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
stecktech,

har du hennes mailadress?
Glöm inte att skicka henne länken till den här tråden.

Har hennes facebook och svar: Nej! haha det tänker jag inte ;)

Ok, ja är du säker på det så tycker jag att du skall leta istället för att skaffa nytt.

Minsta osäker så förlustanmäl det, ett pass räcker långt för lite sjysst identitetsbedrägeri. :fakta

Eller 15 minuter på flygplatsen :tummenupp

Det var nog säkert två år sen eller mer jag tappade bort det..

Är det så fel att jag konstant startar onödiga trådar och underhåller er på sporthoj med intressanta frågeställningar
och meningslösa diskussioner?

Finns ju en anledning till att jag är högaktuell på SH-bladet.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Du skulle så klart viskat i hennes öra där under eiffel att i kärlekens värld så finns inga gränser, samtidigt som du smyger fram med en ros sosaknar motstycke.. Om det mot förmodan inte skulle funka så går man på plan b och smyger i rohypnol i drinken. Den är bergssäker.. :)

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Du skulle så klart viskat i hennes öra där under eiffel att i kärlekens värld så finns inga gränser, samtidigt som du smyger fram med en ros sosaknar motstycke.. Om det mot förmodan inte skulle funka så går man på plan b och smyger i rohypnol i drinken. Den är bergssäker.. :)

Hon är ryska. Det finns en chans att hon utvecklat immunitet mot rohypnol.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC