Blev förälskad... hjälp mig sporthoj!

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
På lördag kommer hon ;) Tror jag, det är ju inte bombsäkert, men hon har köpt biljetter iallafall och fått ledigt! :)

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Okej, sporthoj.. Jag har varit och handlat idag. Ett 2-manna tält, en sovsäck, ett liggunderlag och ett stormkök :) Ni kan ju dra några slutsatser här men nu har jag en fundering om packning.

Jag har ju monterat en pakethållare, tänkte försöka få ner allt skit i en 75 liters backpacker ryggsäck och sen lägga den tvärs på pakethållaren och dra spännband över. Tror ni det räcker? Har givetvis försökt hålla allting så lätt som möjligt... Så slipper man sidoväskor och kan sen direkt bara bära ryggsäcken när man ska ut och vandra :)

Ska försöka visa med en bild hur jag tänkt.

spännband.png

Sen har jag köpt ett stormkök från ÖOB också... :) Det är ju ingen rocket-science det där men det står bara att det är i Aluminium och ingenting om vilket bränsle man ska köra ner i det? Tack för snabba svar!!

Sen kommer jag säkert bli hatad här på Sporthoj. Men det lär nog vara en del slarv på utrustningsdelen den närmaste tiden. Ska givetvis ha ryggskydd och någon form av MC jacka med hjälm och handskar. Men det lär bli vanliga Jeans och sneakers den närmaste tiden. Känns inte aktuellt att dra på sig allt skit och sen dra ut och vandra?! Var fan ska man göra av allt liksom.

Och jag tror man är säkrare i lagliga 90 naken än i ett skinnställ i 200+ blås ändå :)

Last edited:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Klart som fan att jag inte betalar hennes biljett haha, hon får bo och äta gratis hos mig, men hennes resa betalar jag icke :) vafan... så desperat kommer jag aldrig bli.. :p

Fan tror ni om mig egentligen, skaffa volvo, betala resor etc. Nej nej..

Du kör ER6, klart man får såna vibbar. :hihi

Tommy.exe

Guest
Vet den här juriststuderande hotellbrewden om att ni ska campa? :brynad

Jag tror du bor nära mig, jag vill vara med när du visar packningen. :hihi

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Du kör ER6, klart man får såna vibbar. :hihi

Well, jag har inte råd med något snabbare. Men givetvis ska det bli snabbare dock kommer jag nog aldrig på RR eller supersport hojar då jag älskar att köra längre rundor lika mycket som att köra fort. SV1000S är nog nästa hoj jag siktat in mig på :)

Vet den här juriststuderande hotellbrewden om att ni ska campa? :brynad

Jag tror du bor nära mig, jag vill vara med när du visar packningen. :hihi

Jaså? Var bor du då :) hehe.. Jadå, hon föreslog det, så det kan nog bara bli trevligt. =) Hon verkar stanna i 14 dagar så det lär vara en del upplevelser som ska göras.

Inga svar på mina frågor?!

Tommy.exe

Guest
Jaså? Var bor du då :) hehe.. Jadå, hon föreslog det, så det kan nog bara bli trevligt. =) Hon verkar stanna i 14 dagar så det lär vara en del upplevelser som ska göras.
Inga svar på mina frågor?!

Jaha, på så vis.:crash

Jag bor i Sussbojj(Sölvesborg). Precis norr om nordöstra skåne. :)

E* Nej jag kan inget om camping. Jag gillar hotell. :p

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Jaha, på så vis.:crash

Jag bor i Sussbojj(Sölvesborg). Precis norr om nordöstra skåne. :)

E* Nej jag kan inget om camping. Jag gillar hotell. :p

Okej, men frågan var om den packningstaktiken skulle fungera? :) haha fast det får man väl reda på när man börjar köra ... :död och sen vad man ska fylla den stormköksbrännaren med? :Bugar

Sölvesborg är inte så långt ifrån Hässleholm. Tänkte dra till Åhus med henne då hon gärna vill se havet =)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Stormkök av modellen trangia skall ha rödsprit, dom med pump skall ha fotogen och vissa gamla körs på bensin.

Men jag kan svära på att ditt går på sprit.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Stormkök av modellen trangia skall ha rödsprit, dom med pump skall ha fotogen och vissa gamla körs på bensin.

Men jag kan svära på att ditt går på sprit.

Efter en googling tänkte jag dra ner t-röd i skiten :) tack iaf!

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Dra fast alla remmar på väskan ordentligt, på med ryggsäckskondom och tjör, bara tjöör.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Allvarligt, stanna hos dig och lär känna varandra lite och knulla ett par dar och käka gott och så innan ni ger er iväg och tältar med MC. Det lär kunna bli så jävla fel om det är det första ni gör .. :3freak

Fan vad kul, hoppas allt går vägen! Själv är jag lite sucker för den "ryska looken" så jag tror det är skitbra bara :tummenupp

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
I dom flesta fall, och i synnerlighet första gången man ska ut och vandra så är ett bra tips att lägga fram allt på golvet man vill ha med eller tror sig behöva. Sen plockan man bort hälften.

Antar att ungefär detsamma gäller när man ska ut o hoj-semestra. Speciellt om ni ska campa och det säkert blir så att ni kommer knalla runt en del med packning. Att gå runt med en väska på mer än 20 kg är inte kul. Sista gången jag var i väg på en vandring i fjällen utgick jag från en väska på ca. 16 kg. Men då med all mat med mig, vilket ni slipper. Men å andra sidan lär ni behöva mer kläder och dessutom allt en brud absolut inte klarar sig utan. Packa oxå så damen får ett par kg lättare packning.

Lycka till! :tummenupp

PS. Jag hoppas det finns ett litet förtält där ni kan förvara väskorna på natten. Annars kommer ni inte få plats, hur kära ni än är. DS.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Detta kan inte tryckas på tillräckligt... och se för f-n till att inga remmar eller dylikt hänger från packningen.

Absolut. Ska göras :)

Allvarligt, stanna hos dig och lär känna varandra lite och knulla ett par dar och käka gott och så innan ni ger er iväg och tältar med MC. Det lär kunna bli så jävla fel om det är det första ni gör .. :3freak

Fan vad kul, hoppas allt går vägen! Själv är jag lite sucker för den "ryska looken" så jag tror det är skitbra bara :tummenupp

Haha, vi har känt varandra i 5 dagar, snackat i 2 veckor. Men vädret ser inte ut att bli för bra, ska nog inte iväg och campa det första vi gör så att säga :) och ingen extrem camping heller för den delen.

I dom flesta fall, och i synnerlighet första gången man ska ut och vandra så är ett bra tips att lägga fram allt på golvet man vill ha med eller tror sig behöva. Sen plockan man bort hälften.

Antar att ungefär detsamma gäller när man ska ut o hoj-semestra. Speciellt om ni ska campa och det säkert blir så att ni kommer knalla runt en del med packning. Att gå runt med en väska på mer än 20 kg är inte kul. Sista gången jag var i väg på en vandring i fjällen utgick jag från en väska på ca. 16 kg. Men då med all mat med mig, vilket ni slipper. Men å andra sidan lär ni behöva mer kläder och dessutom allt en brud absolut inte klarar sig utan. Packa oxå så damen får ett par kg lättare packning.

Lycka till! :tummenupp

PS. Jag hoppas det finns ett litet förtält där ni kan förvara väskorna på natten. Annars kommer ni inte få plats, hur kära ni än är. DS.

Hehe tack för tipsen, ska tänkas på :)

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Tjacka sidvagn så har du löst problemet med packning!!!

Inte Åhus för att campa.
Åk gärna dit och visa henne byn men campa hellre nere på Österlen ist.
Sen om hon får träsmak i röven när ni åker till Åhus så sväng inom Göinge Fridhem och ta en fika!!!

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Som ett litet tips sotar metanol mindre än etanol (T-sprit), dyrare å kan va svårare å få tag i... Ja köper på lokala färghandeln men metanol e tydligen belagt me "restriktioner" så man får troligvis uppge lite uppgifter samt att man hamnar i nån databas... Nu menar ja ren mettis å inte färdigblandad modellsoppa...

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Som ett litet tips sotar metanol mindre än etanol (T-sprit), dyrare å kan va svårare å få tag i... Ja köper på lokala färghandeln men metanol e tydligen belagt me "restriktioner" så man får troligvis uppge lite uppgifter samt att man hamnar i nån databas... Nu menar ja ren mettis å inte färdigblandad modellsoppa...

Absolut det bästa att ha i stormköket.

Skulle man inte få tag i det så blanda i 20% vatten i T-dojjan så sotar skiten mindre.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Tjacka sidvagn så har du löst problemet med packning!!!

Inte Åhus för att campa.
Åk gärna dit och visa henne byn men campa hellre nere på Österlen ist.
Sen om hon får träsmak i röven när ni åker till Åhus så sväng inom Göinge Fridhem och ta en fika!!!

Får vi hoppas att hon inte får alltför lätt, för hon ska ju med hoj ner till Holland haha är det iallafall tänkt preliminärt.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC