BMW 650 Xmoto

RICKARD B

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2008
Ort
Ronneby
Hoj
BMW 650 Xmoto 07a
Hej på er!
Har köpt mig en BMW 650 Xmoto. (Min första hoj)
Tycker den går fint men det känns som den är strypt? Att det finns mer att ge...
Har Googlat lite efter tillbehör men inget vidare resultat.
Nu till frågan.
Någon som har några ideer/tips på vad jag kan göra med den för att få mer pulver i den?

Hoppas frågan är i rätt forum?

MVH
Rickard
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
köpa öppen dämpare o ev öppna luftboxen lite,, sen behöver bränslet justeras för o få effekten,, o de kanske bmw själva kan göra :va
 

RICKARD B

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2008
Ort
Ronneby
Hoj
BMW 650 Xmoto 07a
Tackar!

Fattar inte varför de strypt den från början. Ja ja... ska ringa runt lite på måndag.

Tack igen!

MVH
Rickard
 

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Jag har satt på slipon på min och det känns helt klart bättre än orginal.
Har hört att det blir ännu bättre om man tar bort locket till luftburken samt tar bort pappfiltret och monterar ett skumfilter istället.
Det finns många trådar på http://www.advrider.com/ om du söker på x challenge (som har samma maskin som xmoto).
 

H-K

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
-07 BMW Xmoto
Har knappt kört den, inget kort än. Dock retar jag mig på framlampan, framskärmen och den pinsamt stora ljuddämparen så det ska bytas men annars är jag nöjd. Utöver det hade jag tänkt slänga på någon kugg mindre drev fram, öppna luftburken och i med skumfilter och städa baken
 

Xmotojohan

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2008
Ort
sthlm
Hoj
bmw g650xmoto
Har knappt kört den, inget kort än. Dock retar jag mig på framlampan, framskärmen och den pinsamt stora ljuddämparen så det ska bytas men annars är jag nöjd. Utöver det hade jag tänkt slänga på någon kugg mindre drev fram, öppna luftburken och i med skumfilter och städa baken

ang städa baken , så har xmoton en snabbkoppling till hela skyllthållaren bara så du vet, bara att ta bort fyra skruvar å dra i snöret.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Sådär, lagt handpenning på en -07 med Acrapipa idag. Längtar än mer till våren nu :)

Förslag på vart man hittar en ny tail? Läppen som sitter på är rätt svulstig :hihi
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
inga som ska modda i vinter?

Till å börja med skall jag få hem hojen. Men sen jag har lite planer:

- Bakläppen skall så klart bort.
- Nya backspelgar.
- Nytt luftfilter, vilket skall vara bra för Acrapipan?
- Ny färg ... helst skulle jag vilja ha vit istf röd. Ni som har cykeln, är det genomfärgad plats, eller bara lackad? Xchallenge har vit plast som verkar passa, men då får man en "crossframskärm" vilket jag inte vill ha.

Nåja, jag brukar ha mycket planer, vi får se vad det blir av dem.

Någon annan med några kul ideér? Någon som sett något ballt på nätet som kan visa bilder?
 

Xmotojohan

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2008
Ort
sthlm
Hoj
bmw g650xmoto
Till å börja med skall jag få hem hojen. Men sen jag har lite planer:

- Bakläppen skall så klart bort.
- Nya backspelgar.
- Nytt luftfilter, vilket skall vara bra för Acrapipan?
- Ny färg ... helst skulle jag vilja ha vit istf röd. Ni som har cykeln, är det genomfärgad plats, eller bara lackad? Xchallenge har vit plast som verkar passa, men då får man en "crossframskärm" vilket jag inte vill ha.

Nåja, jag brukar ha mycket planer, vi får se vad det blir av dem.

Någon annan med några kul ideér? Någon som sett något ballt på nätet som kan visa bilder?

själv så undrar jag on det går att montera ny gasrulle med lite kvickare respons?har inte sett något på nätet,

bmws orginal kåpor är svindyra tror att framstänkan på xchallenge kostar 2200, så jag tror att jag ska köpa en ej orginal på 24mx.se

kollade på bmw s led blinkers snygga men dyra, så det kanske blir biltemas istället.

ang byta färg så vet jag inte om det är lackat eller inte? tror att framkåpan är lackad troligen svart under såg en lackskarv på min

letar rykrör nu tror de blir ett scorpion.

har du sett något pc till 650n eller?

// johan
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Kollade på PC:s hemsida, där fanns inte G650 Xmoto med, men det kanske finns om man pratar med dem?
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top