BMW 650 Xmoto

H-K

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
-07 BMW Xmoto
Tänkte kolla om någon här vet ifall gaffelbenskydden från Xchallenge passar rakt av på Xmoto?
 

Xmotojohan

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2008
Ort
sthlm
Hoj
bmw g650xmoto
Tänkte kolla om någon här vet ifall gaffelbenskydden från Xchallenge passar rakt av på Xmoto?

tror inte det , det är olika artikel nr gafflarna å så ser det ut som att skydden är monterade med skruvar på sidan av gaffelbenet på xc å jag tror inte att xm har några skruvhål där.
 

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Ort
Riverlake
Hoj
XT660R / X
För er BMW 650 finns ett bra forum, f650.com, där finns mektips mm mm. Jag använde den rätt mycket när jag meckade min F650 Dakar.
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Fattar inte varför de strypt den från början. Ja ja... ska ringa runt lite på måndag.

Tack igen!

MVH
Rickard

Min nya Husaberg hade 7! strypningar, den hade 9 hästar från början... haha... lite moped över det. :)

Fick plocka bort massa grejer för att få den att gå fullt, så kolla i handboken eller googla runt.

Lycka till!
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
köpte en på 24mx.se men jag vet inte om jag ska ha den! tycker att retardstuket bara blir snyggare kul att inte vara som alla andra,

har u fått hem din ännu?

Ok, då avvaktar jag lite med stänkan.

Den står i förrådet! Tänkte åkt en liten tur i lördags men kom inte längre än till brevlådan. Sjukt halt :D
 

Xmotojohan

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2008
Ort
sthlm
Hoj
bmw g650xmoto
Ok, då avvaktar jag lite med stänkan.

Den står i förrådet! Tänkte åkt en liten tur i lördags men kom inte längre än till brevlådan. Sjukt halt :D


jag väntar spänt på att våren ska komma :huvet
tror att det ska bli en led lampa till p-ljus fram så man syns litebättre
letar efter en ljuddämpare men de är ju så sjukt dyra.
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Köpte en Xmoto igår och var ute och körde idag!
Mycket smidigt och trevlig hoj.
Ska bli riktigt kul att ta ut den på gocartbana / bana och köra där!

Någon som har några dynokurvor med slipon annan ecu osv?
 

Bifogat

  • 2008_BMW_G_650_xmoto+dyno.jpg
    2008_BMW_G_650_xmoto+dyno.jpg
    45.2 KB · Visningar: 245
Last edited:

Xmotojohan

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2008
Ort
sthlm
Hoj
bmw g650xmoto
Köpte en Xmoto igår och var ute och körde idag!
Mycket smidigt och trevlig hoj.
Ska bli riktigt kul att ta ut den på gocartbana / bana och köra där!

Någon som har några dynokurvor med slipon annan ecu osv?

tyvär inga dynokurvor:(,men det ska tydligen bli bättre gasrespons med locket till luftburken borttaget:tummenupp det finns en som säljer ett chip på ebay som tydligen ska funka bra ,den lurar motorn att tro det är kallare än vad det är =mera soppa . men man ska nog ta bort katten först // johan
 

H-K

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
-07 BMW Xmoto
Är det någon här som orkar fixa måtten på sitt batteri? Det sitter ett för stort batteri på min som bucklat den högra kylarvingen, så tänkte skaffa nytt i rätt storlek.

Edit: Slänger upp två bilder på den



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
 
Last edited:

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Är det någon här som orkar fixa måtten på sitt batteri? Det sitter ett för stort batteri på min som bucklat den högra kylarvingen, så tänkte skaffa nytt i rätt storlek.

Edit: Slänger upp två bilder på den



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Riktigt snygg, vad är det för framskärm? KTM lampa?
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Kanonsnyggt! Kan man vara så fräck och be om lite kort på hur du gjort med bakstänklappen? Vart sitter nr-plåten? Blinkers?

Vart köpte du framstänkan?
 

H-K

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
-07 BMW Xmoto
Kanonsnyggt! Kan man vara så fräck och be om lite kort på hur du gjort med bakstänklappen? Vart sitter nr-plåten? Blinkers?

Vart köpte du framstänkan?

Tackar. Har inte gjort något med regskylten än, bara skruvat bort den. Kommer nog sätta den i innerskärmen mot alurören så småningom. Ska se om jag hittar några schyssta miniblinkers att sätta både fram å bak. Måste bara skaffa mc-kortet först... Alla KTM-delar köpte jag på: http://www.karlstrommotor.se
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(

H-K

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
-07 BMW Xmoto
Från vilken KTM är framskärmen och
gaffelskydden? Behövde du modda dem något?

Har för mig att det bara stod supermotard 02- på framskärmen, ingen specefik modell. Gaffelbenskydden är till Xchallenge och passar rakt av. Skärmen behövde en liten "hållare", en liten konsol typ.
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Har för mig att det bara stod supermotard 02- på framskärmen, ingen specefik modell. Gaffelbenskydden är till Xchallenge och passar rakt av. Skärmen behövde en liten "hållare", en liten konsol typ.

Har du lust att fota hållaren? vill gärna sätta på en skärm på min rackare också...lite trist som den är...
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top