BMW 650 Xmoto

Xmotojohan

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2008
Ort
sthlm
Hoj
bmw g650xmoto
Nån som vet nån tankväska som passar bra på xmoton?

Tror det finns någon orginal väska men den är ganska liten. Annars får du prova dig fram , ska själv prova med en från alltommc. Får se hur den passar.

Tror att det bara är vi två som har xmoto hojar i sthlm :tummenupp
Har du gjort något roligt på din?
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Sitter faktiskt med Bmws tillbehörs katalog och kan inte hitta någon, touratech har nån förvisso men ska ha ganska duktigt betalt... Berätta gärna om du hittar nån för en vettig peng!

Köpte min av saeco12 här på forumet och har bara kompletterat med gaffelbenskydd från X-challenge till crosskärmen som satt på.
Annars är den enda modden acrapipan... Vet faktiskt inte vad man ska hitta på då eftermarknaden är minst sagt begränsad?

Jo, vi verkar ganska ensamma att köra X-moto i sthlm:D
 

CRY

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha WR450F
Hej, vill lyfta frågan kring prestanda på denna hoj, tidigare i tråden nämns det att den är slöare än KTM 660, men hur upplevs den jämfört med KTM 640 LC4 och Yamaha XT 660 X ? Jag har haft båda dessa och det vore kul och höra vad ni tycker.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Hej, vill lyfta frågan kring prestanda på denna hoj, tidigare i tråden nämns det att den är slöare än KTM 660, men hur upplevs den jämfört med KTM 640 LC4 och Yamaha XT 660 X ? Jag har haft båda dessa och det vore kul och höra vad ni tycker.

Hej!

Har haft en xt660x som vart stulen:huvet Hade fram tills inatt en X-moto som också vart stulen:huvet
Hur som haver upplever jag X-moton som ganska markant piggare dock så är den svagare på låga varv än Xt:n
I övrigt är X-moton piggare på svängar och det känns verkligen att den har mindre kilon att släpa på. Men ska jag åka långt så är Xt mitt val.

Ktm har jag aldrig kört och kan således inte uttala mig om den.
 

CRY

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha WR450F
Hej!

Har haft en xt660x som vart stulen:huvet Hade fram tills inatt en X-moto som också vart stulen:huvet
Hur som haver upplever jag X-moton som ganska markant piggare dock så är den svagare på låga varv än Xt:n
I övrigt är X-moton piggare på svängar och det känns verkligen att den har mindre kilon att släpa på. Men ska jag åka långt så är Xt mitt val.

Ktm har jag aldrig kört och kan således inte uttala mig om den.

Inte konstigt att försäkringspremien är dyr....hoppas det löser sig.
Det verkar ju lovande att du tycker att x moto känns piggare än XT:n. XT:n var helt ok för mig, så en lite kvickare och smidigare x moto kanske det får bli.... :confused:
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Om det är nån som är intresserad av org ljuddämpare som org framskärm så har jag det liggandes då min hoj vart stulen. Pm:a bud
 

YamahaMan

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2009, KTM 690 SM... STULEN!!
nån som är intresserade av ett par fina grova grusdäck till hojen? Har ett par liggandes då jag endast åker asfalt
 

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Skövde
Hoj
För många
Hej. har ni en trevlig vår alla BMW åkare? Tänkte bara dela med mig av lite bilder inför årets första tur med mina senaste uppdateringar. Har blivit 20 kalla men härliga mil. Jävligt nöjd med resultatet, vad säger ni?

20130308_163820.jpg
20130308_163826.jpg
20130308_163832.jpg
20130308_163838.jpg
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Hej. har ni en trevlig vår alla BMW åkare? Tänkte bara dela med mig av lite bilder inför årets första tur med mina senaste uppdateringar. Har blivit 20 kalla men härliga mil. Jävligt nöjd med resultatet, vad säger ni?

Snygg! Trodde först att det var min gamla tills jag såg regnumret.
 

A.Eriksson

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW G650 X-Moto
2013-02-01-381.jpg

Såhär ser min G650 ut, är nöjd med den men funderar på att byta till något med lite mer kräm i tills nästa säsong! :)
 

Clavain

Internet Grape Machine
Gick med
6 Jun 2010
Ort
Stockholm
Hoj
KTM Adventure 990 - 07
Ett par teknikfrågor,

Är det någon som testat att köra öhlinsdämpare bak på sin xmoto och kan uttala sig om det är värt pengarna och tiden att uppgradera?

Vidare, är leovince-bakdämparen något att ha, eller ska man köra på något dyrare alternativ? Är främst ute efter mjukare roll on/roll off och respons, inte mer oväsen. :D

Annars sjukt nöjd med cykeln, särskilt ABS när man pendlar i stadstrafik.
 

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Hej!

Jag sitter inte på en Xmoto för tillfället, men tänkte höra här om någon skulle vilja byta sin Xmoto mot en Suzuki GSR600?
Tänkte att det var värt att prova här innan jag styr kosan mot blocket.
 

Raimaster

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2008 Triumph Speed Triple
Hej!
Har en X-Moto och den är riktigt trevlig med BMW's kvalitetskänsla i reglage m.m. En liten men för mig viktig fråga; orkar någon ge mig lite hjälp med installationen av en tail tidy? Har köpt ett kit från R&G, men tycker det är bökigt att tyda instruktionen? Är hyfsat bra på engelska men momenten känns luddiga. Typ hur mkt man skall plocka ned och vilka sladdar man skall riva i. Enligt reklamen skall man ju inte behöva klippa/skarva i originalkablarna? Någon vänlig själ som bytt sin skylthållare till en likadan?

//Mvh Johan
 

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Intresserad av att köpa en Xmoto. Hojta gärna till om någon vill sälja! Dräller ju inte direkt med dom på blocket.
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Tror ni att folk skulle bli bittra om jag drog ut min g650 på den lokala gokartbanan under supermotardträningen?
 

Bifogat

  • sm.jpg
    sm.jpg
    239.1 KB · Visningar: 146
Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Hej!
Har en X-Moto och den är riktigt trevlig med BMW's kvalitetskänsla i reglage m.m. En liten men för mig viktig fråga; orkar någon ge mig lite hjälp med installationen av en tail tidy? Har köpt ett kit från R&G, men tycker det är bökigt att tyda instruktionen? Är hyfsat bra på engelska men momenten känns luddiga. Typ hur mkt man skall plocka ned och vilka sladdar man skall riva i. Enligt reklamen skall man ju inte behöva klippa/skarva i originalkablarna? Någon vänlig själ som bytt sin skylthållare till en likadan?

//Mvh Johan

Sent som faen så du har ju förhoppningsvis fått dit den men det där med att inte behöva kapa kablar var ju rent skitsnack.. :gnissla
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top