BMW (bil) förare = oduglingar.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag åker bil till Kista varje dag och det hetsas, trängs, filbyts, etc. en hel del på väg hit från Rissnehållet.

Det som började som en intressant observation var att det oftast är stora tyska bilar som står för de flesta av "idiot-körningarna" där andra är tvungna att tvärbromsa eller dylikt för att klara sig.

Av dessa stora tyskar är det en påfallande överrepresentation av just BMW.

Har någon en teori vad detta kan bero på?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Kör tyskt. Folk är i vägen det är problemet. Hade dom kollat i backspegeln istället för att prata mobiltelefon och flyttat sig från vänsterfilen så hade det inte behövt bli några "idiot-körningar".

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Kör tyskt. Folk är i vägen det är problemet. Hade dom kollat i backspegeln istället för att prata mobiltelefon och flyttat sig från vänsterfilen så hade det inte behövt bli några "idiot-körningar".

Ja, absolut. Folk borde köra bil när de kör bil. Inte en massa annat.

Men det förklarar ju inte fenomenet med att just BMW utmärker sig.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
BMW vänder sig till människor med lite högre inkomst. De vill komma snabbt till jobbet och är förmodligen irriterade på att fattigare är i vägen i sina Volvos o Audis.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
BMW är väl en körgladare bil än genomsnittet och köps troligen av folk som gillar att ha bråttom.

En annan sak också, i alla tidningsartiklar där det står om en trafikolycka så står det "bilen voltade 4 varv" om det inte är en BMW då står det "BMW:n voltade 4 varv", men det står aldrig att det var en Opel eller Mitsubishi till exempel.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det är väl så att en viss typ av människor ofta shoppar ett visst märke...inte konstigare än så.

Jag tycker man brukar kunna sammankoppla brist på standardmonterade blinkers och dyra bilar med.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
BMW vänder sig till människor med lite högre inkomst. De vill komma snabbt till jobbet och är förmodligen irriterade på att fattigare är i vägen i sina Volvos o Audis.

Ja och BMW (samt andra premiummärken) vänder sig som gillar att köra bil och inte bara har det som transport (Då kör man opel , toyota eller nåt annat som bara gör jobbet).

Folk som gillar att köra bil KÖR bil. Aktivt. Därför skall det gå undan.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Det Rigge och Starstriker skriver stämmer bra tycker jag. Jag kör BMW och kör betydligt fortare och mer aktivt än gemene man. Ibland beror det på en extremt stressig vardag, men oftast för att aktiv körning är så mycket roligare. Om folk bara kunde lära sig hålla undan lite och inte vara så förbannat mycket ivägen så hade världen sett bättre ut.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Det Rigge och Starstriker skriver stämmer bra tycker jag. Jag kör BMW och kör betydligt fortare och mer aktivt än gemene man. Ibland beror det på en extremt stressig vardag, men oftast för att aktiv körning är så mycket roligare. Om folk bara kunde lära sig hålla undan lite och inte vara så förbannat mycket ivägen så hade världen sett bättre ut.

+1 På det, jag vet inte hur många fingrar och mördarblickar jag får i veckan för jag heljusblinkar åt sendrag som ligger i vänsterfilen och sniglar när jag kommer i full karriär med surdieseln. Men hade dom lagt sig i högerfilen från början hade dom sluppit hetsa upp sig, och jag med. Jag brinner av totalt när man ligger bakom en 2 kilometers omkörning i 112km/h.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
+1 På det, jag vet inte hur många fingrar och mördarblickar jag får i veckan för jag heljusblinkar åt sendrag som ligger i vänsterfilen och sniglar när jag kommer i full karriär med surdieseln. Men hade dom lagt sig i högerfilen från början hade dom sluppit hetsa upp sig, och jag med. Jag brinner av totalt när man ligger bakom en 2 kilometers omkörning i 112km/h.

Ah! Jag blir arg bara jag tänker på det. Det är som de fuckon som lägger sig i vänsterfilen vid rödljus och sedan håller samma fart som bilen i högerfältet när det blir grönt. Sambon fick stoppa mig för några veckor sedan när jag höll på att hoppa ut ur bilen i farten för att skälla ut en idiot som gjorde så. :gnissla

Jag har ganska lång stubin normalt sett men i trafiken blir jag skogstokig konstant. Känns hälsosamt ;) :rodnar

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ah! Jag blir arg bara jag tänker på det. Det är som de fuckon som lägger sig i vänsterfilen vid rödljus och sedan håller samma fart som bilen i högerfältet när det blir grönt. Sambon fick stoppa mig för några veckor sedan när jag höll på att hoppa ut ur bilen i farten för att skälla ut en idiot som gjorde så. :gnissla

Jag har ganska lång stubin normalt sett men i trafiken blir jag skogstokig konstant. Känns hälsosamt ;) :rodnar

Här i Sthlm har vi trefiligt på de stora tillfartslederna, men det fattar inte Inga-Berit, så hon lägger sig i mitten.
Detta innebär i praktiken att mittenfilen står still, västerfilen rör sig halvsegt och högerfilen är TOM = fri fart :yoparty:yoparty

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag åker BMW sjua. Det gör att jag alltid har rätt, alla andra har således fel. Gäller främst i trafiken men annars också.

Måste köpa jänkepickis. Då lugnar man ner sig, plus att folk flyttar sig illa kvickt när man tutar.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Dröm-BMW:n :kär

bmw004406iy2.4576.jpg

jetson

Guest
Folk som undrar varför folk kör som idioter har inte jobbpendlat med bil genom Sthlm.. efter någon månad kör man dagligen mot rött /heldraget /tränger sig m.m...

Jag testade några månader sen bytte jag jobb efter 6 månader :D ..

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Här i Sthlm har vi trefiligt på de stora tillfartslederna, men det fattar inte Inga-Berit, så hon lägger sig i mitten.
Detta innebär i praktiken att mittenfilen står still, västerfilen rör sig halvsegt och högerfilen är TOM = fri fart :yoparty:yoparty

En gång fick jag förklaringen av nån idiot att det var en, håll i dig nu, "påfartsfil"!

Vad i helvete är det, och vilken trafikskola gick vederbörande på egentligen?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tycker det är för mycket generaliseringar i den här tråden. Kan vi inte bara nöja oss med att folk har olika tempo i blodet? Utom i Norge då där jag befinner mig nu. Fy fan för att köra bil här. :mad:

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Måste köpa jänkepickis. Då lugnar man ner sig, plus att folk flyttar sig illa kvickt när man tutar.

True. Jag märker stor skillnad på hur folk runt omkring en i trafiken beter sig när jag sitter i trekvartstonnarn jämfört med lilla pendlarbilen.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Tycker det är för mycket generaliseringar i den här tråden. Kan vi inte bara nöja oss med att folk har olika tempo i blodet? Utom i Norge då där jag befinner mig nu. Fy fan för att köra bil här. :mad:

fast norge överlag flyter på rätt långsamt. Så det är väl inte så förvånande.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping