Läser…
Nä, måste gå och hämta en påse att andas i en stund..
Tillbaka. Få saker gör mig så pubertet upprörd som hur människor beter sig mot andra i trafiken.
Jag kör oftast i den hastighet som förhållandena medger och har inga som helst problem med att bli omkörd (i trafik
). Men det som stör mig så till den grad att en stroke är nära förestående är vissa bilisters totala avsaknad av inlevelse och respekt för andras (min och din) tid.
Alltså de som stör flytet i trafiken. T.ex trefilig-motorväg, det som ska avgöra bilen placering på vägen är inte DIN hastighet utan bilen framför OCH bilen bakom. Ligg inte i mittfilen i 92 och blockera de som kör i 100, för då behöver dessa gå ut i vänsterfilen och blocka de som åker i 110. Uppsikt bakåt!
Detta har ingenting med skyltad hastighet att göra, utan verkligheten.
Man kan rimligen anta att bilister som har detta egocentriska beteende anser att andras tid är oviktig.
Och säkert att de anser att de har en massa rättigheter, när det i själva verket handlar om SKYLDIGHETER.
Blixtlås, ingen konstig sak men för en del verkar det vara svårt. Att blockera korsningar, rondeller, infarter, tycks ibland vara en sport.
Att underlätta för alla i trafiken för att bibehålla flytet är något som skall ha högt prio.
När jag själv legat i vägen för någon eller blockerat, känner jag mig så dum att jag har god lust att åka efter och be om ursäkt.
Väldigt provocerande när vissa trafikanter uppvisar ett "ego, me, me, me"-beteende.
Ser dock inget samband med "negativt" beteende och vilket märke bilen har.
Kanske är det något av selektiv-varseblivning som gör att man tycker vissa märken utmärker sig.
Mina 0.02 dollars