BMW (bil) förare = oduglingar.

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Jag åker BMW sjua. Det gör att jag alltid har rätt, alla andra har således fel. Gäller främst i trafiken men annars också.

Måste köpa jänkepickis. Då lugnar man ner sig, plus att folk flyttar sig illa kvickt när man tutar.

Så sant!! Kör 335 M-sport på sommaren och Cheva pickis K3500 på vinter eller då jag kör grejer och jag är sjukt mycket lugnare förare i pickisen...

Bmw:n jag hade förra vintern drog 1.4 l/mil i snitt. Jaguaren jag har har ungefär dubbla motorvolymen, effekten och tjänstevikten och drog under 1.2 l/mil förra säsongen. Tydligen förvandlas man till en idiot när man kör BMW och kör därefter. I jaggan räcker det med att åka runt och bara känna sig bättre än alla andra för att njuta av färden :D

Stämmer även det bra, BMW 335:an jag har snittar 1,56. Chevan med 6,5l diesel dryga litern...:gnissla

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Blinkers?

Ni skall fan vara glada om jag ids tända lysena på min import-audi...och ligger jag ivägen i ytterfilen är det för att jag ställt in cruisecontrolen precis lagom fort för att slippa fastna bakom någon framför och byter jag till höger kommer jag ofelbart fastna bakom något krypmongo och måste stänga av cruisen...

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag kör också BMW och har på sistone lugnat ner mig lite. Däremot så inbjuder bilen till aktiv körning och det svarar man ju gärna på.
Tycker generellt att de flesta BMW som "tokkörs" är sällan helt nya.. Man undrar om det har en inverkan.

E36 är skiten när det ska idiotköras :hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hmm.. En krockskadad V70 verkar vara bra skit, folk flyttar på sig när man kommer farande. Alltid skoj att stämpla gasen och komma upp till rödmarkeringen på några växlar med.
Fast fan vad jag vill att det ska bli vårhelvete så man kan rasta hojen lite ordentligt. :mad:
Biljäveln är ju hur slö som helst!:huvet

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Jag trodde det var så att folk köper BMW för att framstå som bättre än de är. Att impa på andra med sin kompetens som bilförare bara genom att åka BMW alltså...:hihi

Precis, blir man sen inte imponerad blir man utskälld på ett hotfullt sätt. Jag trodde inte en kompis, numera föredetta, kunde uppföra sig på det viset.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Blinkers?

Ni skall fan vara glada om jag ids tända lysena på min import-audi...och ligger jag ivägen i ytterfilen är det för att jag ställt in cruisecontrolen precis lagom fort för att slippa fastna bakom någon framför och byter jag till höger kommer jag ofelbart fastna bakom något krypmongo och måste stänga av cruisen...

Oj.

Jag är ledsen för den ömmande tån. Jobbar du möjligen i Kista?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Här i Sthlm har vi trefiligt på de stora tillfartslederna, men det fattar inte Inga-Berit, så hon lägger sig i mitten.
Detta innebär i praktiken att mittenfilen står still, västerfilen rör sig halvsegt och högerfilen är TOM = fri fart :yoparty:yoparty
Mittfilsidioter borde avrättas medelst nAkCskÅt! Omedelbart och helt utan rättegång.

Befinner man sej inte i en omkörning eller släpper in någon från påfarten så har man inte i mittfilen att göra.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Blinkers?

Precis, inte fan behöver men flytta sig när man redan kör 5 km/h för fort....

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
BMW i Kista området som ligger nära Tensta och Rinkeby. Kan de bero på att förarna råkar vara från annan etnisk härkomst och fått sitt körkort i valfritt ökenland som gör att dom kör som biltjuvar? Många av våra nya medborgare har ett konstigt begär av att äga just en BMW eller Mercedes :va

http://www.youtube.com/watch?v=SZrrTUsccjE

tkdrille

Guest
Jag jävlas med alla genom att lägga på farthållaren på korrekt gällande hastighet. Sen får folk göra vad fan de vill, jag hjälper de inte överhuvudtaget heller.

Men när jag kör med cadillacen så känns de som folk vill rejsa, men jag har inte lust att sätta igång den stora virveln i tanken för nån sketen volvo.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag jävlas med alla genom att lägga på farthållaren på korrekt gällande hastighet. Sen får folk göra vad fan de vill, jag hjälper de inte överhuvudtaget heller.

Men när jag kör med cadillacen så känns de som folk vill rejsa, men jag har inte lust att sätta igång den stora virveln i tanken för nån sketen volvo.

Jag brukar lägga mig i rätt hastighet också. Gällande motorväg. För de flesta kör under den satta hastigheten iallafall. Kommer det någon BMW/Audi på kvällen påväg hem så händer det att det går 150 hela vägen hem :hihi.

Bör noteras att jag använder GPSens hastighetsmätare då bilens går fel som de skall.

tkdrille

Guest
Jag brukar lägga mig i rätt hastighet också. Gällande motorväg. För de flesta kör under den satta hastigheten iallafall. Kommer det någon BMW/Audi på kvällen påväg hem så händer det att det går 150 hela vägen hem :hihi.

Bör noteras att jag använder GPSens hastighetsmätare då bilens går fel som de skall.

De blir bekvämast körning med farthållaren så =) Också här via gps såklart. Slår heller aldrig fel att om jag lägger mig på exakta hastigheten med hållaren så kommer de snabbt slöförare framför. Men kör jag utan farthållaren så ligger någon bil ända upp i röven på mig.

Fast i skåne är de mest alla sorters bilmärken som jävlas.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Min GPS är dock död så bilen får stå ut med maxfart och alla jäkla BMW's får flytta på sig :crash

Skämt åsido...(om klockan inte är efter 20:00 och man har jobbat hela dagen långt hemmifrån :rolleyes:)

Mig är det ganska många som lägger sig bakom och hänger med faktiskt. Men jag sätter ju farthållaren på 120 och lägger upp benen på passagerarsidan typ så :rofl

Det saknas samspel i trafiken. Speciellt på motorväg. Ibland när man är sen drar man förbi alla i blåljus fart men det är ju en annan sak :)

Otroligt nog att man har körkortet kvar av allt dumt man gjort. Usch... Nu skippar jag denna tråd! :)

Last edited:

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
BMW i Kista området som ligger nära Tensta och Rinkeby. Kan de bero på att förarna råkar vara från annan etnisk härkomst och fått sitt körkort i valfritt ökenland som gör att dom kör som biltjuvar? Många av våra nya medborgare har ett konstigt begär av att äga just en BMW eller Mercedes :va

http://www.youtube.com/watch?v=SZrrTUsccjE

Haha.
Greenlime har ju helt rätt här. Var det tvunget med flera sidor kommenterer innan vi enades om detta?

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Precis, inte fan behöver men flytta sig när man redan kör 5 km/h för fort....

Blinkers?

Jisses vad ni är hyggliga människor... hur skulle det istället vara att visa lite hänsyn i trafiken och minska idiot omkörningarna som uppkommer tack vare självutnämnda trafikpoliser som ni... det är ju inte så svårt att hålla sig till vänsterfilen om man inte ska köra förbi.:fakta

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jisses vad ni är hyggliga människor... hur skulle det istället vara att visa lite hänsyn i trafiken och minska idiot omkörningarna som uppkommer tack vare självutnämnda trafikpoliser som ni... det är ju inte så svårt att hålla sig till vänsterfilen om man inte ska köra förbi.:fakta

Jag måste dock skriva av mig angående de idioterna som skall köra om mig som ligger på farthållaren och håller någon km/h fortare än skyltat och gör så att jag måste nita bakom en lastbil för att sedan lägga mig i vänsterfil och accelerera igen.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag måste dock skriva av mig angående de idioterna som skall köra om mig som ligger på farthållaren och håller någon km/h fortare än skyltat och gör så att jag måste nita bakom en lastbil för att sedan lägga mig i vänsterfil och accelerera igen.

Men man kan ju tex vika in emellan lastbilarna, det tar fan inte många sekunder för mig att ta mig förbi.
Inte förbi sånna som kör enligt förmyndarsamhället iaf.
Jag viker alltid in mellan lastbilar och andra väglusar, vare sig det är någon annan i närheten eller ej. Vänster körfält är till för omkörning, inte övrig slapprunksåkning. :fakta
Visst blir det lite filbyten, men det hör flerfiligvägs-åkning till, annars hade det ju bara funnits en! :7peta

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping