BMW (bil) förare = oduglingar.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
BMW vänder sig till människor med lite högre inkomst. De vill komma snabbt till jobbet och är förmodligen irriterade på att fattigare är i vägen i sina Volvos o Audis.

BMW har väl oftast en prislapp motsvarande Volvo, så njää.

Sällan man ser mercor leka volvoraggare på E4an..

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Mja. Att folk generellt ska hålla sig till höger och faktiskt aktivt köra är ju självklarheter.

De beskrivningar med att lägga sig till vänster vid rödljuset och ägna sig åt nationalsporten: "Åka bredvid i exakt samma hastighet" borde vara olaglig.

Senast idag låg det en en vit BMW 5 serie touring klick bredvid skodan, som låg i högerfilen, hela vägen från Hallonbergen till vi svängde av ner mot Kista. Då fick människan i BMWn tokbråttom och slängde i sista sekunden sig in i högerfilen framför den vilt bromsande Skodan.

Sådana saker sker varje dag. Främst med BMWs inblandade.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag kör också BMW och har på sistone lugnat ner mig lite. Däremot så inbjuder bilen till aktiv körning och det svarar man ju gärna på.
Tycker generellt att de flesta BMW som "tokkörs" är sällan helt nya.. Man undrar om det har en inverkan.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Bmw:n jag hade förra vintern drog 1.4 l/mil i snitt. Jaguaren jag har har ungefär dubbla motorvolymen, effekten och tjänstevikten och drog under 1.2 l/mil förra säsongen. Tydligen förvandlas man till en idiot när man kör BMW och kör därefter. I jaggan räcker det med att åka runt och bara känna sig bättre än alla andra för att njuta av färden :D

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Jag själv tycker snarare att det oftare är Audisar som står för det beteende som TS beskriver snarare än BMW. Ser inget problem med att man gillar aktiv körning, men många som kör aktivt kör jäkligt osnyggt för att dom helt enkelt är dåliga förare.
Men Audi vänder sig till en målgrupp som tror att dom är bättre förare än vad dom egentligen är.

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Tycker snarare fattiglapparna i sina skitbilar hetsar upp sig onödigt mycket. Sitter jag Jaggan eller BMW:n skall det minsan sättas på plats, sitter jag i en beige dussinbil verkar ingen hetsa upp sig.:confused:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Oavsett märke jag kör vare sig det är bil eller mc så tycker jag att mottrafikanterna ligger för nära framför, idioternas backvarningssystem bör vara påslaget så att de märker att nån vill om (dvs att de kör för sakta) :gnissla:gnissla

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Jag själv tycker snarare att det oftare är Audisar som står för det beteende som TS beskriver snarare än BMW. Ser inget problem med att man gillar aktiv körning, men många som kör aktivt kör jäkligt osnyggt för att dom helt enkelt är dåliga förare.
Men Audi vänder sig till en målgrupp som tror att dom är bättre förare än vad dom egentligen är.

Jag trodde det var så att folk köper BMW för att framstå som bättre än de är. Att impa på andra med sin kompetens som bilförare bara genom att åka BMW alltså...:hihi

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Är det därför folk aldrig flyttar på sig när jag har bråttom, för att jag kör Saab :va
Jag måste köpa en Bmw för som det är nu så måste jag putta på alla bilar för att de ska flytta sig :mad:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Är det därför folk aldrig flyttar på sig när jag har bråttom, för att jag kör Saab :va
Jag måste köpa en Bmw för som det är nu så måste jag putta på alla bilar för att de ska flytta sig :mad:

Vadå, kommer du ikapp andra med den? :crash

Blinkersfrågan är helt modell-, ålder- och könsneutral. 80% i trafiken behöver kännedom om spaken vid ratten...

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Nu när alla framgångsrika företag ger sina stressade tjänstemän BMW bilar som tjänstebil märks deras stressade vardag även i trafiken.

Snart ser ni ännu mera BMW:n blåsa förbi när polisen ska börja köra det märket.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Mottrafikanter i honda crv måste vara det värsta, fanstygen verkar inte gå hårdare än 32.
:6surkart
Bilar skall varvas ur åtminståne 3 växlar efter rödljus, & bilar med 0-100 tider på över 10 sek bör skrotas.
Att köra under hastighetsbegränsningen på tom rak väg i gynnsamma förhållanden borde straffbeläggas med arkebusering.

//BaaderMeinhofWagen förare.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...