Eller skaffa körkort och använda dem själv.Men jag tror du måste komma till skott snart o göra dig av med hojarna.
Eller skaffa körkort och använda dem själv.Men jag tror du måste komma till skott snart o göra dig av med hojarna.
Den har aldrig prövats att säljas sedan min pappa avled men att den kommer säljas har varit tanken ända sedan han avled dock har det ännu inte blivit av föränns nu när den kommer säljas i sep/okt.Du fick den inte såld förra året alltså? https://www.sporthoj.com/forum/threads/Önskar-ha-reda-på-värde-på-ärvda-mc.293810
Ibland tar mc-butiker säljuppdrag, men om det är en procentuell summa eller ett fast pris har jag ingen aning om. Eller om den anses vara för gammal för dom.
Tyvärr inte ett alternativ då intresse saknas.Eller skaffa körkort och använda dem själv.
Om batteriet visar sig vara dött trotts laddning kan det då inte vara värt att köpa nytt batteri för att få igång den och på så sätt höja dess värde?Om den inte startar med laddat batteri och nytt bränsle (har den inte körts på några år så är bränslet troligen för gammalt för att få den att tända - lättflyktiga ämnensom dunstat bort) så kommer du få riktigt låga bud. Troligen är det ändå inget större fel på den. Men jag tror du måste komma till skott snart o göra dig av med hojarna. Det är ingen förmögenhet i någon av dem, kräng av o fokusera på annat som har större ekonomiskt värde. Några tusen mer eller mindre spelar ingen roll i det stora hela - blir bara stressigt att fundera på hur du skall krama ur varenda krona. Lägg upp dem här, på Blocket eller på marketplace och bli av med bekymret.
Bilder och mätarställning kommer att komma efter att jag varit där nästa gång.TS ta lite bilder på den och uppge gärna mätarställning osv.
Dom där har jag jobbat med, den kan ju vara värd allt mellan 500 spänn och 30.000:-
(ja, jag har sett allt)
Helst hade jag sett att den gick att sälja för runt mellan 20/25 till 30.000 kr ungefär men då bär den ju som flera skriver vara i körbar fungerande skick. Men säg att jag önskar få runt 22.000 kr fast det är nog en summa som även den är omöjlig i detta läge.Så gammal o så lite värd, tveskamt att de tar den tänker jag. Till TS, du fick svar förra året redan och inget hände på ett år, lagom tills säsongen är slut dyker samma fråga upp igen. Livet kommer emellan med viktiga saker men ingen kan svara på vad du får dör den, utom om nån i tråden vill köpa den. Du verkar dessutom fundersam på priset som anges, vad vill du själv att den är värd?
Motsvarande hoj i välfungerande, servat skick: 25-30000 (kanske något lägre nu när säsongen nästan är slut)Om batteriet visar sig vara dött trott laddning kan det då inte vara värt att köpa nytt batteri för att få igång den och på så sätt höja dess värde?
ja tar den för en femhunka!.TS ta lite bilder på den och uppge gärna mätarställning osv.
Dom där har jag jobbat med, den kan ju vara värd allt mellan 500 spänn och 30.000:-
(ja, jag har sett allt)
Ansluter mig till denna bild, förutom att batteri inkl arbete snarare är 2000kr.Motsvarande hoj i välfungerande, servat skick: 25-30000 (kanske något lägre nu när säsongen nästan är slut)
Stor service: 6000 kr
Batteri+arbetskostnad: 1000 kr
Nya däck inkl. montering och balansering: 5000 kr
besiktning: 7-800 kr
Totalt ca 13000 kr för att få den trafikduglig. Och det är under förutsättning att man inte hittar några konstigheter under resans gång. 1100-orna har väl en aptit på att käka upp splinesen på utgående axel? Kostar multum att fixa på verkstad, dyrt även om man gör det själv.
10-15000 för hojen som den står nu skulle jag säga är rimligt.
Vilket den inte kommer säljas för.ja tar den för en femhunka!.
Japp, dom där splinesen på 1100 behöver garanterat smörjas upp, även om inte slutväxeln år defekt. Gummidetaljer kring tank och luftburk behöver bytas ut eftersom de tenderar att bli torra som fnöskeMotsvarande hoj i välfungerande, servat skick: 25-30000 (kanske något lägre nu när säsongen nästan är slut)
Stor service: 6000 kr
Batteri+arbetskostnad: 1000 kr
Nya däck inkl. montering och balansering: 5000 kr
besiktning: 7-800 kr
Totalt ca 13000 kr för att få den trafikduglig. Och det är under förutsättning att man inte hittar några konstigheter under resans gång. 1100-orna har väl en aptit på att käka upp splinesen på utgående axel? Kostar multum att fixa på verkstad, dyrt även om man gör det själv.
10-15000 för hojen som den står nu skulle jag säga är rimligt.
Inte de splines Felix83 menar tror jag - sök på "r1100gs clutch spline" så dyker det verkligt stora problemet uppJapp, dom där splinesen på 1100 behöver garanterat smörjas upp, även om inte slutväxeln år defekt. Gummidetaljer kring tank och luftburk behöver bytas ut eftersom de tenderar att bli torra som fnöske
(Fråga mig hur jag vet)
Sammanfattningsvis blir det knappast värt pengarna att åtgärda nåt annat än nytt batteri, samt en skvätt fräsch soppa, därefter sälja den i befintligt skick. Det är en trettio år gammal hoj, så ha inte förhoppningar på att tjäna storkovan.
Jag vill hävda att en BMW från -94 är osäljbar.Nähe...när du kollar milen då? 47000 mil eller? Då blir ett det klipp! Låt farsans mc va, sluta att va girig, Snåljåp!
En hoj som startar, bör vara värd cirka 5 ksek mer än en som inte gör det.Om batteriet visar sig vara dött trotts laddning kan det då inte vara värt att köpa nytt batteri för att få igång den och på så sätt höja dess värde?
Jag vill inte ha den, även om den är gratis.ja tar den för en femhunka!.
Den har aldrig prövats att säljas sedan min pappa avled men att den kommer säljas har varit tanken ända sedan han avled dock har det ännu inte blivit av föränns nu när den kommer säljas i sep/okt.
Det hade varit fint om TS inte hade hojkörkort. Att bygga vidare på en ny generation hojåkare och få göra detta på faderns hoj.Eller skaffa körkort och använda dem själv.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |