Bör ju vara samma som på RR. 50 NM fram och 100 NM bak.Vad skall det vara för Nm på hjulbultarna fram och bak på S1000R?
Bör ju vara samma som på RR. 50 NM fram och 100 NM bak.
Hey!
Snart dags att köpa en hoj igen...
Tyvärr så har jag inget märke jag brinner för i dagsläget. Finns många fina att välja mellan.
Lutar mest åt S1000R
Har någon något negativt att säga om denna?
Är det värt att lägga till Sport + dynamikpaketen ?
Tackar för input
Min S1000R kommer ev säljas i mitten av juni. Postar isf länk här till blocket-annonsen. Det är en -15 racing red med båda paketen, en del bling/extra samt 470mil i skrivande stund.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bara för att jag är nyfiken, vad har du för priside?
Vad ni för bränsle i era hojjar? Min förra (RR) körde jag på 98 och gör nu även det i R:en, men det kanske är onödigt?
Båda paketen är nog att rekommendera, båda för dig själv, men också när du ska sälja. Jag har en -15 och hittade ingen som INTE har paketen när jag köpte...
Den har en del barnsjukdomar som du kan läsa om i tråden om du går bakåt, men nu verkar det som om du ska köpa en ny och då har BMW fixat det mesta. Främst är det en del som klagar på vibrationer i styret, men det är inget som jag stör mig på (längre). Om du köper en begagnad så kolla om den har varit inne på garanti för startknapp, kopplingshandtag och kylarvätska. Det är väl det jag kommer på nu, men som sagt, läs igenom tråden vad man sagt tidigare.
Jag är skitnöjd med min, har satt på Akra helsystem och mappat den
Många väljer att titta på Aprilia Tuono också, men personligen gillade jag inte den lika mycket. Däremot ska den nya vara helt fantastisk, och fått lite extra grejer på -17 som saknats tidigare.
Jag är också galet nöjd med min. Brutala prestanda, men samtidigt väldigt lättkörd och förtroendeingivande - det ger en känsla av total kontroll när det går snabbt i kurvorna. Det här är en motorcykel som är byggd för att så snabbt och säkert som möjligt ta dig från början till slutet av den roligaste och mest kurviga väg du kan tänka dig.
De enda förbättringarna jag kan komma på är just de som kommit på 2017 års modell, dvs:
- Quickshifter både uppåt och nedåt
- Förfinad motor och växellåda (min nuvarande kan jag uppleva som lite rå och oborstad, på gott och ont)
- Förfinat chassie - ännu mer lättsvängd än tidigare, hur det nu är möjligt
- Kurv-ABS
- Mindre vibrationer i backspeglarna så man ser bakåt i motorvägsfart
- Yttertemperaturmätare
Du skall definitivt ha både sport- och dynamikpaketet. Den dynamiska fjädringen är fantastisk.
Tackar för input!
Ja, det blir ny sådana fall.. Jag är lite skadad med att vilja ha en "oskuld"
Läste att vibrationerna ska vara fixade med!
Får bli en fullutrustad.. båda paketen och larm
Jag kör inga längre sträckor, utan till och från jobbet cirka 3km endast.. sen ut på glädjerundor!
Vill ha något som är bekvämt i innerstan men som ändå beter sig som en sporthoj på motorvägen.
Nu är ju akrapovic standard, vilket är jäkligt gött. Finns dock ingen DB-killer att ta ur. Nöjer man sig med det ljudet?
Tänk på att larmet tar upp det mesta av förvaringsutrymmet under passagerarsadeln. Själv har jag monterat ett eftermarknadslarm och har därmed utrymmet kvar.
Dags för service. Service meddelande i displayen. 1 år/1000mil. Den här inte gått 1000mil.
Hur lång tid tar en sådan service?
Vad borde servicen kosta hos auktoriserad BMW meck?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |